اشتراک گذاری

آموزش عیب یابی پرینتر فوجیتسو

پرینتر ها انقدر مشکلات ریز و درشت دارن که بعضی وقتا سخت میشه ریشه ی اختلال اونها رو پیدا کرد. توی این مقاله می خوایم در مورد عیب یابی پرینتر باهاتون صحبت کنیم. وقتی یه اشکالی توی عملکرد های پرینتر به وجود میاد، اگه بتونین منشأ بروز مشکل رو تشخیص بدین و به عبارت بهتر، دستگاه رو عیب یابی کنین، فرایند تعمیر خیلی راحت تر میشه. در واقع آشنایی با انواع مشکلات و اختلال های چاپگر و روش های رفع اونها، به شما کمک میکنه که کاربری بهتری با این دستگاه داشته باشین.

 البته گاهی ممکنه مشکل حادتر باشه باشه پای خرابی یکی از قطعات داخلی در میون باشه که در اون صورت، باید برای برطرف کردنش از افراد متخصص کمک بگیرین؛ لازمه بگیم که کارشناس های مجرب واحد تعمیر پرینتر نمایندگی فوجیتسو تو مرکز سخت افزار ایران، در خدمت شما هستن تا قطعات معیوب رو تعمیر یا تعویض کنن. برای آشنایی با نکاتی در مورد عیب یابی پرینتر فوجیتسو و روش های رفع ایراد های این دستگاه، ما رو همراهی کنین.

عیب یابی پرینتر فوجیتسو

موارد عیب یابی پرینتر

عیب یابی چاپگر فوجیتسو، شامل موارد زیر میشه:

پرینت نگرفتن چاپگر

یکی از رایج ترین مشکلات عملکردی پرینتر، مربوط به زمانیه که این دستگاه عملیات پرینت رو انجام نمیده. این مساله هم نگران کننده هست و هم حسابی شما رو توی دردسر میندازه. خب اولین کاری که توی این شرایط باید انجام بدین اینه که نوع اتصال سیستم کامپیوتری و پرینتر رو چک کنید. USB و کابل های اتصال بین چاپگر فوجیتسو و کامپیوترتون رو  بررسی کنین و از سالم بودن و نصب درستشون مطمئن بشین.

 قطع بودن اتصالاتWIFI  هم میتونه مانع از پرینت گرفتن دستگاه شما بشه و بهتره که از سالم بودنشون اطمینان حاصل کنین. درایور هم یکی از بخش هاییه که در صورت پرینت نگرفتن دستگاه باید بررسی کنین و در صورت نیاز، مجددا اون رو نصب کنین. اگه همه مواردی که گفتیم درست بودن، مشکل جدیه و بهتره برای تعمیر پرینترتون از تعمیرکارای با تجربه ی نمایندگی تعمیرات فوجیتسو کمک بگیرین.

صدور اخطار کارتریج خالی

یه حسنی که پرینتر ها و کلا ماشین های اداری دارن، اینه که بعضی از مشکلات داخلی رو در قالب ارورهایی به اطلاع کاربرا می رسونن و اتفاقا عیب یابی پرینتر توی این شرایط، خیلی راحته؛ کافیه معنی این ارورها رو بدونین تا بتونین ضمن تشخیص دادن مشکل، اونو برطرف کنین. یکی از کدهای خطای چاپگر، مربوط به زمانیه که کارتریج خالی میشه.

خب این مساله به خودی خود مشکل حادی نیست و خیلی راحت می تونین برطرفش کنین. مساله از اونجایی حاد میشه که کارتریج خالی نباشه و پیغام خطا مرتبط باهاش صادر بشه. به نظرتون چرا؟ پرینترها یه مکانیسمی دارن که وقتی میزان جوهر دستگاه به یه حد خاصی میرسه، شروع به هشدار دادن میکنن.

خب البته این مکانیسم خوبیه؛ چون بعضیامون تا این پیامو نبینیم حواسمون به کارتریج و وضعیت جوهر نیست. البته تا وقتی کیفیت چاپ افت نکرده یا کارتریج کاملا خالی نشده، نیازی نیست به این اخطار خیلی توجه کنین.

کاهش کیفیت چاپ

مساله دیگه ای که کاربرای پرینتر باهاش درگیرن، افت رنگ و کیفیت پرینت هست. وقتی برگه های چاپ شده یا کیفیت پایینی دارن و یا رنگ خوبی ندارن، بررسی کارتریج و مقدار جوهر یا تونر، میتونه بهترین و موثر ترین روش برای عیب یابی پرینتر باشه. البته فراموش نکنین کاغذی هم که استفاده می کنین باید مرغوب باشه تا کیفیت چاپ رو پایین نیاره.

جمع شدن کاغذ در مجاری پرینت

جمع شدن کاغذ یا مچاله شدنش توی پرینتر، جزء مشکلاتیه که تقریبا همه ی کاربرای این دستگاه باهاش مواجه میشن. مشکلی که در پرینترهای چدید تر فوجیتسو تا حدودی رفع شده ولی خب بازم کم و بیش شاهدش هستیم. با بررسی مخزن کاغذ، اطمینان از مرتب بودن کاغذها در مخزن، بررسی کیفیت کاغذهای مورد استفاده و کارهایی از این دست، می تونین فرایند عیب یابی پرینتر رو در این وضعیت به راحتی انجام بدین. فراموش نکنین که در هر مرحله ای به مشکل خوردین، همکارای ما تو نمایندگی رسمی فوجیتسو مرکز سخت افزار ایران می تونن بهتون کمک کنن.

نمایندگی فوجیتسو در کرج

اگه جزء ساکین عزیز استان البرز هستین و برای تعمیر محصولات فوجیتسو تون نمی تونین به تهران مراجعه کنین، نمایندگی فوجیتسو در کرج، خدمات مورد نیازتون رو به شما عزیزان ارائه میده. این مرکز، در راستای جلب رضایت مشتری هاش توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و به تجهیزاتی مجهز شده که نمونه اونها رو در کمتر مرکزی تعمیرگاهی میشه دید. 

همچنین کادر فنی فعال تو واحدهای تعمیرات این نمایندگی، از بین کارشناسای دوره دیده انتخاب شدن و می تونن تخصصی ترین خدمات رو به کاربرای عزیز ارائه بدن. هر کدوم از تولیدات این کمپانی، در نمایندگی فوجیتسو در کرج به فروش می رسه و به شکل حرفه ای تعمیر میشه. ساکنین محترم شهرهای کرج، اندیشه، ماهدشت، فردیس، هشتگرد، کمالشهر، نظرآباد، مشکین دست و … می تونن با این نمایندگی تماس بگیرن و خدمات مورد نظرشون رو بدون مراجعه به تهران دریافت کنن.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩