اشتراک گذاری

مشکلات رایج لپ تاپ

لپ‌تاپ ها جزو دستگاه‌هایی به شمار میرن  که به‌ طور دائم درحال جابه‌جایی به نقاط مختلف هستن. این جابه جایی بیشتراز هر چیزی این دستگاه ها رو با احتمال فرسودگی و آسیب دیدگی بیشتری نسبت به کامپیوتر های رومیزی روبرو میکنه.

هر چند محققان و سازندگان بسیاری به دنبال بالا بردن استحکام این تجهیزات هستن، اما لپ تاپ ها همچنان با احتمال رخ دادن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری روبرو هستن. هر گونه خرابی در این دستگاه ها میتونه هزینه های زیادی رو برای کاربران به دنبال داشته باشه. برخی از این مشکلات جز اختلالات متداول هستند که در انواع لپ تاپ ها ممکنه پیش بیان.

تو این مقاله مقصد داریم برخی از این مشکلات رایج لپ تاپ رو بررسی کنیم. چرا که اطلاع رسانی صحیح در این ارتباط میتونه به کاربران زیادی کمک کنه تا در مواقع بروز مشکل، تصمیم درست بگیرن. معتقدیم تصمیم گیری کاربر در خصوص تعمیر تخصصی لپ تاپ  و مراجعه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، میتونه مهم ترین قدم برای بازیابی سلامت دستگاه باشه.

 

مشکلات رایج لپ تاپ و چگونگی رفع آن

 

ناکارآمدی باتری لپ تاپ

ناکارآمدی باتری درحفظ شارژ از دیگر مشکلات رایج لپ تاپ به شماره میره. باتری های لیتیومی لپ تاپ ، مثل باتری تمام وسیله ها بعد از مدت طولانی استفاده کارایی خودشون رو از دست میدن. در چنین مواقعی تنها چاره ای که پیش روی کاربر قرار داره، تعویض باتری هست. دقت داشته باشید که باتری به کار رفته در لپ تاپ حتما از نمونه ی اورجینال و اصلی باشه.

 آسیب دیدگی کیبورد لپ تاپ

خرابی کیبورد لپ تاپ از مشکلات رایج لپ تاپ ها به شمار میاد. این مشکل به خاطر فشار دائمی روی کیبورد در هنگام تایپ یا به خاطر ریختن مایعات بر روی اون در حین کار اتفاق میفته. پس میشه کیبورد لپ تاپ رو جزو آسیب‌پذیرترین قطعات لپ‌تاپ ها به حساب آورد. در نتیجه ممکنه کلیدهای کیبورد به مرور زمان از جای خود خارج یا فرسوده بشن. راهکار رفع چنین مشکلی تنها تعویض کیبورد با نمونه ی اورجینال شرکت سازنده ی اون هستش.

 داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

مشکل داغ شدن بیش از حد میتونه جز مشکلات رایج لپ تاپ به شمار بیاد. این مسئله قدرت رو داره که باعث کاهش شدید عملکرد لپ تاپ بشه. اغلب در نتیجه‌ی این اختلال مشکلاتی همچون کرش و هنگ کردن به سراغ کامپیوترمیاد. لازمه بدونید که هر کامپیوتری هنگام پردازش داده‌، مقدار زیادی حرارت ایجاد می‌کنه؛ اما این وضع در لپ تاپ ها کمی متفاوته.

لپ‌تاپ‌ها به خاطر اندازه‌ی کوچک و نبود تهویه‌ی مناسب، بیشتر از کامپیوترهای رومیزی با مشکل داغ شدن روبرو هستن. گرد و غبار بیش از حد می‌تونه دریچه‌های هوای دستگاه رو مسدود کنه و دستگاه رو از وجود هوای سرد برای خنک کردن پردازنده‌ی مرکزی (CPU) محروم کنه.

خبر خوب اینکه کاربران اغلب می‌تونن مشکل داغ شدن بیش از حد دستگاه را به‌ وسیله‌ی تمیز کردن منافذ هوا با یک پارچه، پاک‌کننده‌ی کیبورد یا یک برس نرم حل کنن. به علاوه، کاربران حرفه‌ای می‌تونن از دستگاه‌های دمنده‌ی هوا موسوم به Blower هم به‌منظور زدودن گرد و غبارهم استفاده کنن.

سوالات متداول در ارتباط با خرابی لپ تاپ ها

کارشناسان تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو همیشه با یه سری از سوالات در ارتباط با مشکلات متداول لپ تاپ روبرو هستن. در این بخش بعضی از این سوالا رو برای شما ذکر میکنیم:

  •  چرا سرعت لپ تاپم پایین اومده ؟
  •  چرا لپ تاپم از خودش صداهای بلند تولید میکنه؟
  •  چرا لپ تاپ در حین کار خود به خود خاموش میشه ؟
  •  چرا لپ تاپ به اینترنت متصل نمیشه ؟
  •  چرا در صفحه نمایش لپ تاپم نقطه های تیره و روشن وجود داره؟
  •  چطوری لپ تاپم رو از شر ویروس ها خلاص کنم ؟
  • چطور لپ تاپ خودم رو کرش کنم ؟
  •  قطع و وصل شدن مانیتور لپ تاپ چه علتی دارد؟
  •  علت تغییر رنگ مانیتور چیست ؟
  •  دلیل اجرا نشدن برنامه ها در لپ تاپ چیست؟

نمایندگی لپ تاپ فوجیتسو

فوجیتسو یه کمپانی که در تولید لپ تاپ همیشه پیشتاز بوده و در تولید لپ تاپ موفق تر از محصولات دیگش عمل کرده.. لپ تاپ های فوجیتسو رو می تونیم در رده ی متوسط لپ تاپ های موجود در بازار قرار بدیم. نمایندگی لپ تاپ فوجیستو در زمینه تولید و فروش این لپ تاپ ها فعالیت داره و لپ تاپ های اورجینال رو در اختیار مشتریاش قرار میده.

همچنین تو بخش خدمات پس از فروش، وقتی صحبت از رفع مشکلات رایج لپ تاپ و تعمیر لپ تاپ فوجیتسو به میون میاد می تونید با خیال راحت لپ تاپتون رو به کارشناسای نمایندگی فوجیستو بسپارید و اون رو با کیفیت اولیه تحویل بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩