اشتراک گذاری

تعمیر بدسکتوری هارد فوجیتسو

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

بدسکتوری هارد یه اصطلاح رایجه که برای توضیح یکی از مشکلات این قطعه به کار میره. بدسکتور ممکنه در انواع مدل های هارد به وجود بیاد و عملکرد این قطعه رو مختل کنه. حتی گاهی این مشکل، دسترسی کاربرا رو به اطلاعات هارد سخت میکنه و به همین خاطر هم خیلیا تصور میکنن که محتوای هارد پاک شده. البته تداوم مشکل و برطرف نکردنش میتونه واقعا اطلاعات رو پاک کنه و حسابی شما رو به دردسر بندازه. به طور کلی باید گفت که بدسکتور جزء مشکلات رایج هارد هست و باید همیشه انتظارش رو داشته باشین. به همین خاطر هم لازمه که اطلاعات کاملی در مورد این اختلال داشته باشین تا بتونین به موقع اونو شناسایی و برطرف کنین. ما در ادامه ی این مطلب، نکات کاربردی رو راجع به بدسکتوری هارد فوجیتسو و روش های تعمیر اون به شما دوستای عزیز ارائه میدیم. در صورت بروز این مشکل، میتونین از تکنسین های تعمیرات هارد نمایندگی فوجیتسو در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین تا ایراد رو به شکل حرفه ای و تخصصی برطرف کنن.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”745″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

بدسکتور چیست؟

قبل از هرچیزی، بد نیست اطلاعاتی راجع به ماهیت بدسکتوری داشته باشین. خب این اصطلاح وقتی به کار میره که یه کلاستر کوچیک از فضای ذخیره ‌سازی معیوب میشه. این مساله باعث میشه که فرایندهای نوشتن و خوندن اطلاعات به درستی انجام نشه و به دنبال اون، دسترسی به اطلاعات هارد برای کاربرا سخت و غیر ممکن بشه. تداوم این چرخه باعث بدسکتوری میشه و نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی داره. خیلی از کاربرا در صوت بروز این مشکل تصور میکنن که هارد فرمت شده یا اطلاعات اون حذف شده. در صورتی که اگه مشکل درست تشخیص داده بشه، میشه به راحتی برطرفش کرد. بدسکتور در انواع مختلفی ایجاد میشه که تو بخش های بعدی مورد بررسی قرارشون میدیم. نکته ای که هست اینه که رفع بدسکتوری هارد فوجیتسو باید حتما توسط افرادی انجام بشه که تخصص و مهارت کافی در این زمینه دارن؛ چون اگه این فایند اشتباه انجام بشه، باعث آسیب دیدگی بخش های دیگه ی این قطعه میشه و اطلاعات شما رو هم در معرض خطر قرار میده.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

انواع بدسکتور

بدسکتوری هارد، معمولا یا به شکل نرم افزاری ایجاد میشه و یا در حالت سخت افزاری هست. نوع نرم افزاری، ناشی از اشکالات و ایرادهای منطقی هست و گروه دوم، معمولا نتیجه ی آسیب ها و ضربه های فیزیکالی هستن که به هارد دیسک وارد میشن. آسیب دیدن هد، اتصالی هد با هارد دیسک، نفوذ گرد و خاک به داخل هارد، فرسودگی قطعات، ایرادات سطح پلتر و مواردی از این دست، اصلی ترین انواع بدسکتوری سخت افزاری هارد به شمار میرن. جالبه بدونین که وقتی یکی از کلاستورهای فضای هارد دیسک دچار مشکلات نرم‌ افزاری شده و به درستی کار نکنه، از اصطلاح بدسکتوری نرم افزاری برای توضیحش استفاده میشه. این وضعیت باعث میشه که سیستم عامل نتونه اطلاعات هارد fujitsu رو بخونه و با عدم تطابق اطلاعات (Error-correcting Code) مواجه بشه. این سکتور ممکنه به عنوان سکتور خراب و یا همون بدسکتوری هارد فوجیتسو علامت ‌گذاری بشه؛ اما با نوشتن مجدد اطلاعات خالی بر روی سکتور خراب، بدسکتور از بین میره.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

روش های شناسایی و تعمیر بدسکتوری هارد فوجیتسو

خب بدسکتوری هارد از هر نوعی و به هر دلیلی که باشه، باید در اسرع وقت و به شکل حرفه ای و تخصصی برطرف بشه. فرایند شناسایی و تعمیر این مشکل، به روش های مختلفی میتونه انجام بشه. ابزاری به اسم chkdsk وجود داره که برای شناسایی و تعمیر بدسکتوری هارد خیلی کاربردی و مفید هست. حسن این ابزار اینه که در ویندوز قابل دسترسی هست و با اسکن کردن هارد دیسک مورد نظر، سکتور‌هایی رو که به صورت سخت ‌افزاری خراب شدن علامت گذاری میکنه. البته این برنامه میتونه بدسکتوری های نرم افزاری رو هم برطرف کنه. این برنامه کمک میکنه که ویندوز، مشکلات هارد رو شنساسایی و اونا رو به صورت اتوماتیک اسکن کنه. برای این دسترسی به chsdsk  و رفع بدسکتوری هارد فوجیتسو ، کافیه این عبارت رو در منوی  Run  فراخوانی کنید. لازمه بدونین که سیستم عامل های دیگه ای مثل مک و لینوکس هم ابزار‌های مخصوص به خودشون رو برای شناسایی و تعمیر بدسکتورها دارن. در نهایت، اگه با مشکل بدسکتوری هارد مواجه شدین، توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر این قطعه و به منظور در امان بودن اطلاعاتتون، تعمیر این قطعه رو به کارشناس های مجرب نمایندگی تعمیرات فوجیتسو در مرکز سخت افزار ایران محل کنین تا از ترمیم کامل و جامع این قطعه اطمینان کامل داشته باشین.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی رسمی فوجیتسو

نمایندگی رسمی فوجیستو ، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیتی که به کاربرای خودش ارائه داده، تونسته به اولین انتخاب اونها در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی ارتقا داده و رضایت مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی مجاز فوجیستو مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب واحدهای تعمیرات این مرکز، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن. شما عزیزان برای دریافت خدمات تخصصی نمایندگی رسمی فوجیتسو، میتونین با همکارای ما  در این مرکز تماس بگیرین تا مشکلتون به بهترین شکل برطرف بشه.

[/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩