اشتراک گذاری

نحوه برطرف کردن حالت ذوزنقه در پروژکتور

ویدئو پروژکتور ریکو یکی از دستگاه های لازم برای سخنرانان است که در موارد بسیاری برای آن ها کاربرد دارد و می توانند در شرایطی که مجبور به ارائه ی یک مطلب به صورت عمومی هستند، از آن ها استفاده کنند. مشکلات مختلفی در این دستگاه به وجود می آید که یکی از آنها، حالت ذوزنقه در پروژکتور یا کیستون است. در این حالت، تصویر به شکل یک ذوزنقه به نمایش در آمده و مشکلاتی را برای تماشاچیان و ارائه دهنده ایجاد می کند. از آنجا که این مشکل باعث نگرانی کاربران شده و کار آنها را مختل می کند، مقاله امروز ریکو زون را به بررسی دلایل و روش های رفع آن اختصاص داده ایم. برای آشنایی با روش های برطرف کردن حالت ذوزنقه در پروژکتور ریکو، به ادامه مطلب توجه کنید.

نحوه برطرف کردن حالت ذوزنقه در پروژکتور

حالت ذوزنقه ای (کیستون) چیست؟

حالت ذوزنقه ای در پروژکتور ریکو زمانی اتفاق می‌افتد که ویدئو پروژکتور با زاویه 90 درجه از پرده قرار نگرفته باشد و یا سطح پرده زاویه‌ دار باشد. تصویری که در اثر این تراز نبودن ایجاد می گردد، به ‌جای مربعی شکل بودن، ذوزنقه ‌ای شکل خواهد شد. قطعا تصویری که به‌ درستی به نمایش در نیاید یکی از عوامل بر هم زننده تمرکز می باشد که پیشگیری از آن برای بسیاری از سخنرانان به‌ عنوان یک امر ضروری محسوب می شود.

با این وجود، در بعضی از شرایط محل دیگری برای قرار دادن ویدئو پروژکتور وجود ندارد. اکنون چه کاری باید انجام داد؟ طبق نظر متخصصین تعمیرات پروژکتور ، اساسا ویدئو پروژکتورهای قدیمی ریکو قابلیت تصحیح کیستون را ندارند. این ویدئو پروژکتورها به شکل ثابت طراحی ‌شده اند، در نتیجه به منظور تنظیم تصویر احتیاج بود که زاویه ی قرار گرفتن پروژکتور و پرده تغییر نماید؛ اکنون با پرتابل شدن و سبک تر شدن ویدئو پروژکتور ریکو نیاز به اتخاذ روشی دیگر احساس می شود. در ادامه شما را با دیگر روش های رفع حالت ذوزنقه در پروژکتور ریکو آشنا می کنیم.

روش های رفع حالت ذوزنقه در پروژکتور ریکو

در حال حاضر دو روش برای تصحیح حالت ذوزنقه در پروژکتور ریکو وجود دارد: روش تصحیح دستی و روش تصحیح دیجیتال. در زیر به تشریح هر دو روش پرداخته ایم:

اینو بخون حتما به کارت میاد : چگونه لپ تاپ را به پروژکتور متصل کنیم؟

رفع حالت کیستون به صورت دستی

روش تصحیح کیستون به صورت دستی، در اصل تنظیم فیزیکی لنز ویدئو پروژکتور ریکو به صورتی است که پخش تصویر در یک زاویه بالاتر و یا پایین ‌تر از حالتی صورت بگیرد که در صورت قرار داشتن دستگاه بر روی یک سطح صاف نیز انجام شود. تنظیم دستی در بعضی از این شرایط عملکرد بالایی دارد ولی نمی ‌تواند مشکل کیستون افقی را برطرف نماید. 

همچنین برای اینکه این روش نتیجه ‌ای را به دنبال داشته باشد، ویدئو پروژکتور باید از پرده فاصله زیادی داشته باشد. در واقع باید گفت که تنها با رعایت این نکات می توان حالت ذوزنقه پروژکتور ricoh را به صورت دستی برطرف نمود.

درجه تصحیح باید چقدر باشد؟

یکی از نکات مهمی که برای تصحیح و برطرف کردن حالت ذوزنقه در پروژکتور مورد توجه قرار می گیرد، این است که درجه تصحیح باید چقدر باشد؟ میزان تصحیح کیستون که ویدئو پروژکتورهای مختلف ریکو می توانند داشته باشند با یکدیگر متفاوت است. به منظور تصحیح کیستون عمودی در قسمت های بالا و پایین، برخی از ویدئو پروژکتورهای ریکو رقم معمولی 12 درجه و برخی نیز تا میزان قابل ‌توجه 35 درجه را ممکن می کنند. در بعضی از ویدئو پروژکتورهای جدید، نظیر جدیدترین سری ویدئو پروژکتورهای ریکو، قابلیت تصحیح کیستون افقی هم فراهم شده است.

تصحیح کیستون به صورت دیجیتال

دیگر روش تصحیح حالت ذوزنقه در پروژکتور ، روش دیجیتالی می باشد. اساسا ویدئو پروژکتورهای نوع LCD و DLP™ ریکو از سری دستگاه‌ های نمایش دیجیتال به حساب می آیند. اطلاعاتی نظیر اسلایدهای پاورپوینت که به ویدئو پروژکتور ارسال می گردند، در این مدل ها به شکل دیجیتال در آمده و تنظیم می‌ شوند. 

بعضی از ویدئو پروژکتورهای جدید این ویژگی را دارند که با اضافه کردن یک الگوریتم بخصوص انتخابی به مقیاس تصویر، قبل از آنکه تصویر موردنظر به لنز برسد ابعاد آن را تغییر بدهند و به شکل مورد نظر تنظیم کنند. در نهایت به این صورت خواهد شد که حتی با وجود زاویه ای بین ویدئو پروژکتور ریکو و پرده ی نمایش، تصویر به صورت مربعی نمایش داده شود. این روش به سخنرانان این امکان را می ‌دهد تا در هر جایی که هستند از ویدئو پروژکتور خود به اندازه ی نیاز استفاده نمایند.

نمایندگی رسمی ریکو

نمایندگی رسمی ریکو، مرکز معتبر ارائه دهنده خدمات این شرکت به کاربران است. در این مرکز، کاربران می توانند ضمن خرید انواع تولیدات ricoh به صورت اورجینال، خدمات مربوط به تعمیر و خدمات پس از فروش این محصولات را نیز دریافت نمایند. در مورد سطح کیفی اقدامات این نمایندگی می توان چنین گفت که به واسطه حضور کارشناسان مجرب و دوره دیده در بخش های مختلف، کاربران شاهد سطح بالایی از کیفیت به ویژه در واحد تعمیرات ریکو می باشند. همچنین، بخش های فروش و تعمیرات در نمایندگی رسمی ریکو ، به پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارآلات روز دنیا مجهز شده اند تا ارائه خدمات با هیچ نقص و کمبودی مواجه نباشد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩