اشتراک گذاری

انواع دستگاه کپی

انواع دستگاه کپی توسط شرکت ها و کمپانی های مختلف تولید شده است که نیازهای مختلف کاربران را برطرف می کند. دستگاه های کپی به خصوص در ادارات کاربرد بسیار زیادی داشته و بخشی از نیازهای کاربران را برطرف می کنند. این دستگاه ها با ظرفیت ها و توان کاری متفاوتی تولید شده و هریک برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای کاربران مناسب هستند.

حال در بین این حجم از تنوع، انتخاب دستگاه کپی مناسب کمی دشوار به نظر می رسد. بدیهی است افرادی که اطلاعاتی در مورد انواع دستگاه کپی دارند، می توانند بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و به این ترتیب، خریدی عاقلانه داشته باشند. برای افزایش آگاهی شما کاربران گرامی، این مقاله را به معرفی انواع دستگاه کپی اختصاص داده ایم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان کاربرد لازم را داشته باشد.

انواع دستگاه کپی

انواع مدل های دستگاه کپی

دستگاه کپی آنالوگ یکی از قدیمی ترین انواع دستگاه کپی، کپی آنالوگ است. این دستگاه ها به صورت مکانیکی کار کرده و جزء اولین نمونه های تولید شده کپی می باشند.

دستگاه کپی لیزری

یکی دیگر از انواع دستگاه کپی، نوع لیزری این دستگاه است. این دستگاه به دلیل تکنولوژی داخلی پیشرفته و عملکرد بالا، به عنوان گران ترین نوع دستگاه فتوکپی در نظر گرفته می شود. با توجه به نوع عملکرد می توان گفت که دستگاه کپی لیزری حتی با وجود گران قیمت بودن، در درازمدت بسیار به صرفه تر خواهد بود.

چرا که عمر کارتریج این محصول در مقایسه با مدل های دیگر بسیار طولانی تر است. از جمله مزایای دستگاه کپی لیزری، می توان به بالا بودن سرعت چاپ، کیفیت بالا در چاپ و ظرفیت ذخیره سازی کاغذ بسیار بالا اشاره نمود.

دستگاه کپی جوهر افشان

دیگر مورد از انواع دستگاه کپی که در این مطلب معرفی می کنیم، دستگاه کپی جوهر افشان است. این مدل کیفیت چاپ پایین تری را ارئه می دهد و به دلیل سرعت کار پایین، برای مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک مناسب هستند. باید یادآوری کنیم که هزینه جوهر این دستگاه کمی بالا بوده و برای کسانی که موارد مصرف زیادی دارند مناسب نیست.

دستگاه کپی بی سیم

یکی از جذاب ترین انواع دستگاه کپی، دستگاه های کپی بی سیم هستند. این نوع دستگاه با گیرنده فرستنده قابل نصب است تا بتواند با یک شبکه Wi-Fi محلی ارتباط برقرار نماید. ماژول wi-fi ممکن است علاوه بر یک کارت شبکه سنتی برای اتصال فتوکپی به یک شبکه LAN سیمی، به جای آن نصب شود، اما از لحاظ نحوه اتصال فکس به شبکه و برقراری ارتباط با رایانه های شما، هیچ تفاوتی وجود ندارد. از این رو می توان گفت که دستگاه کپی بی سیم برای کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارد گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

دستگاه کپی سیاه و سفید

دستگاه کپی سیاه و سفید، به عنوان یکی دیگر از موارد قابل معرفی در لیست انواع دستگاه کپی، محصولی است که تنها یک پالت خاکستری دارد. به طور کلی می توان دستگاه فتوکپی سیاه و سفید را از مدل رنگی قدیمی تر دانست. این مدل در دهه گذشته با استفاده از تکنولوژی لیزری و LED ارتقا یافته است.

سرعت و کیفیت قابل توجه این محصول و نیز هزینه های نسبتا پایین، آن را به یک دستگاه کپی محبوب به ویژه در دفاتر فنی تبدیل کرده است. دستگاه کپی سیاه و سفید یا تک رنگ برای چاپ به تونر نیاز دارد و در مجموع، کپی ارائه شده توسط این دستگاه کیفیت لازم را به کاربر ارائه می دهد.

دستگاه کپی رنگی

دقیقا در اواخر دهه ۶۰، کاربران برای اولین بار شاهد کپی های رنگی از دستگاه های فتوکپی بودند. اگر به دنبال اسناد حرفه ای با کیفیت در مقیاس بزرگ هستید، این مدل از انواع دستگاه کپی می تواند به شما کمک کند. جالب است بدانید که دستگاه کپی رنگی ماژول هایی دارد که برای تولید و فنری کردن انواع مختلف سند کاربرد دارند. از آنجا که این مدل کپی قابلیت اتصال به رایانه را دارد، گزینه بسیار مناسبی برای دفاتر کاری محسوب می شوند.

دستگاه کپی رومیزی

همانطور که اطلاع دارید، دستگاه های کپی معمولا بسیار بزرگ بوده و جابجایی آنها بسیار مشکل است. علاوه بر این، فضای زیادی را هم اشغال می کنند. یکی از پر طرفدار ترین انواع دستگاه کپی، دستگاه کپی رومیزی است که برای کپی های سایز کوچک کاربرد دارند.

این مدل کپی می تواند تقریبا تمام عملکردهای دستگاه های بزرگتر را انجام دهد. باید توجه داشت که این دستگاه کپی رومیزی، سینی کاغذ کوچکتری نسبت به دیگر انواع دستگاه کپی داشته و در نتیجه، برای کسانی که تعداد کپی بالایی می خواهند مناسب نخواهد بود.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی دستگاه کپی ، با به خدمت گرفتن جمعی از متخصصین فعال در دو حوزه فروش و تعمیرات، خدمات قابل توجهی را در این حوزه به کاربران ارائه می دهد. انواع دستگاه های کپی از برندهایی همچون: شارپ، کونیکا مینولتا، ریکو، اچ پی، توشیبا، سامسونگ، زیراکس، فوجیتسو، کانن و … در این نمایندگی به متقاضیان عرضه می گردد.

این مرکز، عهده دار وظیفه ترمیم کلیه این دستگاه ها نیز بوده و در بخش خدمات پس از فروش نیز فعالیت های گسترده ای دارد. در راستای تحقق شعار مشتری مداری، همکاران ما در نمایندگی دستگاه کپی، اقدام به ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات به کاربران نموده اند. در صورت نیاز می توانید با این نمایندگی تماس گرفته و خدمات و سرویس های مورد نظر خود را از نمایندگی تعمیر دستگاه کپی دریافت نمایید.

مرکز تعمیرات دستگاه کپی

مرکز تعمیرات دستگاه کپی ، محلی است برای ترمیم انواع مشکلاتی که کاربران این محصول با آن درگیر می شوند. این مرکز، ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته، جمعی از تعمیرکاران خبره را نیز به خدمت گرفته است. به این ترتیب می توان کیفیت تعمیرات در این مرکز را تضمین کرد. لازم است بدانید که مرکز مورد بحث، از بخش های مختلفی تشکیل شده و در هریک از این بخش ها، خدمات خاصی به کاربران ارائه می گردد.

همچنین انواع مدل های دستگاه کپی از برندهایی همچون اچ پی، ریکو، کونیکا مینولتا، سامسونگ، کانن، توشیبا، شارپ و … در این مرکز بررسی و تعمیر می شوند. همکاران ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی در خدمت شما هستند تا مشاوره های لازم در زمینه های مختلف تعمیر دستگاه کپی را به شما عزیزان ارائه نمایند.

اخبار، اطلاعات، مقاله های جذاب و سوالات پر تکرار کاربران را در سایر بخش های سایت دنبال کنید.

تعمیر دستگاه کپی کانن / تعمیر دستگاه کپی  دل / تعمیر دستگاه کپی اچ پی / تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیر دستگاه کپی ریکو / تعمیر دستگاه کپی شارپ / تعمیر دستگاه کپی توشیبا / تعمیر دستگاه کپی زیراکس / تعمیر دستگاه کپی / تعمیر دستگاه کپی سامسونگ / تعمیر دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیر دستگاه کپی کیوسرا /

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩