اشتراک گذاری

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو به شما چم و خم استفاده صحیح از این دستگاه برای تهیه یه کپی خوب و بی عیب و نقص رو یاد میده. احتمالا تصور میکنین که خب کپی گرفتن توی دستگاه های اتوماتیک امروزی که فقط با فشردن دکمه استارت کار خودشون رو شروع میکنن، باید خیلی ساده باشه و نیازی به آموزش هم نداره؛ اما باید بگیم که در اشتباه سختی هستید.

این دستگاه ها در عین اینکه نحوه کاربری نسبتا ساده ای دارند، به بسیاری از جزئیات حساس هستند که حتما کاربر باید به اونا توجه داشته باشه تا بتونه یه کپی درست و بی ایرادی تهیه کنه. انتخاب کاغذ مناسب، آماده کردن دستگاه و شناسایی دکمه ها موارد مهمی هستن که باید به اونا توجه بشه. توی این مقاله کارشناسان واحد تعمیر دستگاه کپی ریکو در نمایندگی رسمی ریکو تلاش کردند که با آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو شما رو برای انجام این کار به یه متخصص تبدیل کنیم.

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو 

1.آماده کردن سند اصلی

آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو رو با این اصل شروع می کنیم؛ منظورمون از این قاعده و قانون اینه که شما سندی اصلی که میخواید ازش کپی تهیه کنید، درست و در موقعیت مناسبی در دستگاه قرار بدین. توجه کنین که هرچه قدر سند اصلی شما تمیز تر باشه، کپی تمیز تری هم به دست میارین.

اگه این امکان وجود داشت که کپی رو روی کاغذ سنگین انجام بدین، حتما این کار رو بکنین تا کیفیت کار شما تضمین بشه. توجه داشته باشین که سند اصلی شما نباید هیچ گونه  تا شدگی داشته باشه. چون شفافیت و وضوح کپی رو زیر سوال میبره. معمولا بخش های تا خورده به خوبی به کپی منتقل نمیشن و متن و تصاویر اون بخش ها خوب هم کپی نمیشن. فراموش نکنین که باید نوار چسب، صفحات پاره، منگنه و… رو از از روی سند اصلی جدا کنید.

 

2.شیشه دستگاه کپی رو تمیز کنین

حالا که با ویژگی های کاغذ و سند اصلی برای کپی گرفتن آشنا شدین، در ادامه آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو باید بهتون بگیم که تمیز کردن شیشه دستگاه کپی هم مسئله مهمیه که باید به اون توجه داشته باشین. معمولا گرد و خاک و هرگونه کثیفی باعث ایجاد اختلال و لکه روی سند کپی گرفته میشن.

اگه شیشه رو خوب و تمیز پاک کنین، به راحتی میتونین این مشکل رو حل کنین. برای این کار دستگاه رو از منبع برق جدا کنین، کمی شیشه پاک کن روی اسفنج نرم بریزید و خیلی آروم و بدون هیچ فشاری، شیشه رو پاک کنین. بلافاصله به یه دستمالی که هیچ پرز و کرکی نداره، شیشه رو تمیز کنین. هرگز شیشه پاک کن و مایع تمیزکننده رو مستقیما روی شیشه نریزین. چون خیلی راحت به داخل دستگاه نفوذ میکنه و مشکلات زیادی رو به بار میاره.

 

3.نظافت دستگاه رو رعایت کنین

یکی دیگه از مواردی که باید ضمن آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی ریکو به شما بگیم اینه که همیشه نظافت دستگاه رو رعایت کنین. تمیزی دستگاه و مدیریت درست اون باعث میشه که شما راحت تر، سریع تر و تمیز تر کپی بگیرید. اثر انگشت شما نباید روی شیشه کپی وجود داشته باشه. و هرگز کاغذ یادداشت چسبناک رو بر روی سند اصلی قرار ندین. برای تمیز کردن دستگاه کپی باید نکاتی رو رعایت کنید تا عمر مفید دستگاه رو افزایش بدین. در بخش آموزش تمیز کردن قطعات دستگاه کپی به این نکات اشاره کرده ایم.

 

4.کاغذ رو درست انتخاب کنین

باید بدونین که وزن کاغذ برای گرفتن یه کپی با کیفیت اهمیت خیلی زیادی داره. اگه وزن استاندارد کاغذ رو انتخاب کنین، در عین حالی که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است، کار شما سریع تر هم پیش میره. وزن متوسط کاغذ برای دستگاه کپی یا پرینترهای لیزری مناسبه. این نوع کاغذها کمی سنگین هستن و برای کپی های دوطرفه خیلی خوب جواب میدن. در نهایت باید بدونین که کاغذ های با وزن سنگین هم پرداخت نرمی دارند.

گاهی ممکنه این مدل از کاغذ ها به دلیل ماهیت وزنی که دارند، سرعت دستگاه رو کم کنن و باعث گیر کردن کاغذ در دستگاه بشن. اما پرینت سند اصلی بر روی کاغذ با وزن سنگین با پرینتر جوهر افشان یا لیزری شفافیت بیشتری داره. همچنین به روشنایی کاغذ هم توجه کنین. کاغذ های روشن تر، کنتراست بیشتر و بالاتری ارائه میدن. با توجه به اینکه محدوده روشنایی بین 84 تا بیش از 100 خواهد بود، روشنایی رو از بالاترین انتهای طیف انتخاب کنین و آخرین نکته اینکه حتما کاغذ عاری از اسید انتخاب کنین.

  • دکمه استارت رو بزنین و اجازه بدین دستگاه گرم بشه
  • ورقه های کپی رو آماده کنید
  • ورقه های سفید رو در سینی مخصوص کاغذ قرار بدین
  • حالا قابلیت فتوکپی رو انتخاب کنین
  • کنتراست رو تنظیم کنید
  • تاریکی یا روشنایی رو تنظیم کنید
  • یه کپی به صورت تست بگیرید
  • مقدار کپی رو مشخص کنید و در نهایتا کپی بگیرید

نمایندگی دستگاه کپی ریکو

نمایندگی دستگاه کپی ریکو برای ارائه جزئی تری خدماتش هم به کاربرا ضمانت نامه ارائه میده. این نمایندگی یه جای امنه که در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دستگاه کپی ریکو بهترین و با کیفیت ترین خدمات و سرویس ها رو با ضمانت نامه های اصل و اورجینال ارائه میده.

این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و کاملا قانونی و معتبره. آدرس شعب و شماره های تماس رو از بالای همین صفحه جست و جو کنین.

4.5/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩