اشتراک گذاری

تعمیر دولوپر دستگاه کپی

کپیر زون امروز رو با تعمیر دولوپر دستگاه کپی همراهی کنین. دولوپر یکی از مواد مصرفی دستگاه های کپی و بعضا پرینترها هست که به پخش شدن هرچه بیشتر توتر روی کاغذ کمک میکنه و به این ترتیب، میشه گفت که نقش موثری توی کیفیت چاپ دستگاه داره. عکاس ها و افرادی که چاپ عکس انجام دادن، این ماده رو خیلی خوب میشناسن و در حوزه ی ظهور ازش استفاده می کنن. این ماده خاصیت مغناطیسی داره و اگه گرد و خاک یا هر نوع عامل خارجی دیگه باهاش ترکیب بشه، می تونه فرایند چاپ رو با مشکل مواجه کنه.

به همین خاطر باید در تعویض این ماده دقت زیادی بشه و نکات ایمنی به دقت رعایت بشه. تکنسین های مجربی که در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی فعالیت می کنن، با این ماده و ساختارش به خوبی آشنا هستن و حساسیت های کار با اونو به خوبی می شناسن. در نتیجه اونها می تونن تعمیر و تعویض دولوپر دستگاه کپی رو به بهترین شکل و با کمترین درصد اشتباه انجام بدن. برای آشنایی بیشتر با این ماده و فرایند تعمیر و تعویضش، ما رو همراهی کنین.

تعمیر دولوپر دستگاه کپی

عملکرد دولوپر در دستگاه کپی

یه اسم دیگه ی دولوپر که بین تعمیرکارا مشهوره، پودر سنگینه. در واقع خیلی از تکنسین های قدیمی، به تونر میگن پودر سبک و دولوپر رو هم به اسم پودر سنگین میشناسن. این ماده، با تونر در ارتباطه و اونو به درام انتقال میده. به عبارت بهتر، پودر سنگین میچرخه و با این کار، تونر رو به سطح درام میپاشه تا روی کاغذ چاپ بشه و شما بتونین از محتوای مورد نظرتون کپی در اختیار داشته باشین.

یه نکته ی جالب در مورد این ماده وجود داره و اونم اینه که دولوپر یا (Developer) در اصطلاح به معنی توسعه دهنده هست و در علم شیمی به معنای ماده ی ظهور به کار برده می شه. عکاس های حرفه ای که برای ظهور عکس هاشون نیاز به مواد به خصوصی دارن، به خوبی با دولوپر آشنا هستن. نکته ی دیگه ای که قبلا هم بهش اشاره کردیم اینه که دولوپر دارای حالت مغناطیسی هست و اگه در حین انتقال به دستگاه، کوچیک‌ ترین شی خارجی باهاش مخلوط بشه، کیفیت چاپ رو خراب میکنه و اختلالات اساسی رو در عملکرد دستگاه به وجود میاره. بهتره برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکل در تعمیر یا تعویض این ماده ی مهم و کاربردی، انجام این فرایند رو به تکنسین های مجرب و ماهر نمایندگی تعمیر کپی مرکز سخت افزار ایران محول کنین.

مشکلات دولوپر دستگاه کپی

خب همونطور که اشاره کردیم، دولوپر دستگاه کپی ، عملکرد خیلی مهمی تو عملکرد دستگاه و کیفیت چاپ این محصول داره. به همین خاطر هم بروز هرگونه مشکل در این ماده و یا تانک دولوپر، مستقیما روی کیفیت کپی ارائه شده تاثیر میذاره و اونو مختل می کنه. یکی از مهم ترین مشکلات دولوپر دستگاه کپی ، مخلوط شدن مواد اضافه با این ماده هست.

بروز این اتفاق، کار پودر سنگین رو در انتقال تونر دچار مشکل میکنه و در نتیجه، باعث افت کیفیت کپی میشه. مشکل دیگه ای که باید در مورد تون صحبت کنیم، اینه که خیلی از کاربرا این ماده رو دیر تعویض می کنن. لازمه بدونین که پودر سنگین دارای تاریخ مصرف مشخصی هست و بعد از تموم شدن این تاریخ، کیفیت خودش رو به کلی از دست میده.

به تعویق افتادن زمان تعویض این ماده، می تونه زمینه ساز بروز مشکلاتی از قبیل تونر ریزی در دستگاه بشه و به این ترتیب، کیفیت چاپ کپی شما رو به شدت کاهش بده. در میان مشکلات دولوپر دستگاه کپی، نباید از ریزش این ماده که منجر به بروز اختلالات جدی در عملکرد دستگاه میشه هم غافل شد. لازمه که همه ی موارد ذکر شده در اسرع وقت برطرف بشن تا مشکلی برای سایر بخش های دستگاه کپی تون به وجود نیاد.

تعویض دولوپر کپی توشیبا

واقعیت اینه که تو بیشتر موارد، امکان تعمیر دولوپر دستگاه کپی وجود نداره. یعنی برای رفع مشکلات این ماده، بهترین کار اینه که اونو تعویض کنیم. البته با توجه به تاریخ دار بودن پودر سنگین، حتی اگه این ماده مشکلی هم نداشته باشه، بعد از یه مدت باید تعویض بشه. برای تعویض دولوپر دستگاه کپی ، باید چند نکته رو مد نظر قرار داد.

اولین نکته اینه که چون پودر سنگین بی کیفیت و غیر اورجینال می تونه به راحتی به عملکرد دستگاه آسیب برسونه و علاوه بر افت کیفیت کپی، مشکلات دیگه ای رو هم به وجود بیاره، باید حتما از دولوپر با کیفیت و مرغوب برای این منظور استفاده بشه. نکته ی دیگه، انجام فرایند تعویض توسط افراد مجرب و ماهر هست که با مراحل این کار و ظرافت هاش آشنایی کامل داشته باشن. باز کردن دستگاه کپی و تعویض دولوپر اون توسط افراد مبتدی، زمینه رو برای ایجاد مشکلات جدی تر در دستگاه فراهم میکنه.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، عنوان یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های مرکز سخت افزار ایران هست که در زمینه ی بررسی و ترمیم انواع مدل های این محصول فعالیت می کنه. این مرکز در راستای ارائه سرویس های نوین و استاندارد به کاربران، از مجرب ترین تکنسین های تعمیر کپی دعوت به همکاری کرده. مدیریت این نمایندگی در اقدامی هوشمندانه، انواع مدرن و به روز تجهیزات و ابزار تعمیراتی رو تهیه کرده و در اختیار تکنسین ها قرار داده.

استفاده از این تجهیزات، فرایند ترمیم دستگاه کپی رو تسریع کرده و وجهه ی تخصصی تری به فعالیت های این مرکز داده. لازمه بدونین که نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، تفاوتی بین برندهای این محصول قائل نمیشه و هر کدوم از مدل های کپی شارپ، توشیبا، کونیکا مینولتا، ریکو، زیراکس و … رو بررسی و تعمیر می کنه. از جمله خدمات ویژه ی این مرکز، باید به تعمیر دستگاه کپی در محل اشاره کنیم که کار کاربرای محترم رو خیلی راحت تر از قبل کرده.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩