اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن هد پرینتر

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

پرینتر یه دستگاهیه که نیاز به مراقبت و نگه داری داره. اگه تصور می کنین که با خریدن این دستگاه می تونین اونو به حال خودش رها کنین و انتظار داشته باشین کارشو بدون هیچ عیب و نقصی انجام بده، باید بگیم که در اشتباهین. اگه بخش های مختلف این محصول به صورت مداوم تمیز و سرویس نشه، قطعات مشکلاتی در عملکردش ایجاد میشه و حسابی اذیتتون میکنه. بنابراین لازمه که هر چند وقت یه بار، بعضی از قطعاتش رو با دقت تمیز کنین. توی این مطلب می خوایم در مورد هد پرینتر و مراحل تمیز کردن این قطعه باهاتون صحبت کنیم. در کلیپ آموزش تمیز کردن هد پرینتر ریکو ، شما می تونین مراحل انجام این فرایند رو به صورت تصویری مشاهده کنین و به این ترتیب، اگه لازم شد خودتون این قطعه رو تمیز کنین. اگه توی انجام مراحل با مشکلی مواجه شدین، میتونین راهنمایی های لازم رو از تکنسین های تعمیر پرینتر نمایندگی ریکو دریافت کنین.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1272″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

دلایل گرفتگی هد پرینتر ریکو

یه نکته ای که قبل از آموزش تمیز کردن هد پرینتر ریکو بد نیست باهاش آشنا بشین، اینه که اصلا چرا باید هد رو تمیز کنین؟ خب دلایل مختلفی وجود داره که باعث میشه هد بگیره و نیاز به تمیز کردن داشته باشه. این قطعه مثل یه تانک آبه که یه خروجی خیلی کوچیک داره و اگه برای مدت طولانی در معرض هوا باشه، جوهر خشک میشه و خروجی ها مسدود میشن. گرد و خاک و اشیاء خارجی هم میتونه باعث گرفتگی و انسداد این قطعه بشه و مشکلاتی رو در کیفیت چاپ پرینتر ریکو به وجود بیاره. جالبه بدونین که نوسان های هوای اتاق و گرم و سرد شدن های مکررش هم غلظت هوا رو افزایش میده و باعث میشه که حباب های هوایی در خروجی های هد به وجود بیان. اما یه دلیل خیلی مهم بروز این مشکل اینه که موقع شارژ یا تعویض کارتریج، عملیات هد کلین انجام نمیشه. توی فیلم آموزش تمیز کردن هد پرینتر ، با سایر دلایل گرفتگی این قطعه آشنا میشین.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آموزش روش های تمیز کردن هد پرینتر ریکو

خب برای تمیز کردن هد پرینتر ricoh ، شما میتونین به دو روش مختلف اقدام کنین. یکی از این روش ها، استفاده از نرم افزارهای پاک سازی هد هست که برای ویندوز و مک وجود داره. اما اگه از این روش نتیجه نگرفتین، باید برید سراغ تمیز کردن دستی این قطعه که مراحلش رو در ویدئوی آموزش تمیز کردن هد پرینتر به شما دوستای عزیز آموزش میدیم. برای کار، باید مراحل زیر رو طی کنین:

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_column_text]

  • قبل از هر کاری، پرینتر ریکو رو خاموش کنین و دوشاخه ش رو از برق جدا کنین.
  • درپوش اصلی قسمت کارتریج رو بردارین و این قطعه رو بیرون بیارین؛ اگه چاپگر ریکو شما چندتا کارتریج داره، باید همه ی اونها رو بیرون بیارین.
  • هد پرینتر رو به آرومی بیرون بیارین. این قطعه شبیه یه سینی کوچیکه و کارتریج داخل اون قرار گرفته.
  • آب و الکل رو به نسبت مساوی با هم مخلوط کنین.
  • در ادامه ی آموزش تمیز کردن هد پرینتر ، باید این قطعه رو حدود دو دقیقه داخل محلول بذارین. کارشناسای تعمیرات ریکو معتقدن که با این کار، جوهرهای خشک شده ی هد تمیز میشن.
  • توی این مرحله، باید هد رو از محلول بیرون بیارین و روی یه دستمال حوله ای قرار بدین تا خشک بشه.
  • حالا هد پرینتر رو سر جاش بذارین و کارتریج یا کارتریج ها رو جا بندازین.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ2MTIxMDIyNjcxODY4NSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRlRLaGc4JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDYxMjEwMjI2NzE4Njg1JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی رسمی ریکو

یکی از برندهایی که مرکز سخت افزار ایران در زمینه ی ارائه ی خدمات فروش و تعمیر محصولاتش فعالیت میکنه، ریکو هست. ناین برند تولید کننده ی انواع دستگاه فتوکپی، پرینتر، پروژکتور و فکس و دوربینه و محصولاتش به خاطر کیفیت بالایی که دارن، طرفدارهای زیادی هم دارن. نمایندگی رسمی ریکو ، به واسطه ی کادر مجرب و ماهری که داره، تونسته متفاوت عمل کنه و سطح کیفی خدمات رو به میزان چشمگیری ارتقا بده. شما کاربرای عزیز می تونین هر کدوم از محصولات کمپانی ricoh رو از این مرکز خریداری کنین و از اصل بودنش اطمینان کامل داشته باشین. همچنین برای ترمیم و رفع مشکلاتی عملکردی این محصولات، میتونین روی مهارت و تخصص مثال زدنی همکارای ما در بخش تعمیرات نمایندگی رسمی ریکو حساب کنین.

[/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b1%db%8c%da%a9%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩