اشتراک گذاری

واژه نامه دستگاه کپی

در این بخش قصد دایم تا شما را با انواع اصطلاحات مرتبط با دستگاه کپی آشنا کنیم. اطلاع از این اصطلاحات به شما کمک می کند تا در صورت نیاز از کارایی های دستگاه کپی اطلاع داشته و بتوانید قابلیت های موجود در دستگاه کپی را شناسایی کنید. واژه نامه دستگاه کپی شما را در راستای کارکرد بهتر با دستگاه راهنمایی می کند. در ادامه به مرور لغات و اصطلاحات مربوط به دستگاه کپی می پردازیم.

واژه نامه دستگاه کپی

شرح اصطلاحات در واژه نامه دستگاه کپی

تغذیه کننده اتوماتیک یا  ADF

تغذیه کننده اتوماتیک وسیله است که به با استفاده از آن می توان گروهی از نسخه های اصلی اسناد و متون را در نگهداری کرده و به هنگام نیاز آن ها به صورت اتوماتیک برای اسکن  یا کپی بر روی شیشه ی نور دهنده ی دستگاه کپی فرستاد.

تبادل کارتریج

سیستم تعویض کارتریج در واژه نامه دستگاه کپی با نام تبادل کارتریج معرفی می شود. در بعضی از دستگاه های کپی سیستم تعویض یا تبادل کارتریج نسبت به دیگر مدل ها ساده تر می باشد.

حالت آماده به کار

در صورتی که فرآیند کپی به هر علتی پس از گذشت 90 ثانیه مجددا آغاز نشود دستگاه در حالت ذخیره ی انرژی و یا همان آماده به کار قرار می گیرد. Power Off و Sleep Mode نام های دیگری هستند که این فرآیند را معرفی می کنند.

کنترل نوردهی اتوماتیک

عملکرد این بخش از دستگاه کپی به صورت اتوماتیک بوده و میزان نور لازم برای تابیدن بر روی اسناد و یا متون اصلی را تنظیم می کند. برای مثال می توان گفت نور لازم برای تابیدن بر کاغذ های رنگی با اسناد کیفیت پایین متفاوت بوده و در نتیجه لازم است توسط این بخش از دستگاه کپی کنترل شود.

سیاه و سفید معکوس

با استفاده از این امکان نواحی تیره و روشن را برای ایجاد تصویری بهتر به سایه روشن تبدیل می شود.

 CPM

Cpm که مخفف کلمه ی ‍Copies Per Minut می باشد در واژه نامه دستگاه کپی نشان دهنده ی تعداد کپی در هر دقیقه می باشد.

سایز کپی

سایز کپی در واژه نامه دستگاه کپی به اندازه ی برگه ی مورد نیاز دستگاه برای کپی گفته می شود.

کپی متوالی

کپی متوالی در واژه نامه دستگاه کپی به سیستمی گفته می شود که بدون نیاز به فشار دادن های پی در پی دکمه Start می تواند بنا بر تعداد تعیین شده توسط کاربر از یک برگه چاپ کند.

پاک کننده مرکزی و حاشیه

این سیستم در واژه نامه دستگاه کپی به سیستمی گفته می شود که می تواند در صورت تمایل حاشیه ها و لبه های خارجی سند را پاک کند و یا از حاشیه ها کپی گرفته و مرکز را پاک کند.

سیستم توسعه

امروزه دو نوع سیستم توسعه در دستگاه کپی شخصی و رومیزی وجود دارد. Dual Component یا دو جزئی که در آن از برس مغناطیسی استفاده می شود و Mono Component که از یک چرخنده ی مغناطیسی بهره مند می باشد.

دولوپر یا  توسعه دهنده

ماده ای که تونر را در یونیت دولوپر نگهداری می کند در واژه نامه دستگاه کپی به عنوان دولوپر از آن یاد می شود. روش کار این ماده به صورتی است که بر روی ذرات تونر بار منفی ایجاد کرده و باعث جذب شدن ماده توسط دارم می شود ، درام در این شرایط دارای بار مثبت بوده و تونر را جذب می کند. به این فرآیند Development یا توسعه گفته می شود.

شروع خودکار

یکی از مواردی که در واژه نامه دستگاه کپی مورد بررسی قرار می گیرد اصطلاح شروع خودکار در دستگاه کپی می باشد. این سیستم به صورتی است که کاربر دستگاه کپی در زمان  warm up دستورالعمل های مورد نیاز خود را به دستگاه وارد کرده و پس از اتمام warm up دستگاه به صورت خودکار فرآیند کپی را انجام می دهد.

ذخیره ساز الکترونیکی یا Electronic Storing

ذخیره الکترونیکی سیستمی است که امکان ذخیره سازی را به صورت ساده تر برای شما فراهم می کند. Offset Stacking سیستم دیگری است که می تواند هر گروه پرینتر ها و یا کپی ها را به وسیله ی سینی اسناد داخلی از یکدیگر تفکیک کند.

کپی دو صفحه ای

این سیستم در دستگاه کپی امکان کپی دو صفحه رو به روی هم را به صورت اتوماتیک فراهم کرده است.

کپی دیجیتال

دستگاه فتوکپی دیجیتال در واژه نامه دستگاه کپی به دستگاهی گفته می شود که ردیفی از sensor ها را که امکان اسکن تصویر اسناد را دارند، مورد استفاده قرار داده و آن را برای فرآیند دیجیتال آماده می کند.

حالت مداوم

این تعریف در واژه نامه دستگاه کپی به حالتی اطلاق می شود که دستگاه کپی قادر است در صورت تمام شدن کاغذ های موجود در دستگاه به عمل کپی گرفتن ادامه دهد.

درام

تشکیل تصویر اولیه در دستگاه کپی توسط قطعه ی درام انجام می شود. این قطعه از یک هسته ی آلمینیومی با چند لایه از مواد حساس به ذرات بار دار و همانند نور مثل سلنیوم ساخته شده است.

ذخیره انرژی

ذخیره انرژی در واژه نامه دستگاه کپی به ویژگی گفته می شود که در این حالت دستگاه می تواند پس از اعمال فرآیند کپی و اتمام زمان Preset، به صورت اتوماتیک به حالت standby قرار بگیرد. به صورتی که برای انجام کپی بعدی به زمان warm-up نیازی نداشته باشد.

بزرگ نمایی

این سیستم در دستگاه کپی امکان افزایش سایز تصاویر را ایجاد می کند. به طوری که اگر اندازه ی تصویر مورد نیاز برای کپی کوچک باشد دستگاه با سیستم بزرگ نمایی اندازه آن را بیشتر کرده و امکان چاپ نسخه ی اصلی در ابعادی بزرگ تر را فراهم می کند.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی در راستای رفاه بیشتر کاربران خدمات تعمیراتی انواع دستگاه کپی در برند های گوناگون را ارائه می کند. انواع دستگاه کپی های رومیزی و ایستاده در نمایندگی رسمی دستگاه کپی به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسد. مشتریان می توانند به منظور خریدی آگاهانه به این نمایندگی مراجعه کرده و کلیه ی اطلاعات تخصصی و فنی انواع محصولات را از نمایندگی رسمی دستگاه کپی دریافت نمایند. واحد تعمیرات دستگاه کپی در بخش مجزا و با بهره مندی از کارشناسان حرفه ای و مجرب فعالیت می کند. تعمیرات انواع دستگاه کپی در برند های معتبری مثل کونیکا مینولتا ، فوجیتسو ، زیراکس و … در نمایندگی رسمی دستگاه کپی انجام می شود. مهندسان این مجموعه همگی توسط مدیریت قدرتمند مرکز سخت افزار ایران انتخاب شده و تحت حمایت این مجموعه خدمات ارائه می کنند. تعویض انواع قطعات دستگاه کپی به صورت اورجینال از تخصصی ترین خدماتی است که در این مجموعه ارائه می شود. اصالت قطعات مورد استفاده برای کاربران تضمین می شود.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره دستگاه کپی را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩