اشتراک گذاری

اصطلاحات رایج دستگاه کپی

در این مقاله قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با چند مورد از کاربردی ترین اصطلاحات رایج دستگاه کپی و مفهوم آنها آشنا کنیم. وقتی شما به عنوان یک کاربر، قصد خرید یکی از مدل های این محصول را دارید، با واژه ها و عبارت هایی مواجه می شوید که ممکن است از آنها سر در نیاورید. این اصطلاحات بیشتر به ویژگی ها و قابلیت های دستگاه اشاره دارند و برای توصیف مشخصات فنی دستگاه به کار برده می شوند. اگر شما در مورد معنی هریک از این واژه ها اطلاعات کافی داشته باشید، محصول مورد نظرتان را با آگاهی بیشتری خریداری خواهید نمود. در ادامه شما عزیزان را با اصطلاحات رایج دستگاه کپی آشنا می کنیم.

اصطلاحات رایج دستگاه کپی

مهم ترین اصطلاحات رایج دستگاه کپی

به عنوان بخشی از مهم ترین اصطلاحات رایج دستگاه کپی ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه کپی دسکتاپی

عبارت دستگاه کپی دسکتاپی اشاره به یکی از مدل های این محصول دارد که به ویژه برای استفاده در محیط کسب و کارهای کوچک یا جایی که فضای اندکی وجود دارد بسیار مناسب می باشد. این دستگاه که با عنوان دستگاه کپی رومیزی هم شناخته می شود، نیاز به استند ندارد و بخش بندی شده است.

کپی دیجیتال

کپی دیجیتال هم یکی دیگر از اصطلاحات رایج دستگاه کپی است که اشاره به مدل های جدید تر این محصول دارد. فناوری دیجیتال، امکان تقسیم بندی تصویر به نقاط و سطرهای مختلف را به دستگاه می دهد. جالب است بدانید که در حال حاضر، تمام دستگاه های کپی رنگی از نوع لیزری می باشند.

کپی بر روی دو طرف کاغذ

یکی از کاربردی ترین اصطلاحات رایج دستگاه کپی که در هنگام معرفی مزایای این محصول به کار می رود، کپی بر روی دو طرف کاغذ است. کپی دوبلکس یا کپی بر روی دو طرف کاغذ می تواند در هر دو طرف کاغذ کار کپی را انجام دهد. این نوع کپی با اضافه کردن دستگاه کپی با فیدر سند به دست می آید و می تواند سند اصلی دو طرفه را مدیریت نماید.

کپی دیجیتال

کپی دیجیتال هم یکی دیگر از اصطلاحات رایج دستگاه کپی است که اشاره به مدل های جدید تر این محصول دارد. فناوری دیجیتال، امکان تقسیم بندی تصویر به نقاط و سطرهای مختلف را به دستگاه می دهد. جالب است بدانید که در حال حاضر، تمام دستگاه های کپی رنگی از نوع لیزری می باشند.

قابلیت ویرایش

قابلیت ویرایش یکی دیگر از عبارت هایی است که هنگام بررسی مشخصات یک دستگاه فتوکپی با آن روبرو می شوید. به موجب این قابلیت می توانید تصاویر مورد نظرتان را حرکت دهید و یا رنگ را تغییر دهد و آن را با سند اصلی تطبیق دهید.

نگه دارنده سند با گردش مجدد الکترونیک (EDRH)

EDRH به عنوان یکی از اصطلاحات رایج دستگاه کپی ، در واقع اشاره به نوعی دستگاه فتوکپی دارد که قابلیت هایی همچون: کپی سند اصلی دو طرفه، مدیریت سند اصلی به هنگام کپی و مرتب کردن خودکار خروجی ها را برای کاربران فراهم می نماید.

مرتب کردن الکترونیک

اگر در فهرست مشخصات دستگاه فتوکپی با عبارت “مرتب کردن الکترونیک” مواجه شدید، باید بدانید که اشاره به یکی از روش های مرتب سازی دستگاه دارد. به موجب این ویژگی، می توانید کپی ها را بدون کمک ظرف مرتب سازی، جمع آوری کنید. این موضوع با خروجی cache جمع آوری شده به صورت افقی و سپس به صورت عمودی در دنباله متناظر به دست می آید.

سرعت کپی اول

سرعت کپی اول یک شاخص است که نشان می دهد دستگاه کپی با چه سرعتی می تواند صفحه آغازین یک سند را کپی کند. با استفاده از این ویژگی می توانید در فاصله کپی گرفتن، کارهای مورد نظرتان را انجام دهید.

پرینت چهار رنگی

پرینت چهار رنگی هم یکی از اصطلاحات رایج دستگاه کپی است که در مورد دستگاه های چند کاره به کار برده می شود. این نوع پرینت از رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه برای ایجاد تمام طیف رنگی استفاده می کند. چاپ چهار رنگ نیز به چاپ CMYK معروف است.

دستگاه کپی با فرمت بزرگ

دستگاه کپی با فرمت بزرگ، عنوانی است که برای توصیف دستگاه هایی به کار برده می شود که برای کاغذهای A2 و بزرگتر از آن طراحی شده اند.

حجم ماهانه حداکثر

یکی دیگر از اصطلاحات رایج دستگاه کپی ، حجم ماهانه حداکثر است. این اصطلاح بیانگر تعداد حداکثری از صفحات کپی است که هر ماه تولید می شود. معمولا در محیط های واقعی تعداد کمی از دستگاه های کپی به این عدد حداکثر می رسند.

حافظه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از مدل های دستگاه کپی هم دارای حافظه هستند. این محصول برای انجام مواردی همچون اسکن اسناد، استفاده از اسکن یا فکس به این حافظه نیاز دارد. مقدار حافظه مورد نیاز به عملکرد دستگاه و نوع آن بستگی دارد.

تک رنگ یا مونوکروم

عبارت تک رنگ یا مونوکروم یکی از اصطلاحات رایج فتوکپی است که برای مدل های سیاه و سفید به کار برده می شود.

حالت OHC

حالتOHC  یکی از قابلیت های دستگاه های کپی رنگی است که این محصولات را قادر می سازد بر روی مواد شفاف کپی کنند. این حالت آرام تر و کندتر از کپی رنگی معمولی انجام می شود؛ به این ترتیب تونر زمان کافی برای ترکیب شدن در ورقه های شفاف پلاستیکی را خواهد داشت.

تعمیرات دستگاه کپی در تهران

تعمیرات دستگاه کپی در تهران، یکی از تخصصی ترین خدماتی است که نمایندگی کپی در مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه می دهد. به موجب این سرویس، انواع مدل های دستگاه فتوکپی از هر برندی به شکل حرفه ای ترمیم می گردد. مدیریت نمایندگی دستگاه کپی در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر به کاربران و تحقق اهداف مشتری مداری، واحدهای تعمیراتی این مرکز را به پیشرفته ترین انواع ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز نموده است. به این ترتیب متخصصین تعمیرات ماشین های اداری حاضر در این مرکز، می توانند به صورت حرفه ای تر به رفع مشکلات دستگاه مورد بحث بپردازند. گفتنی است تعمیرات دستگاه کپی در تهران تنها به یک برند خاص مربوط نبوده و انواع محصولات شارپ، ریکو، کونیکا مینولتا، کانن، اچ پی، توشیبا، زیراکس و … را شامل می گردد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩