اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی روشن نمیشه؟

خیلی از کاربرا وقتی برای تعمیر دستگاه کپی شون با تعمیرکارای ما در نمایندگی کپی تماس می گیرن، از این مساله شکایت دارن که دستگاه کپی شون روشن نمیشه. خب این مساله دلایل مختلفی می تونه داشته باشه؛ از وصل نبودن برق دستگاه بگیرین تا خراب شدن و از کار افتادن یکی از قطعات داخلی دستگاه؛ همه این موارد می تونه باعث بشه که دستگاه کپی شما روشن نشه و حسابی نگرانتون کنه.

شما با یه بررسی ساده متوجه میشین که دلیل روشن نشدن دستگاه کپی تون چیه و آیا نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی تر داره یا نه. توی این مقاله، می خوایم در مورد همه ی عواملی صحبت کنیم که باعث میشن دستگاه فتوکپی روشن نشه و البته راه حل های رفع این مشکل رو هم بهتون ارائه بدیم. اگه با روش هایی که در ادامه بررسی می کنیم، مشکل برطرف نشد، لازمه که دستگاه رو برای بررسی بیشتر و فنی تر به یه تکنسین تعمیرات کپی نشون بدین. همکارای ما در نمایندگی کپی می تونن تو این زمینه بهتون کمک کنن.

روشن نشدن دستگاه کپی

دلایل روشن نشدن دستگاه کپی

به عنوان بخشی از مهم ترین دلایل روشن نشدن دستگاه کپی ، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1. استفاده ی بیش از حد از دستگاه کپی

یه نکته ای که در مورد همه ی مدل های فتوکپی و کلا ماشین های اداری وجود داره، اینه که این دستگاه ها ظرفیت کاری مشخصی دارن. یعنی سازنده ها بر مبنای نوع و کیفیت قطعاتی که در محصول به کار رفته و همچنین تکنولوژی هایی که در اون وجود داره، براشون یه ظرفیت و توان کاری به خصوصی تعیین کردن. حالا اگه کار محصول از این حد مشخص تجاوز کنه و بیشتر بشه، به قطعات کپی فشار میاد و به تبع اون، ممکنه دستگاه از کار بیفته یا دیگه روشن نشه.

خیلی از کاربرا به این نکته توجه ندارن و اصلا نمی دونن که دستگاهشون چقدر ظرفیت و توان کاری داره. به همین خاطر هم تا میتونن ازش کار میکشن و بعد شاکی میشن که چرا کپی روشن نمیشه! همکارای ما در بخش تعمیرات ماشین های اداری مرکز سخت افزار ایران، همیشه به کاربرا توصیه می کنن که برای جلوگیری از روشن نشدن دستگاه کپی شون و یا بروز مشکلات جدی تر، به اندازه ی ظرفیت و توان کاری این دستگاه ازش کار بکشن و البته هر چند ساعت یک بار یه استراحت کوتاهی بهش بدن.

2. عدم استفاده از دستگاه کپی

شاید براتون جالب باشه بدونین به همون اندازه که کار کشیدن بیش از حد از دستگاه کپی بهش آسیب می رسونه، کار نکردنش هم می تونه دردسرساز باشه. وقتی شما از دستگاهتون به مدت طولانی استفاده نکنید، قطعات و بخش های مختلفش به مرور زمان از کار میفتن. حالا این که چرا یکی باید کلی هزینه کنه دستگاه کپی بخره ولی ازش هیچ استفاده ای نکنه، ما هم جوابش رو نمی دونیم! اما به هر حال باید بدونین که کار نکردن این محصول هم می تونه باعث روشن نشدنش بشه. اگه به هر دلیلی از فتوکپی تون استفاده نمی کنی، هر چند وقت یه بار روشنش کنین و یه چیزی باهاش کپی بگیرین که قطعاتش از کار نیفتن.

3. مشکل برد فرمتر دستگاه کپی

یادتونه گفتیم گاهی روشن نشدن دستگاه کپی به خاطر خرابی قطعات داخلی اونه؟ برد فرمتر همون قطعه ایه که اگه ایراد داشته باشه، می تونه کاری کنه که کپی روشن نشه. اگه تو بررسی های تکنسین های مرکز تعمیرات دستگاه کپی معلوم بشه که مشکل از این قطعه هست، لازمه که برد فرمتر تعمیر یا تعویض بشه تا ایراد به وجود اومده برطرف بشه و بتونید دوباره دستگاه رو روشن کنید.

 البته خب در بیشتر موارد باید این برد تعویض بشه که در اون صورت، باید حتما از نمونه ی اصل و اورجینال به جای قطعه ی از کار افتاده استفاده بشه. همکارای ما این کار رو با استفاده از قطعات یدکی با کیفیت و به تخصصی ترین شکل انجام میدن و دستگاه رو مثل روز اول بهتون تحویل میدن.

4. وصل نبودن برق

روشن نشدن دستگاه کپی یه دلیل خیلی ساده ی دیگه هم داره که شاید براتون خنده دار باشه، ولی خیلی وقتا پیش میاد. همین چند وقت پیش یکی از کاربرای عزیز با ما تماس گرفتن و گفتن هر کاری می کنن دستگاه کپی که اتفاقا تازه تعمیر کرده بودن روشن نمیشه. همکارای ما در قالب تیم تعمیر در محل، به محل مورد نظر این دوست عزیزمون رفتن و دستگاه رو به دقت وارسی کردن. نکته ی جالب این جا بود که این دوستمون فراموش کرده بودن فتوکپی رو به برق وصل کنن و تنها دلیل روشن نشدن دستگاهشون همین بود. بنابراین توصیه می کنیم قبل از تماس با تعمیرکار، اول این مورد و موارد قبلی رو بررسی کنین.

نمایندگی تعمیرات کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی عنوان مجموعه ایه که به صورت تخصصی به ترمیم انواع مدل های دستگاه کپی اشتغال داره. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنن که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات ماشین های اداری هستن و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول رو دارن. این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری رو مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه میدن.

 انواع برندهای مطرح از جمله شارپ، ریکو، کونیکا مینولتا، توشیبا، کانن، زیراکس و … در نمایندگی تعمیرات کپی مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار می گیرد. همکاران ما در راستای عمل به شعار مشتری مداری، تلاش می کنن که کلیه مشکلات این محصول رو برطرف کنن و نیاز کاربران رو در این زمینه برطرف کنن. نکته ی ویژه در مورد این نمایندگی، ارائه ی خدمات تعمیر در محل هست که با مراجعه به سایر بخش های سایت، می تونید از جزئیاتش مطلع بشید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩