اشتراک گذاری

همه چیز در مورد خط انداختن دستگاه کپی

یکی از رایج ترین مشکلات دستگاه کپی که کاربران همواره به دنبال برطرف کردن آن هستند، خط انداختن این دستگاه است. با این توضیح که گاهی مشاهده می شود برگه های خارج شده از دستگاه فتوکپی دارای خطوطی هستند که حتی بعضا شناسایی مطالب و محتوا را نیز دشوار می سازند. این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود آمده و به روش های متعددی می توان آن را برطرف نمود. در این مقاله قصد داریم همه نکات مرتبط به این مشکل و دلایل ایجاد آن را به شما کاربران عزیز ارائه داده و به این ترتیب، اطلاعات شما را در مورد دستگاه کپی تان افزایش دهیم. همچنین با مطالعه ادامه این مقاله می توانید با کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی آشنا شوید. گفتنی است نمایندگی کونیکا مینولتا به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز تعمیرات دستگاه کپی ، مراحل بررسی و رفع مشکل مورد بحث را به صورت تخصصی انجام می دهد.

دلایل خط انداختن کپی

دلیل اصلی خط انداختن دستگاه کپی ، وجود مشکل و ایراد در قطعات این دستگاه است. یعنی وقتی یکی از قطعات داخلی این محصول به هر دلیلی دچار نقص می شود، ممکن است یکی از نمودهای این نقص، ایجاد خطوط اضافی روی برگه خارج شده از دستگاه باشد. البته گاهی ممکن است خود سند اصلی دارای خطوط سیاه رنگ باشد و این خطوط در نسخه کپی شده نیز چاپ کردند. لذا بهتر است پیش از اقدام برای رفع مشکل، به سند اصلی توجه کرده و از عدم وجود خطوط اضافه روی آن اطمینان حاصل نمایید. اگر نسخه اصلی هیچ گونه خط یا نقطه اضافه ای نداشت، ممکن است شیشه دستگاه آلوده باشد. در غیر این صورت، ریشه مشکل را باید در یکی از قطعات کارتریج، فیوزینگ و داکتر بلید جستجو نمایید. همکاران ما در بخش تعمیرات کونیکا مینولتا ، ضمن بررسی دستگاه و تشخیص علت اصلی بروز مشکل، اقدام به برطرف کردن آن به صورت تخصصی می نمایند.

رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی راه حل های مختلفی وجود دارد. بسته به دلیل به وجود آورنده مشکل، یکی از روش های موجود اجرایی شده و به این ترتیب، مشکل برطرف می گردد. یکی از کاربردی ترین روش ها برای این منظور، تمیز کردن شیشه دستگاه است. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این قطعه به هیچ عنوان نباید از مواد صنعتی و پاک ‌کننده‌ای چون استون، بنزن، آمونیاک، اتیل الکل یا کربن تتراکلرید استفاده کنید. همچنین نباید مایع پاک ‌کننده را به طور مستقیم بر روی شیشه قرار دهید. این کار موجب نفوذ مایع به داخل دستگاه شده و به دنبال آن، مشکلات جدی تری برای این محصول ایجاد خواهد شد. برای تمیز کردن شیشه و رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی کونیکا مینولتا بهتر است از یک دستمال نرم مرطوب شده با آب، شیشه پاک‌ کن غیرساینده یا تمیز کننده لنز عینک استفاده نمایید. تعمیر و تعویض فیوزینگ و داکتر بلید و شارژ یا تعویض کارتریج نیز می تواند منجر به برطرف شدن این مشکل شود.

دیگر روش های رفع خط انداختن فتوکپی

یکی دیگر از روش های کاربردی برای برطرف کردن خط انداختن دستگاه کپی این است که اگر لکه ای بر روی شیشه دستگاه وجود دارد آن را تمیز کنید. همچنین توصیه می شود که مجموعه تونرهای زائد را مرتباً خالی کرده و به این ترتیب از ایجاد خطوط اضافی روی کاغذ کپی گرفته شده جلوگیری نمایید. اگر دستگاه کپی کونیکا مینولتا شما در اسلایدشو برای تمیز کردن اجزای داخلی دارد، باید آن را تمیز و مرتب نگاه دارید. گردگیری سینی کاغذ نیز می تواند مساله مورد بحث را برطرف نماید. اگر علی رغم انجام دادن این اقدامات همچنان شاهد خط انداختن دستگاه کپی خود بودید، احتمالاً اشکالی در یکی از قطعات دستگاه ایجاد شده که نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارد. برای رفع این اشکال احتمالی و بررسی قطعات دستگاه توصیه می ‌شود با یکی از کارشناسان نمایندگی کونیکا مینولتا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایید.

نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا

نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا، مجموعه ای است متشکل از بخش های مختلف فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش، که خدمات و سرویس های مربوط به محصولات این شرکت را به کاربران ارائه می دهد. لازم است بدانید که این نمایندگی، یکی از معدود مراکز رسمی و معتبر برای عرضه ی محصولات کونیکا به کاربران می باشد. ارائه ی ضمانت نامه ی معتبر خدمات در نمایندگی مورد بحث، گواهی بر اورجینال بودن محصولات و نیز اصالت خدمات می باشد. حضور کادر مجرب و دوره دیده، یکی از نکات ویژه ای است که در بخش های مختلف نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا جلب توجه می نماید. این افراد، به واسطه ی دوره هایی که گذرانده اند و نیز سالها تجربه ی مفید در زمینه ی کاری خود، قادر به ارائه ی خدمات بسیار با کیفیتی به کاربران می باشند. نکته ی دیگری که باید در مورد نمایندگی کونیکا مینولتا به آن اشاره شود، تجهیز بخش های فروش و تعمیرات به آخرین تکنولوژی های روز دنیا می باشد. به این ترتیب، می توان چنین گفت که خدمات و سرویس های ارائه شده در این نمایندگی، دارای سطح بالایی از کیفیت و حرفه ای گری بوده و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی ارائه می گردد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =