اشتراک گذاری

آشنایی با پرینتر حرارتی صدور فیش

پرینتر حرارتی صدور فیش که امروزه در صنایع و کارخانه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند، یکی از کاربردی ترین اختراعات بشر بوده اند. شاید تا به حال لیبل ها و فیش های خریدتان توجه شما را به خود جلب کرده اند. اگر برایتان سوال شود که این تصاویر چطور بر روی کالا یا کاغذ نقش میبندند باید بگوییم که به لطف پرینترهای حرارتی موجود در بازار این کار به راحتی و در کسری از ثانیه انجام میشود. اگر با این پرینتر ها آشنایی ندارید، این مقاله می تواند برایتان راهگشا باشد. مکانیزم جدید چاپ تحت عنوان چاپ با حرارت یا چاپگرهای حرارتی معرفی شده اند.

در این نوع چاپ نیاز به جوهر نیست در واقع هد دستگاه توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ می نویسد. البته باید توجه داشت که کاغذ از نوع خاص می باشد و در واقع در این مکانیزم نیاز به کاغذی داریم که در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان دهد. پرینترحرارتی صدور فیش در دو نوع تک رنگ(سیاه و سفید) و دو رنگ در بازار موجود هستند که کارایی نوع دو رنگ آن به علت عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران مانند پرینتر های تک رنگ است. در ادامه به چگونگی ساختار و نحوه ی استفاده ی این تجهیزات میپردازیم.

آشنایی-با-پرینتر-حرارتی-صدور-فیش

پرینتر های حرارتی چگونه به کامپیوتر ها وصل میشوند ؟

پرینتر حرارتی صدور فیش برای راحتی کاربران و روان شدن کار، با پورت های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد. کاربر میتواند موقع خرید پرینتر حرارتی مورد نظر خود، نوع و نحوه ی اتصال را انتخاب کند. به طور عمده چهار پورت برای اتصال این تجهیزات به سیستم وجود دارد :

پورت موازي (Parallel) :

این پورت یک پورت استاندارد جهت اتصال پرینتر میباشد و از مزایای آن عدم نیاز به نصب درایور و سرعت بالای آن می باشد.

پورت سریال:

(COM)  از این پورت معمولا برای مسافت های بیشتر از 15 متر استفاده میشود. سرعت این پورت هنگام پرینت نسبت به پورت های دیگر پایین تر است.

پورت  USB:

مزیت این پورت وجود آن بر روی تمامی لپ تاپ ها می باشد. از این پورت معمولا در صورت عدم وجود پورت پارارل استفاده می شود. اشکال این پورت نیاز به نصب مجدد درایور پرینتر در صورت قطع و وصل کردن سیم و همچنین برد کم آن می باشد.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :وصل نشدن پرینتر به لپ تاپ

پورت شبکه (Ethernet):

از این پورت معمولا در محل هایی که تعداد کامپیوترها یا پرینترها زیاد است و یا فاصله پرینتر تا کامپیوتر بیشتر از 40 متر است استفاده میشود. قیمت این پورت از سایر پورت ها بالاتر میباشد.

پرینتر حرارتی صدور فیش چه مزایایی برای تولید کنند ها دارند ؟

عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ:

پرینتر حرارتی صدور فیش  نیازی به شارژ ندارد و سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار میکند.

سرعت بالا در  چاپ:

سرعت صدور فیش یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتری و بالا بردن راندمان کاری میباشد که پرینتر حرارتی صدور فیش با سرعت بسیار بالای خود به شما در رسیدن به این مهم کمک میکند.

هزینه ی پایین چاپ:

پرینترهای فیش زن حرارتی نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد. در صورت استفاده از این پرینترها هزینه نهایی هر قبض یا پرینت 15 سانتی تقریبا 1تومان میباشد!

کار در سکوت:

هنگام کار چاپگر حرارتی صداهای ایجاد شده توسط چاپگرهای سوزنی و لیزری را نمی شنویم و از این حیث  آرامش در محیط کار را خواهیم داشت.

بر طرف نمودن مشکل کمبود جا:

این پرینتر نسبت به انواع لیزری و سوزنی بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده ، لذا مشکل اشغال فضای میز کار را تا حدودی مرتفع می نماید.

کاهش هزینه های جانبی:

شاید برای خرید این پرینتر ها مبلغی بیش از پرینتر های دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس) بعد از چند ماه با توجه به صرفه جویی انجام شده هزینه خرید پرینتر به شما باز میگردد.

نمایندگی پرینتر کیوسرا

پرینتر های کیوسرا اگر چه به اندازه ی برندهای دیگر تولید کننده، فعالیت نداشته اند، اما همواره محصولات با کیفیتی را طراحی و تولید و روانه ی بازار ساخته اند. نمایندگی پرینتر کیوسرا ، با در نظر داشتن پتانسیل بالای این محصول، اقدام به فروش و عرضه ی انواع پرینتر های کیوسرا کرده است. خدمات نمایندگی کیوسرا علاوه بر فروش، به عیب یابی و تعمیر و در مجموع خدمات پس از فروش نیز اختصاص دارد. تمامی این خدمات علاوه بر برخورداری از سطح کیفیت بالای خود، از گارانتی و ضمانت نامه نیز برخوردار هستند.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩