اشتراک گذاری

چرا کپی سیاه می شود؟

فرایند کار دستگاه کپی به خصوص اگه حجم کار زیاد باشه، معمولا طولانیه. اگه بعد از صرف این زمان، ببینین که برگه های بیرون اومده از دستگاه سیاه هستن، قطعا باعث ناراحتی شما میشه. اما باید بدونین که سیاه شدن برگه کپی، یکی از مشکلات رایج این دستگاه هست و به دلایل مختلفی ممکنه به وجود بیاد و کار شما رو مختل کنه. ما توی این مطلب، میخوایم ضمن بررسی علت ها و دلایل بروز این مشکل، راه حل های کاربردی برای برطرف کردنش رو هم به شما دوستای عزیزمون ارائه بدیم.

با استفاده از این ترفندها، میتونین سیاه شدن برگه ها رو متوقف کنین و شاهد بهترین کیفیت در چاپ دستگاه کپی تون باشین. اگه مشکل با راه حل های ارائه شده برطرف نشد، میتونین برای دریافت خدمات تعمیری تخصصی تر، به نمایندگی دستگاه کپی در مرکز سخت افزار ایران مراجعه کنین. برای آشنایی با دلایل و روش های رفع مشکل سیاه شدن برگه کپی ، توجه شما رو به ادامه مطلب جلب می کنیم.

سیاه شدن برگه کپی

دلایل سیاهی برگه کپی

به طور کلی عوامل و اتفاقات متعددی دست به دست هم میدن تا عملکرد دستگاه فتوکپی مختل و کیفیت چاپ دچار ایراد بشه. با توجه به این که رنگ و کیفیت چاپ، به شدت تحت تاثیرکیفیت تونر و کارتریج و  نحوه ی کار درام هست، پس میشه گفت که دلایل سیاه شدن برگه کپی هم مربوط به همین عوامل هست. اگه درام درست کار نکنه، فرایند پخش و تثبیت جوهر روی برگه هم درست انجام نمیشه و ممکنه برگه به صورت کاملا سیاه از دستگاه بیرون بیاد. پاک کن درام هم یکی از قطعاتی هست که به گفته کارشناس های تعمیرات فتوکپی، در کیفیت چاپ تاثیر داره و میتونه باعث سیاهی برگه بشه. گاهم به خاطر پر بودن بیش از حد کارتریج این مشکل به وجود میاد؛ یعنی توازن پخش جوهر یا تونر به هم میریزه و برگه سیاه میشه.

اما یه دلیل ساده بروز این مشکل، کیفیت پایین کاغذ هست؛ شما باید از برگه های با کیفیت و متناسب با مدل دستگاه کپی مورد نظرتون برای چاپ استفاده کنین تا با مشکلاتی از این دست مواجه نشین. توجه داشته باشین که تداوم سیاه شدن برگه کپی ، میتونه مشکلات دستگاه رو بیشتر کنه و حتی به بخش های دیگه هم آسیب برسونه؛ به همین خاطر هم لازمه که در اسرع وقت، نسبت به رفع مشکل و تعمیر دستگاه کپی به شکل حرفه ای اقدام کنین. همکارای ما در نمایندگی تعمیر فتوکپی مرکز سخت افزار ایران، برای این منظور در خدمت شما هستن.

راه حل های رفع سیاه شدن برگه کپی

تو بخش قبلی گفتیم که تداوم مشکل سیاهی برگه کپی، تبعات زیادی برای دستگاه و بخش های مختلف اون به همراه داره. به نظر شما برای رفع این مشکل باید چه کرد؟ اگه دیدن که برگه های چاپ شده در دستگاه کپی مورد نظرتون سیاه هستن و کیفیت لازم رو ندارن، بهتره اول دستگاه رو باز کنین و یه نگاهی به کارتریج بندازین؛ اگه کارتریج رو تازه شارژ کردین، ممکنه به خاطر پر شدن بیش از حد، تونر بیرون ریخته باشه. بخش های آلوده رو با دقت تمیز کنین. در مطلب نگهداری از دستگاه کپی، نکات مهم فرایند تمیز کردن رو بررسی کردیم.

اگه کارتریج مشکلی نداشت و به صورت عادی کار می کرد، احتمال داره مشکل از درام باشه. بررسی این قطعه و پاک کن درام، نیاز به مهارت بالایی در زمینه ی تعمیرات کپی داره و بهتره انجام این کار رو به تعمیرکارای با تجربه نمایندگی تعمیر فتوکپی در مرکز سخت افزار ایران محول کنین. در نهایت، میتونین با استفاده از برگه های استاندارد و با کیفیت، مشکل سیاه شدن برگه کپی رو برطرف و از تکرارش جلوگیری کنین.

تنظیمات دستگاه کپی

لازمه ی عملکرد درست و بی نقص دستگاه کپی، تنظیمات درست این محصول هست. اگه مشکل یا خطایی در این بخش وجود داشته باشه، کارکرد دستگاه در بخش های مختلف به شدت مختل میشه. گاهی سیاه شدن برگه کپی به دلیل تنظیمات اشتباه یا به هم خوردن این بخش ایجاد میشه. شما در این بخش میتونین میزان نور یا رنگ دستگاه رو تنظیم کنین و به این ترتیب، کیفیت چاپ را تا حدی کنترل کنین.

البته بار اصلی کیفیت کپی، بر عهده ی کارتریج و درام هست؛ ولی تو خیلی از موارد میشه با اصلاح تنظیمات، مشکل این بخش رو برطرف کرد. بنابراین توصیه می کنیم در صورت سیاه شدن برگه کپی ، بخش تنظیمات دستگاه رو هم بررسی کنین و در صورت نیاز، اصلاحات لازم رو انجام بدین.

نمایندگی تعمیرات کپی

نمایندگی دستگاه کپی، عنوان مجموعه ایه که به صورت تخصصی و حرفه ای، در زمینه ی فروش و ترمیم انواع مدل های فتوکپی فعالیت میکنه. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت میکنن که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات ماشین های اداری هستن و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول رو دارن.

این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری رو مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه میدن. انواع برندهای مطرح از جمله کانن، کونیکا مینولتا، ریکو، اچ پی، زیراکس، کیوسرا و … در نمایندگی دستگاه کپی مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار میگیره. به این ترتیب، شما عزیزان میتونین از ترمیم فتوکپی خودتون به صورت حرفه ای اطمینان داشته باشین و اونو مثل روز اول از همکارای ما تحویل بگیرین.

3.5/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩