اشتراک گذاری

تعمیر برد پاور فتوکپی

دستگاه کپی از تعداد بی شماری قطعه کوچک و بزرگ ساخته شده که هریک وظیفه خاصی را در آن بر عهده دارند. این قطعات با عملکرد هماهنگ و منظم خود، فرایند چاپ را امکان پذیر می کنند و بروز مشکل در هریک از آنها، کل فرایند چاپ را مختل می نماید. برد پاور فتوکپی یکی از همین قطعات است که نقش اساسی در عملکرد دستگاه دارد. این قطعه با ظرافت بالایی ساخته شده و بررسی و تعمیرات آن باید توسط افرادی انجام شود که تخصص بالایی در حوزه تعمیرات تخصصی دستگاه کپی دارند. همچنین لازم است که تجهیزات و قطعات پیشرفته در فرایند ترمیم این قطعه مورد استفاده قرار گیرد. لازم است بدانید که نمایندگی کپی با رعایت حساسیت های ذکر شده، تخصصی ترین سرویس ها را در این زمینه به کاربران ارائه می دهد. به این ترتیب شما عزیزان می توانید از ترمیم حرفه ای و بی نقص برد پاور فتوکپی خود در این مرکز اطمینان کامل داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون عملکرد این قطعه و نحوه تعمیر آن، به ادامه مطلب توجه کنید.

تعمیر برد پاور فتوکپی

برد پاور چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، برد پاور فتوکپی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است که وظیفه اصلی آن، تامین برق سیستم است. به عبارت بهتر، برد پاور انرژی مورد نیاز برای فعالیت های دستگاه کپی را فراهم می کند. جالب است بدانید که برد پاور در پرینتر هم تعبیه شده است؛ اما به دلیل نیاز پرینتر به انرژی کم تر، این قطعه در پرینتر به اندازه دستگاه کپی اهمیت ندارد. از آنجا که دستگاه کپی حجم کاری بالاتری داشته و نیروی بیشتری را مصرف می کند، برد پاور در این دستگاه به مراتب پر اهمیت تر بوده و جریان بیشتری را منتقل می نماید. خرابی یا از کار افتادن قطعه مورد بحث، مشکلات عدیده ای را برای دستگاه ایجاد کرده و ممکن است به طور کلی آن را از کار بیندازد. همچنین تداوم اختلالات این قطعه می تواند زمینه را برای بروز آسیب در سایر بخش های دستگاه فراهم کند. بنابراین لازم است که در اسرع وقت برای بررسی و ترمیم تخصصی برد پاور فتوکپی خود اقدام کرده و جلوی تشدید مشکل را بگیرید. لازم به ذکر است که تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران، با برخورداری از چند سال سابقه درخشان در این حوزه، توانایی تعمیر و تعویض این قطعه به حرفه ای ترین شکل را دارا می باشند.

چرا برد پاور خراب می شود؟

خب گفتیم که برد پاور فتوکپی قطعه حساسی بوده و احتمال خرابی آن بالا است. از آنجا که این قطعه وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد، بدیهی است که مشکلات آن ناشی از جریان برق و مسائل مربوط به آن باشند. به طور کلی خرابی برد پاور دو دلیل عمده دارد: ولتاژ بیش از حد و استفاده بیش از حد از دستگاه. توضیح این که وقتی شما بیش از ظرفیت دستگاه کپی تان از آن استفاده می کنید، برد پاور اولین قطعه ای است که تحت فشار قرار می گیرد. دلیل این مساله این است که در شرایط کار زیاد، دستگاه انرژی بیشتری می خواهد و برد مجبور است بیشتر کار کند؛ در نتیجه، به این قطعه فشار مضاعف وارد می شود و به مرور از کار می افتد. همچنین وقتی ولتاژ وارد شده به برد پاور بیشتر از اندازه ی طبیعی باشد، این قطعه دچار مشکلات جدی شده و در نتیجه ی آن، عملکرد دستگاه مختل می گردد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم از دستگاه خود کار کشیده و به ظرفیت آن توجه نمی کنید و یا دستگاه تان را بدون محافظ برق روشن می کنید، باید بدانید که برد پاور فتوکپی شما در خطر است.

پیشگیری از خرابی برد پاور فتوکپی

اگر چه بروز مشکل در برد پاور دستگاه کپی مشکل مهم و بعضا هزینه بری است، اما شما می توانید به راحتی از خرابی این قطعه پیشگیری کنید. برای این منظور، روش های کاربردی مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، بهتر است که از یک منبع برق مطمئن برای دستگاه خود استفاده کرده و به این ترتیب، تاثیرات منفی نوسانات برق را خنثی کنید. همچنین بهتر است به ظرفیت کاری این محصول توجه کرده و متناسب با استاندارد تعیین شده از دستگاه خود کار بکشید. نکته دیگر اینکه توصیه می شود دستگاه کپی خود را در محیطی به دور از گرد و خاک نگهداری کرده و دست کم هر چند هفته یک بار آن را گرد گیری و تمیز کنید. به این ترتیب، شما می توانید از خرابی برد پاور فتوکپی خود و مشکلات ناشی از آن پیشگیری نمایید. در پایان متذکر می شویم که در صورت بروز اختلال در کارکرد این قطعه، می توانید روی مهارت و تخصص کادر فنی نمایندگی تعمیر دستگاه کپی حساب کنید.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی دستگاه کپی یکی از تخصصی ترین بخش های مرکز سخت افزار ایران است که سرویس های با کیفیتی را در زمینه ترمیم انواع مدل های کپی به کاربران ارائه می دهد. جمعی از مجرب ترین تعمیرکاران ماشین های اداری در این مرکز فعالیت کرده و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، اقدام به رفع مشکلات دستگاه های کپی می نمایند. همراهی دو عامل نیروی متخصص و ابزار با کیفیت باعث شده که همه اختلالات عملکردی دستگاه کپی در این نمایندگی قابل برطرف شدن باشند. این مرکز همواره در مسیر تحقق ارکان مشتری مداری گام برداشته و در همین راستا نیز خدمات تعمیر کپی در محل را به کاربران خود ارائه می دهد. با استفاده از این سرویس ویژه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما به تعمیرگاه نبوده و شما می توانید دستگاه خود را در محل مورد نظرتان ترمیم نمایید. نمایندگی دستگاه کپی به شما این اطمینان را می دهد که هریک از برندهای دستگاه اعم از ریکو، زیراکس، کونیکا مینولتا، اچ پی، کانن، شارپ، توشیبا و … را به تخصصی ترین شکل ترمیم نماید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩