اشتراک گذاری

تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا

کاغذکش پرینتر از آن دست قطعاتی است که نقش ویژه‌ای در شروع فرآیند چاپ و انجام صحیح آن توسط پرینتر دارد. در صورت خرابی این قطعه از آنجا که دستگاه توانایی مکش کاغذ را نخواهد داشت فرآیند چاپ اصلا آغاز نمی‌شود و پرینتر عملاً بدل به دستگاهی بلااستفاده می‌گردد. خوشبختانه خرابی کاغذکش پرینتر با اندک دستکاری، گردگیری و تغییر در تنظیمات قابل رفع است.

 در بخش‌های آتی برخی از عمده‌ترین علل بروز اشکال در کاغذکش دستگاه شرح داده خواهد شد. در صورتی که با راهکارهای ارائه شده در بخش زیر، تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا شما به سرانجام نرسید، می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات پرینتر تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه را دریافت نمایید.

اگر امکان جابجایی دستگاه را ندارید می توانید از سرویس تعمیر در محل پرینتر کونیکا مینولتا استفاده نمایید. در این سرویس کارشناسان مرکز تعمیرات پرینتر خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا را بر روی دستگاه اِعمال می کنند.

تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا

بررسی و تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا

در هر تعمیری، -از جمله تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا- شناسایی نوع اشکال پیش آمده و علت آن، نقش بسزایی در کیفیت نهایی تعمیر و بهسازی دستگاه دارد. بنابراین در این بخش برآنیم تا برخی از شایع‌ترین عللی را که سبب بروز اشکال در کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا –والبته سایر پرینترها – می شوند را بررسی نماییم.

این علل عبارتند از: خرابی پد و پیک آپ، خرابی سینی، خرابی کلاچ، خرابی میله پیک آپ، خرابی سنسور تشخیص وجود کاغذ، خرابی اهرم سنسور کاغذ، خرابی کارتریج و در نهایت خرابی محورهای عبور کاغذ و غلطک های روی آنها. توصیه می شود در عیب‌یابی و تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا کلیه قطعات مذکور بررسی و صحت عملکرد آنها چک شود.

مشکل صاف شدن پد و پیک آپ:

نشانه خرابی پد و پیک آپ پرینتر -بنابر تجربه کارشناسان ما در واحد تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا- آن است که دستگاه پس از دریافت فرمان چاپ اقدام به کاغذ کشی کند ولی کاغذ از سینی جدا نشود. این اتفاق نشانه‌ای دال بر فرسودگی و استهلاک پد و پیک آپ آن (یا یکی از آنها) است.

برای اطمینان از این مسئله که خرابی پیش آمده ناشی از مشکل صاف شدن پد و پیک آپ است توصیه می شود سینی را خارج کرده و اهرم کنار پیک آپ (سنسور تشخیص کاغذ) را با دست کمی به سمت بالا نگه دارید. در ادامه درب دستگاه را یکبار ببندید و یا کلید سبز رنگ روی دستگاه چاپگر را یک بار فشار دهید.

اگر فرمان چاپ توسط دستگاه، دوبار فرستاده شد (اگر دستور قبلا فرستاده شده است درب دستگاه را یک بار باز و بسته نمایید و یا کلید سبز رنگ روی دستگاه چاپگر را یک بار فشار دهید) می بایست محور پیک آپ دو بار بچرخد. در صورتی که این اتفاق بیفتد (یعنی محور پیک آپ دوبار بچرخد) احتمالا علت اصلی خرابی کاغذکش، خرابی پد یا پیک آپ و یا هر دوی آنها است. در این صورت تنها راه‌حل موجود جهت تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا، تعویض آن است.

در برخی موارد تعمیرکاران پرینتر اقدام به چرخاندن لاستیک روی پیک آپ (قسمتی که با کاغذ ارتباط مستقیم دارد) می‌نمایند و قطعه لاستیک مانند روی پد را برعکس می کنند تا این قطعه را تعمیر کنند. این روش نیز اگر به درستی انجام شود، اشکالی ندارد و می تواند سبب تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا گردد.

خرابی سنسور تشخیص کاغذ:

مشکل دیگری که احتمالا تعمیرکار در حین تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا به آن بربخورد، خرابی سنسور تشخیص کاغذ است. همانگونه که می دانید روی میله پیک آپ، یک اهرم قرار دارد که این اهرم، گاه در اثر بی‌مبالاتی در زمان تعویض پیکاپ، جابجا می‌شود.

نتیجه این اتفاق آن است که با قرار گرفتن سینی در داخل دستگاه، اهرم به درون سنسور نوری نمی رود و سنشور کاغذ را تشخیص نمی‌دهد. در این شرایط نیاز است که میله پیک آپ باز شده و اهرم در جای خود قرار گیرد.

مشکل میله پیک آپ:

تعمیر یا تعویض میله پیکاپ اقدام دیگری است که احتمالا در زمان تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا به آن نیاز پیدا شود. شکستکی میله پیک آپ عمدتاً در جایی اتفاق می افتد که سر میله پیک آپ به خود پیک آپ وصل شده است. این شکستگی سبب می شود این دو، به درستی در یکدیگر قفل نشوند و پیک آپ در جای خود به راحتی و آزادانه بچرخد. بروز این اشکال سبب خرابی کاغذکش شده و مانع از هدیات کاغذ به درون دستگاه می شود. مشکل میله پیک آپ عمدتاً با تعویض این قطعه برطرف می‌گردد.

گیر کردن کاغذ در درون پرینتر کونیکا مینولتا:

گیر کردن کاغذ در درون دستگاه معمولاً زمانی اتفاق می افتد که پرینتر اقدام به کاغذکشی می‌کند. در این وضعیت پس از آنکه کاغذ از سینی جدا شد در داخل دستگاه گیر می کند. در صورت بروز این اشکال کارشناسان تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا معمولا موارد زیر را بررسی و از نظر صحت عملکرد چک می نمایند: خرابی کارتریج، خرابی غلطک ها و محورهای کاغذ کش یا وجود مانع در بین آنها، بررسی سنسورها، مشکل گیر کردن کاغذ داخل فیوزینگ و در نهایت پر شدن سینی بالا از کاغذ.

علل خرابی کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا و تعمیر آنها

اگرچه کار انتقال کاغذ در دستگاه پرینتر به عهده کاغذکش هاست (شامل کاغذکش ورودی و کاغذکش خروجی) لیکن توجه داشته باشید که گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر لزوماً به معنای خرابی این بخش از دستگاه نیست. گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر می تواند علل مختلفی داشته باشد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

  • در صورتی که داخل کلاچ ها و نیز کاغذکش های شماره ۱ و ۲ کثیف باشند کاغذ از کاست بالا نخواهد آمد و پنل دستگاه پیغام گیر کردن کاغذ را به نمایش در خواهد آورد. جهت رفع این اشکال کارشناسان ما در مرکز تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا اقدام به تمیزی کلاچ و کاغذکش ها خواهند کرد. اگر با تمیزی کاغذکش ها باز هم کاغذ گیر کرد نیاز به تعویض کاغذکش ها می باشد.
  • کثیفی یا سوختن سنسورهای مسیر عبور کاغذ نیز باعث گیر کاغذ و یا روشن شدن نشانگر گیر کاغذ روی صفحه پانل می گردد که می بایست اقدامات لازم جهت رفع این اشکال بر روی دستگاه پیاده شود.
  • در صورتی که سر نوشته های پرینتر قطع می شود لازم است کلاچ ها تمیز و در صورت نیاز توسط کارشناسان تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا، تعویض گردند.

تعمیر کاغذکش کونیکا مینولتا درمحل

در صورتی که با پیاده‌سازی راهکارهای ارائه شده در بخش‌های فوق، تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا شما به سرانجام نرسید، شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات پرینتر تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه را دریافت نمایید.

اگر امکان جابجایی دستگاه را ندارید می توانید از سرویس تعمیر در محل پرینتر کونیکا مینولتا استفاده نمایید. در این سرویس کارشناسان مرکز تعمیرات پرینتر خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا را بر روی دستگاه اِعمال می کنند.

بررسی دیگر علل خرابی کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا

  • موضوع دیگری که سبب گیر کردن کاغذ در دستگاه می گردد خرابی چرخ دنده های رابط درایور به تانک دولوپر و درام است.
  • کثیفی سینی ورودی هیتر نیز باعث گیر کاغذ در ابتدای هیتر می گردد. بعلاوه شکستن چرخ دنده سر هات رولر یا تفلون نیز باعث گیر کاغذ در ابتدای هیتر می گردد.
  • در صورتی که رجیستور و فنرهای زیر آن خراب باشد کاغذ به صورت چند برگی از کاست خارج می شود در چنین وضعیتی لازم است کثیفی و یا خرابی کلاچ های PS و استاپر رفع شود. خرابی های مرتبط با این بخش نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا ارائه می گردد.
  • کثیفی ناخنک های هیتر باعث گیر کاغذ در بین تفلون و پرس می گردد.

تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا در این مرکز به دست تیمی از باتجربه ترین و مجهزترین کارشناسان انجام میپذیرد. تیم حاضر در مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا به دلیل سالها سابقه و برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات سازگار با این حوزه قادر به رفع تمامی اشکالات ریز و درشت احتمالی در پرینترهای کونیکا مینولتا از جمله تعمیر کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا هستند.

دارندگان این محصول می توانند با حضور در مرکز تعمیرات چاپگر کونیکا مینولتا و یا از طریق یک تماس تلفنی و ثبت درخواست «تعمیر در محل پرینتر کونیکا مینولتا» از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز برخوردار گردند.

تعمیرات کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران پیشروترین مرکز در زمینه ارائه خدمات مرتبط با فروش و تعمیرات کونیکا مینولتا است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران با بهره مندی از حضور زبده ترین کارشناسان این حوزه و پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کونیکا مینولتا را شامل می گردد. واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران با هدف خدمات رسانی به مشتریان گرامی تأسیس شده و در این راستا از برترین متخصصان کشور جهت تعمیر دستگاه های کونیکا مینولتا بهره گرفته است. تعمیرات کونیکا مینولتا در این مرکز با سرعت، دقت و با هزینه ای  بر اساس نرخنامه مصوب انجام می پذیرد.

بخش فروش این مرکز نیز با هدف فروش کالای اصل و اورجینال سازمان دهی شده و در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریان گرامی عرضه نماید. کاربران گرامی می توانند پیش از خرید هر یک از محصولات کونیکا مینولتا تمامی اطلاعات مورد نیاز خویش را از کارشناسان این بخش دریافت دارند.

لینک های مفید:

 تعمیر چاپگر / تعمیرات چاپگر

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩