اشتراک گذاری

اولین قلم سه بعدی دنیا

هر زمان نام اولین ها به گوش می رسد، باور می کنیم که تکنولوژی در سراسر جهان در حال توسعه و پیشرفت است. همیشه کسب افتخار نام اولین ها برای تمامی نخبگان دنیا ارزش و اهمیت بسزایی داشته است. شرکت فناوری WobbleWorks نسخه بروز شده ای از اولین قلم سه بعدی دنیا تحت عنوان ۳Doodler را انتشار داده است. با این قلم امکان طراحی های سه بعدی وجود دارد. با استفاده از متریال هایی مانند مواد پلاستیکی ABS مرکب از چوب و مس می توان طرح های سه بعدی در هوا طراحی کرد.

اولین قلم سه بعدی دنیا

ویژگی های اولین قلم سه بعدی دنیا

قلم ۳Doodler، روشی مشابه با پرینترهای ۳ بعدی را دارد. عملکرد آن مانند چسب های تفنگی داغ است و متریال را به صورت رشته های پلاستیکی خارج می کند. این رشته ها می توانند در هوا به صورت ۳ بعدی طرح مورد نظر شما را ایجاد کنند. مواد داخل محفظه قلم پس از خروج، خنک شده و حالتی جامد می گیرند و سازه ای محکم و با ثبات ایجاد می کنند.

WobbleWorks اولین نسخه از قلم طراحی سه بعدی را در سال ۲۰۱۳ عرضه کرده بود. اولین قلم سه بعدی دنیا در زمان خود فقط ۵۰۰۰۰۰ دلار در یک روز فروخت و رکورد فروش را کسب کرد. به همین دلیل این شرکت امید دارد نسخه جدید این قلم چاپگر، گروه جدیدی از مخاطبین را از میان معماران، دیزاینرها و دیگر کاربران حرفه ای به خود جذب کند.

مشخصات ظاهری و فنی اولین قلم سه بعدی دنیا

نسخه جدید اولین قلم سه بعدی دنیا با تعدادی متریال جدید از جمله پلی کربنات و نایلون کار می کند. همچنین از مواد مرکب پلاستیکی، چوب، مس و برنز پشتیبانی می کند. مواد مرکب، شامل درصد بالایی از متریال اصلی می باشند. امکان سمباده کشیدن یا جلا دادن آن ها پس از خروج از قلم و خشک شدن وجود دارد.

قلم ۳Doodler شامل صفحه هایی است که کنترل کننده دما و سرعت می باشند و همچنین شامل یک فن کنترل کننده است که امکان کنترل و تنظیم سرعت خنک شدن پلاستیک را به کاربر می دهد. یک صفحه نمایش LCD نیز وجود دارد که درجه حرارت دستگاه را نشان می دهد. به گفته مدیر عامل شرکت “Maxwell Bogue”: «عملکرد این قلم حرکت های موج دار و سریع در هوا بود و پس از آن سفت شدن و تبدیل مایع پلاستیکی داخل آن به جامد؛ با متریال های جدید مثل پلی کربنات رویای ساخت آن به واقعیت پیوست».

WobbleWorks، اولین قلم سه بعدی دنیا را با پوششی خارجی از جنس فیبر کربن بروزرسانی کرده است. همچنین نازل اضافی و یک بسته باتری به آن اضافه نموده است. این شرکت قطعات و محصولاتی را برای نشان دادن کاربرد و امکانات قلم خلق کرده که از جمله آنها می توان به مدل هایی در مقیاس معماری، پایه هایی برای گلدان و تعدادی آباژور اشاره نمود. در کنار این دستگاه، دستگاهی مشابه، به نام Lix نیز عرضه خواهد شد. ۳Doodler، بالای ۴۰۰ هزار یورو افزایش سرمایه داشته است.

عملکرد ۳Doodler اولین قلم سه بعدی دنیا

Delphine Wood یکی از بنیان گذاران اولین قلم سه بعدی دنیا، اداعا دارد: “قلم ۳ بعدی گامی بزرگ رو به تغییر شیوه طراحی در مغز انسان برداشته است”.

این قلم امکانات قابل توجهی در زمینه پزشکی پدید آورده است که در استرالیا توانسته سلول های بنیادی احیا کننده را روی استخوان و غضروف آسیب دیده قرار دهد و به روند ترمیم و بازسازی آن کمک کند. ABS ماده تشکیل دهنده این قلم سه بعدی، در هوا و روی سطوح مختلف می نویسد و برای این کار به هیچ نرم افزار یا سیستمی نیاز ندارد.

نحوه استفاده از ۳Doodler

در نحوه استفاده از ۳Doodler ماده پلاستیکی مصرفی داخل محفظه قلم گرم می شود و با خارج شدن از آن به سرعت سرد و سفت شده و ساختار پایدار و محکمی ایجاد می کند. این خاصیت شما را قادر می سازد تا بتوانید انواع نامحدودی از اشکال را با سهولت بیشتری ایجاد کنید.

همچنین باید دقت داشته باشید که ۳Doodler برای سنین بالای ۱۲ سال توصیه می شود. هرچند پلاستیک ذوب شده که از قلم خارج می شود را می توان لمس کرد اما نوک قلم فلزی بوده و تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد داغ می شود. جوهر آن، رشته هایی به قطر ۳ میلیمتری از جنس پلاستیک ABS یا PLA است.

همراه هر قلم یک بسته مواد مصرفی ارائه می گردد که حاوی ۱۰ رشته پلاستیکی یک فوتی است. اولین قلم سه بعدی دنیا اندازه ای معادل ۱۸۰ در ۲۴ میلیمتر داشته و وزن آن حدود ۲۰۰ گرم می باشد و برای تغذیه از برق به ۱۱۰ الی ۲۲۰ ولت نیرو نیاز دارد.

نمایندگی دستگاه کپی

در نمایندگی دستگاه کپی فروش انواع محصولات معتبر ماشین های اداری به خصوص دستگاه های کپی در بخش مجزایی به نام فروش صورت می گیرد. در این نمایندگی شما می توانید به انواع مدلهای مدرن دستگاه کپی در انواع برندهای سازنده دسترسی داشته باشید. همچنین تمامی خدمات پشتیبانی از محصولات را در بخش خدمات پس از فروش دریافت نمایید.

مرکز تعمیرات دستگاه کپی

در این مرکز مجموعه ای افراد ماهر و توانمند در زمینه تعمیر و بهینه سازی و تعویض قطعات ماشین های اداری در چندین بخش جداگانه و حرفه ای گرد هم آمده اند. این افراد با هدف جلب رضایت مشتریان خود وظیفه می دانند تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهند. مرکز تعمیرات دستگاه کپی خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می دهد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩