اشتراک گذاری

چطور حافظه پرینتر را پاک کنیم؟

پاک کردن حافظه ی پرینتر ، یکی از اقداماتی هست که به دلایل مختلفی ممکنه بهش نیاز داشته باشین. مثلا بعضی وقتا که این دستگاه کار نمیکنه، ممکنه عملیات پرینت در حافظه ی اون گیر کرده باشه و نیاز به پاک کردن این حافظه باشه. یا وقتی که قصد فروش چاپگرتون رو دارین، باید حافظه ش رو پاک کنین تا اطلاعاتی توش باقی نمونه. البته نمیشه به قطعیت گفت که ریست کردن پرینتر و پاک کردن حافظه ی این دستگاه، به اقدام تعمیراتیه؛ ولی به هر حال میتونه تو بعضی از مواقع، مشکل این محصول رو برطرف کنه.

از اونجایی که منابع مختلف ممکنه اطلاعات اشتباه در مورد این فرایند بهتون بدن، ما با کمک تکنسین های تعمیر پرینتر نمایندگی ریکو، نکاتی رو در مورد مراحل و روش های پاک کردن حافظه ی پرینتر به شما همراهان عزیز اراده می دیم؛ ما رو همراهی کنین.

چطور-حافظه-پرینتر-را-پاک-کنیم؟

طرز کار حافظه ی پرینتر

در مورد حافظه ی پرینتر ریکو و طرز کار این بخش چیزی می دونین؟ خب جالبه بدونین کامپیوتر یا لپ تاپی که پرینتر بهش متصل شده، برای نگهداری دستورات چاپی که در زمان ‌های مختلف به پرینتر ارسال میشه، یه صف انتظار ایجاد می کنه. این صف، یه لیست از دستورات چاپ درخواستی رو با همه ی داده های مورد نیاز، تو حافظه ی موقت چاپگر ذخیره می کنه که بهش می گن قرقره ی چاپ یا Print Spool .

بعد از این که چاپگر ریکو شما، یه عملیات چاپ رو انجام میده، کامپیوتر دستور بعدی رو از SPOOL  ارسال می کنه و به این ترتیب، چرخه ی پرینت ادامه پیدا می کنه. خب، با توجه به نکاتی که گفتیم، واسه پاک کردن حافظه ی پرینتر ، لازمه که داده‌ ها رو به جای حافظه ی خود چاپگر، به صورت مستقیم از صف انتظار یا Spool  پاک کنین.

این مقاله را از قلم نیندازید : علت کند شدن سرعت پرینتر

مراحل پاک کردن حافظه ی پرینتر ریکو

برای پاک کردن حافظه ی چاپگر ricoh خودتون، باید به ترتیب زیر پیش برین:

لغو دستورات چاپ

قبل از هر کاری، شما باید دستورات چاپ رو لغو کنین و برای این کار، باید گزینه Devices and printers رو در Control panel  باز کنید. در مرحله ی بعد، پرینتری که نیاز به پاک کردن دستورات چاپ داره و از لیست پرینترهای موجود، انتخاب کنین. حالا با انتخاب گزینه See  What’s Printing  ، منوی چاپگر رو باز کنین و گزینه ی Cancel all document رو انتخاب کنین. اگهYES  رو انتخاب کنین، فرایند مورد بحث به پایان میرسه و لیست پرینت، در عرض چند ثانیه پاک میشه.

ریست کردن پرینتر

دومین مرحله ی پاک کردن حافظه ی پرینتر ، ریست کردن این دستگاهه. البته این مرحله وقتی اجرا میشه که با لغو دستورات چاپ، بازم دستگاه کار نکنه. طبق اطلاعاتی که کارشناس های نمایندگی تعمیرات ریکو در اختیار ما گذاشتن، برای انجام دادن این کار، اول باید پرینتر رو خاموش کنید و پریزش رو از برق جدا کنید. 

یه چند دقیقه ای به دستگاه استراحت بدین تا مطمئن بشین که حافظه همه انرژی خودش رو از دست داده. بعد مجددا دستگاه رو به برق بزنید و اونو روشن کنین. قبل از ارسال دستور پرینت جدید، منتظر بشین که پرینتر مراحل راه اندازی خودش رو انجام بده.

پاک کردن اطلاعات تنظیمات حافظه پرینتر

بعضی از پرینترها، اطلاعات تنظیمات پرینتر رو در حافظه ی بلند مدت ذخیره می‌ کنن و به همین خاطر، با ریستارت کردن، نمیشه حافظه ی اونها رو پاک کرد. در این صورت، حتی اگه دستگاه رو از برق بکشین، بازم اطلاعات در حافظه ی اون باقی می مونن و حذف نمی شن. مواردی مثل تنظیمات شبکه و تنظیمات کاغذ، مهم ترین اطلاعات این بخش هستن که به فرایند پاک کردنشون، تنظیم مجدد سرد (Cold Reset) گفته می شه. با انجام این کار، چاپگر ریکو شما به تنظیمات کارخونه برمیگرده و انگار به تازگی اونو خریداری کردین. برای انجام این کار به بخش آموزش تنظیم مجدد پرینتر ریکو مراجعه کنید.

جالبه بدونین این فرایند، مشکلات حاد و اصلی پرینتر رو برطرف می کنه و انجام دادنش زیاد واسه پاک کردن حافظه پرینتر توصیه نمی شه. با این وجود، اگه مراحلی که در بالا ذکر کردیم، نتونن به شما کمک کنن، این روش می تونه مشکل پرینتر رو به راحتی برطرف کنه. اگه برای انجام هر کدوم از مراحل ذکر شده دچار مشکل شدین، می تونین از همکارای ما در نمایندگی مجاز ریکو مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین و راهنمایی های لازم رو جهت پاک کردن حافظه ی پرینتر دریافت کنین.

تعمیرات ریکو در تهران

تعمیرات ریکو در تهران، سرویس ویژه ایه که برای راحتی هرچه بیشتر کاربران عزیز راه اندازی شده. سرویس مورد بحث، همه ی تولیدات کمپانی بزرگ ریکو رو تحت پوشش قرار میده. تکنسین های فعال در بخش تعمیرات نمایندگی ریکو در تهران، از بین کارشناسان به نام و خبره انتخاب شدن و به دلیل برخورداری از مهارت و تجربه بالا، قادر به بررسی و رفع مشکلات انواع دستگاه های این شرکت هستن.

همچنین در این فرایند از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های تعمیراتی روز دنیا استفاده میشه و به این ترتیب شما عزیزان می تونین از ترمیم محصول مورد نظرتون به صورت تخصصی و حرفه ای اطمینان کامل داشته باشین. جهت آشنایی بیشتر با تعمیرات ریکو در تهران و سایر خدمات این نمایندگی، به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنین.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩