اشتراک گذاری

کمرنگ بودن کپی

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

کمرنگ بودن کپی یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین اشکالات مشاهده شده در دستگاه‌های کپی است. حتما تا به‌حال شما نیز با اسناد و فایل‌های کپی شده‌ای مواجه شده‌اید که کاملاً بی‌روح و کمرنگ هستند. به نظر شما علت این اشکال چه می‌تواند باشد؟ کاربران حرفه‌ای دستگاه‌های کپی می‌دانند که کمرنگ بودن برگ کپی شده معمولاً به دلیل وجود اشکالاتی در بخش تونر و کارتریج دستگاه است. البته علل دیگری نیز می‌توانند زمینه‌ساز پیدایش این اشکال شوند اما همانگونه که گفته شد، اصلی‌ترین و عمده‌‌ترین علت این اشکال، همان کارتریج و تونر دستگاه فتوکپی زیراکس است. اگر شما نیز از کاربران دستگاه های کپی هستید و اخیرا با مشکل کمرنگ بودن کپی و برگه های چاپ شده مواجه شده اید، می‌توانید علل بروز این اشکال و کارامدترین راه‌های رفع آن را در بخش‌های آتی مطالعه نمایید. در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله و تداوم این ایراد، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی مجاز زیراکس تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. در صورت نیاز کارشناسان تعمیر فتوکپی زیراکس ما در محل حضور یافته و اشکالات پیش آمده در دستگاه شما را رفع می‌سازند.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”697″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_override=”full” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

علل کمرنگ بودن کپی

علت کم رنگ بودن کپی را می توان غالباً در بخش کارتریج و تونر دستگاه فتوکپی زیراکس جستجو کرد. زیرا اگر تونر یا کارتریج دستگاه کپی خالی یا خراب باشد، دستگاه به ناچار کپی‌هایی را ارائه خواهد داد که یا کمرنگ و یا بی کیفیت هستند. البته مشکل کم رنگ بودن کپی‌ها منحصر به این علت نیست. موارد دیگری چون تنظیمات بد نرم افزاری و یا استفاده از کاغذهای نامرغوب نیز در کمرنگ بودن کپی بی‌تأثیر نیست. در بخش های آتی راهکارهای موجود جهت رفع این اشکال را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در صورتی که راهکارهای ذیل را بکار برده اما نتیجه مطلوبی را دریافت نمی کنید بهتر است جهت عیب یابی تخصصی دستگاه خویش به نمایندگی مجاز زیراکس، واحد تعمیر فتوکپی زیراکس مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تعمیر مشکل کم رنگ بودن کپی

به طور خلاصه در صورت کمرنگ بودن کپی گرفته شده می‌بایست مواردی چون میزان تونر، کارتریج تونر، کیفیت کاغذ و همخوانی آن با دستگاه کپی زیراکس، تنظیمات وضوح چاپ، فعال یا غیرفعال بودن حالت صرفه جویی در مصرف تونر و در نهایت کثیفی سطح بخش LSU در داخل دستگاه کپی زیراکس مورد بررسی قرار گیرد. اشکال پیش آمده به دلیل وجود اشکال در یکی از بخش‌های مذکور است. توصیه می‌شود اشکالات پیش آمده در این بخش‌ها، توسط کارشناسان تعمیرات فتوکپی زیراکس برطرف گردد.

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″ css=”.vc_custom_1540298038697{margin-right: 10px !important;margin-left: 10px !important;border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-color: #999999 !important;border-left-style: dotted !important;border-right-color: #999999 !important;border-right-style: dotted !important;border-top-color: #999999 !important;border-top-style: dotted !important;border-bottom-color: #999999 !important;border-bottom-style: dotted !important;border-radius: 10px !important;}”][vc_column_text]

  • تونر: اگر مشکل کمرنگ بودن کپی به صورت خطوط عمودی سفید رنگ یا بخشهای محو در صفحه ظاهر شود، احتمالا اشکال پیش آمده به دلیل کمی میزان تونر است. بنابراین بهتر است کارتریج تونر جدیدی را نصب نمایید.
  • کارتریج تونر: ترکیبی از چاپ کم رنگ یا لکه دار می تواند نشان دهنده آن باشد که باید کارتریج تونر را تمیز کنید. بخشهای داخلی دستگاه خود را تمیز کنید.
  • کاغذ نامناسب: کمرنگ بودن کپی ممکن است ناشی از بکارگیری کاغذهایی باشد که همخوانی چندانی با دستگاه ندارند. به عنوان مثال ممکن است كاغذ بیش از اندازه مرطوب و یا زیر باشد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″ css=”.vc_custom_1540298056915{margin-right: 10px !important;margin-left: 10px !important;border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-color: #999999 !important;border-left-style: dotted !important;border-right-color: #999999 !important;border-right-style: dotted !important;border-top-color: #999999 !important;border-top-style: dotted !important;border-bottom-color: #999999 !important;border-bottom-style: dotted !important;border-radius: 10px !important;}”][vc_column_text]

  • تنظیمات وضوح چاپ: اگر کمرنگ بودن خطوط در سرتاسر صفحۀ چاپ شده مشاهده گردد احتمالاً این اشکال ناشی از قرار گرفتن تنظیمات وضوح چاپ، روی بخش بسیار کم است. این احتمال نیز وجود دارد که حالت صرفه جویی در مصرف تونر فعال باشد. در چنین شرایطی بهتر است وضوح چاپ را تنظیم کرده و حالت صرفه جویی در مصرف تونر را غیرفعال کنید.
  • کثیفی سطح بخش LSU: یکی دیگر از دلایل کمرنگ بودن کپی می تواند کثیفی سطح بخش LSU در داخل دستگاه کپی باشد. در چنین وضعیتی بهتر است بخشهای داخلی دستگاه را تمیز نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_override=”full” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی مجاز زیراکس

نمایندگی مجاز زیراکس با مجهز کردن فضای سازمانی خویش به حضور مهندسان زبده و ابزارآلاتِ پیشرفته، زمینه ای جهت ارائه خدمات تخصصی مرتبط با فروش و تعمیرات زیراکس فراهم آورده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی زیراکس با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات زیراکس را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند. نمایندگی Xerox در «بخش فروش»، بر فروش و عرضه تمامی محصولات کمپانی زیراکس و در بخش تعمیر بر ارائه تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیرات زیراکس تمرکز دارد. نمایندگی مجاز زیراکس کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به همکاری فراخوانده تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به مرکز تعمیرات زیراکس ، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در موبایل های خود را – اعم از نواقص سخت افزاری و نرم افزاری- تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز باشید.

[/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩