اشتراک گذاری

تکنولوژی چاپ سریع

تکنولوژی چاپ سریع به مجموعه ای از فناوری ها و امکاناتی گفته می شود که سرعت چاپ را بالا می برد. وقتی می گوییم چاپ، می توانیم مفاهیم متنوعی را از این واژه در ذهن تصور کنیم؛ چاپ عکس، چاپ تصاویر روی انواع کاغذ ها، چاپ روی بنر های تبلیغاتی، چاپ ساده یک صفحه از کتاب، چاپ انواع فیش ها و رسید ها و … . منظور از تکنولوژی چاپ سریع سرعت و عملکرد بالا در ارائه سند چاپی است.

تکنولوژی چاپ سریع

چاپگرها چگونه عملیات چاپ را انجام می دهند؟

هر چاپگری پردازنده مختص خود را دارد. متناسب با این پردازنده حافظه ای از نوع RAM را انتخاب می کند که به آن بافر می گویند. این پردازنده در چگونگی استفاده از تکنولوژی چاپ سریع موثر است. اطلاعات ارسالی از سیستم در بافر چاپگر ذخیره می شود و به پردازنده آن اجازه پردازش می دهد. با پر شدن حجم بافر سیگنالی به سیستم ارسال می شود و از ارسال اطلاعات جلوگیری می کند. بعد از خالی شدن سیگنال، دوباره این روند از سر گرفته می شود.

بررسی فرایند تکنولوژی چاپ سریع

چاپگر ها انواع مختلفی دارند که با توجه به تکنولوژی چاپ سریع و کیفیت به 5 دسته کلی تقسیم می شوند؛

  • چاپگر سوزنی (ضربه ای)
  • چاپگر جوهر افشان (غیرضربه ای)
  • چاپگر گرمایی (غیرضربه ای)
  • چاپگر لیزری (غیرضربه ای)
  • چاپگر تصعید رنگ (غیرضربه ای)

بررسی روش ها و تکنولوژی های مختلف چاپ

تکنولوژی چاپ به مجموعه روش هایی گفته می شود که به کمک آنها تصاویر و متون بر روی سطحی خاص نظیر کاغذ، مقوا ، پی وی سی و … انتقال می یابد. تکنولوژی چاپ سریع فرایندی است که این انتقال را تسریع می کند.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: تنظیم سرعت چاپ در پرینتر

انواع تکنولوژی چاپ

1. چاپ لیتوگرافی Lithography

شیوه ای از تکنولوژی چاپ که به شکل مسطح بوده و در آن از مرکب چرب بر اساس ضدیت بین آب و چربی استفاده می شود.

2. عکاسی  Photography

انتقال تصاویر به کمک نور بر سطحی حساس شده صورت می گیرد.

3. ترموگرافی Thermography

شیوه ای از تکنولوژی چاپ سریع که حرارت در آن نقش اساسی دارد.

4. جوهرافشان InkJet

این مدل از تکنولوژی که در انواع چاپگر های اداری یا خانگی و صنعتی استفاده می شود،  بر اساس اسپری کردن رنگ از طریق هد چاپگر بر روی سطح مورد نظر است.

5. چاپگر مغناطیسی Magnetography

این مدل از تکنولوژی  چاپ بر اساس ایجاد یک میدان مغناطیسی عمل چاپ را انجام می دهد

6. چاپ اسکرین Print Screen

در روشی که رنگ از درون یک توری شابلون عبور می کند و به سطح مورد نظر می رسد، شیوه چاپ اسکرین می گویند.

7. الکتروفتوگرافی Electrophotography

این مدل از تکنولوژی چاپ شامل 5 مرحله است؛ تصویر نگاری، انتقال مرکب، چاپ، ثابت سازی و مرتب سازی. این نوع از تکنولوژی چاپ سریع در ماشین های چاپ دیجیتال و چاپگرهای لیزری استفاده می شود. گاهی به جای چاپگر الکترو فتوگرافی، چاپگرهای لیزری می گویند.

8. یونوگرافی lonography

در این سیستم که  از تکنولوژی NIP پیروی می کند، اتم ها یا مولکول های باردار مثبت یا منفی در یک فضای با ولتاژ بالا حرکت می کند و تصویر را بر روی درام ایجاد می کند، بدین ترتیب تصویر روی کاغذ منتقل می شود. این نوع از تکنولوژی چاپ سریع با دو نوع تونر مایع و پودر در چاپ دیجیتال استفاده می شود.

9. چاپ برجسته Letter press

تکنولوژی چاپ برجسته شیوه ای از تکنولوژی چاپ سریع است که به شکل برجسته بوده و مرکب بر روی سطح برجسته مالیده می شود و به دنبال آن سطح برجسته با ماده چاپ شونده تماس مستقیم می یابد.

10. چاپ غیر تماسی  Non – Impact Printing

در این نوع از تکنولوژی چاپ سریع انتقال تصاویر و متون، بدون تماس با ماده چاپ شونده صورت می گیرد.

تعمیرات دستگاه کپی در محل

برای تعمیر دستگاه کپی خود نگران نباشید، اگر دستگاه شما بسیار بزرگ و سنگین است و حمل و نقل آن دشوار است یا اگر فرصت مراجعه به نمایندگی دستگاه کپی را ندارید، می توانید از خدمات واحد تعمیرات دستگاه کپی در محل استفاده کنید. در این سرویس صرف نظر از اینکه دستگاه شما از کدام مدل و کدام برند است، می توانید بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنید.

این تعمیرگاه مجاز و با کیفیت با استفاده از به روزترین و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات عیب یابی و تعمیر، می تواند پس از ریشه یابی دقیق و موشکافانه، مسیر درست تعمیر را انتخاب و اجرا کند. همچنین بهترین، مرغوب ترین و سازگارترین مواد مصرفی اولیه مطابق با مدل دستگاه شما در این واحد جامع فراهم است. با استفاده از این سرویس ضمن صرفه جویی در هزینه ها و زمان، دیگر لازم نیست مشقت حمل و جابه جایی دستگاه را متحمل شود.

فقط کافی است با واحد اختصاصی تعمیرات کپی در محل تماس بگیرید؛ درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان مربوطه برای انجام هماهنگی های اولیه و اعزام تعمیرکار باشد. جزئیات بیشتر پیرامون این موضوع را از کارشناسان مربوطه بپرسید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره دستگاه کپی را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩