اشتراک گذاری

راهنمای خرید چند کاره

در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید چند کاره را به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. پرینتر های چند کاره چندین کاربری مختلف را به صورت هم زمان در اختیار کاربران قرار می دهند و به این ترتیب، شرایط بهتری را برای آنها مهیا می سازند. شما با خرید یک دستگاه چند کاره می توانید از قابلیت های کپی، پرینت، اسکن و در برخی مدل ها فکس هم برخوردار شوید. هریک از انواع این دستگاه دارای ویژگی های فنی متفاوتی بوده و کاربری خاصی را برای کاربران فراهم می کند. برای خرید یک دستگاه چند کاره مناسب و کاربردی، باید برخی معیار ها و پارامترها را مد نظر قرار دهید. در واقع بدون توجه به این نکات و معیارها، قادر به انتخاب یک محصول مناسب نخواهید بود. در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه راهنمای خرید و انتخاب چند کاره ، نکاتی را در مورد این محصول و انواه مختلف آن به شما کاربران عزیز ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

راهنمای خرید چند کاره

چند کاره جوهر افشان یا لیزری؟

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از خرید چند کاره باید به آن توجه کنید، این است که مدل لیزری این دستگاه را انتخاب کنید و یا جوهرافشان. همانطور که اطلاع دارید، دستگاه های جوهر افشان، فرایند چاپ را با استفاده از جوهر انجام می دهند. این در حالی است که در مدل لیزری هیچ گونه جوهری وجود نداشته و تکنولوژی لیزر تعیین کننده کار دستگاه است. این مساله بر روی قیمت دستگاه و نیز کیفیت چاپ آنها تاثیر گذاشته و به همین دلیل، باید آن را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. دستگاه های چند کاره لیزری نیاز به نوعی کاغذ مخصوص دارند و این مساله، هزینه نگه داری از آنها را افزایش می دهد. سرعت این مدل نسبت به انواع جوهر افشان بالا تر است و گزینه مناسبی برای کاربرانی محسوب می شوند که نیاز به سرعت بالا در چاپ دارند. بنابراین پیش از خرید چند کاره مشخص کنید که به کدام یک از مدل های این دستگاه نیاز بیشتری دارید.

نکات مهم در خرید چند کاره

پیش تر نیز گفتیم که در هنگام خرید چند کاره باید به برخی نکات توجه کرده و به این ترتیب، انتخاب بهتری داشته باشید. یکی از مهم ترین این نکات، توجه به ویژگی های دستگاهی است که قصد استفاده از آن را دارید. مهم ترین ویژگی هایی که در هنگام خرید یک پرینتر یا کپی چند کاره باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

وای فای

امروزه استفاده از اینترنت به یکی از مهم ترین نیازهای کاربران تبدیل شده است. اتصال پرینتر به اینترنت نیز یکی از آپشن های این دستگاه محسوب می شود که البته در برخی از مدل ها وجود ندارد. این ویژگی می تواند کار شما را تا حد زیادی راحت تر کرده و قابلیت های متعدد و متنوعی را برای شما فراهم نماید. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید چند کاره به این نکته توجه کنید که آیا محصول مورد نظر قابلیت اتصال به وای فای دارد یا خیر.

پرینت دوطرفه

پرینت دو طرفه که گاهی اوقات داپلکسر (Duplexer) هم نامیده می ‌شود، یکی از کاربردی ترین قابلیت های دستگاه های چند کاره است که در برخی مدل ها اعمال شده است. این قابلیت به شما این اجازه را می ‌دهد که بدون دخالت دست، دو طرفه برگه را پرینت گرفته و چاپ کنید. اگر در هنگام خرید چند کاره به این ویژگی توجه کنید، شرایط راحت تری برای استفاده از این دستگاه خواهید داشت.

تغذیه خودکار اسناد

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی دستگاه های چند کاره، برخورداری از ADF یا تغذیه خودکار است. این ویژگی شرایطی را برای شما فراهم می کند که به جای تعویض دستی اسناد برای کپی، همه آنها را بر روی دستگاه قرار داده و دستگاه به طور خودکار برگه ‌ها را عوض کند. کارشناسان تعمیر دستگاه کپی چند کاره معتقدند که با وجود این قابلیت، در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

چندکاره ارزان تر بخرید

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که دستگاه های چند کاره معمولا قیمت بالاتری دارند. با این وجود شما می توانید با رعایت کردن چند نکته ساده در هنگام خرید چند کاره ، مدل های ارزان قیمت تر این دستگاه را خریداری کرده و نهایت کاربری را نیز از آن دریافت نمایید. ویژگی هایی در این دستگاه ها وجود دارد که بود و نبود آنها تاثیر چندانی در کاربری دستگاه ندارد؛ در واقع وجود این ویژگی ها تنها قیمت دستگاه را افزایش داده اند. صفحه لمسی یکی از این ویژگی ها است که پرداخت هزینه برای آن عملا کاربردی نخواهد داشت. پورت USB  یکی دیگر از این ویژگی ها است که به توصیه کارشناسان تعمیر پرینتر چند کاره می توان از آن چشم پوشی کرد. این ویژگی به ویژه در مدل هایی که از وای فای پشتیبانی می کنند چندان کاربری نبوده و می توان با نادیده گرفتن آن، یک دستگاه چند کاره ارزان تر خریداری کرد.

نمایندگی تعمیر ماشین های اداری

نمایندگی تعمیرات ماشین های اداری مرکزی تخصصی است که به بررسی و ترمیم انواع مدل های دستگاه کپی، پرینتر، فکس و اسکنر در برندهای مختلف اشتغال دارد. کارشناسان مجرب و ماهری در این مرکز فعالیت می کنند که از دانش روز دنیا در زمینه تعمیرات ماشین های اداری به خوبی آگاهی دارند. از این رو این افراد می توانند انواع مشکلات دستگاه ها را بررسی کرده و به بهترین شکل آنها را برطرف نمایند. همکاران ما به واسطه تجربه بالایی که دارند، تخصصی ترین سطح خدمات تعمیری را به کاربران ارائه داده و به این ترتیب، فرایند تعمیر ماشین های اداری را مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می دهند. در نمایندگی تعمیر ماشین های اداری از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته ای استفاده می شود که ترمیم این محصولات را برای تکنسین ها راحت تر می کنند. در سایر بخش های سایت می توانید از سایر خدمات و سرویس های این مرکز مطلع گردید.

1/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩