اشتراک گذاری

نکات نگهداری از دستگاه کپی

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

نگهداری از پرینتر اهمیتی به مراتب بیشتر از خرید و استفاده از این دستگاه داره. خیلی از افراد، بعد از خرید این محصول، از اون غافل میشن و به این ترتیب، زمینه رو برای خرابی پیش از موعد دستگاه فراهم میکنن. کارشناس های تعمیر پرینتر همیشه به کاربرا توصیه میکنن که نکاتی رو برای مراقبت از این دستگاه رعایت کنن. دستگاه فتوکپی محصولیه که احتیاج به توجه و نگه داری دقیق و ویژه داره. این محصول از قطعات بسیاری تشکیل شده و حجم بالایی از کار رو تحمل میکنه. همه ی این موارد باعث میشن که فتوکپی به شدت آسیب پذیر باشه و دچار مشکلات متعددی بشه. با نگه داری و مراقبت اصولی از دستگاه و رعایت چند نکته ساده ی خیلی ساده و پیش پا افتاده، میشه از بروز این مشکلات جلوگیری کرد و مدت زمان بیشتری رو با این محصول کار کرد. در این مطلب ما به بررسی چند مورد از مهم ترین نکات نگه داری از دستگاه کپی میپردازیم. برای دریافت راهنمایی های بیشتر هم میتونین با متخصصن ما در نمایندگی تعمیرات کپی زیراکس مرکز سخت افزار ایران در ارتباط باشین.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”833″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کاربردی ترین نکات نگهداری از دستگاه کپی

به عنوان بخشی از کاربردی ترین و موثر ترین نکات نگهداری از فتوکپی زیراکس ، میشه به موارد زیر اشاره کرد:[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″ css=”.vc_custom_1549787030422{margin-right: 10px !important;margin-left: 10px !important;border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-color: #999999 !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #999999 !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #999999 !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #999999 !important;border-bottom-style: solid !important;border-radius: 15px !important;}”][vc_column_text]

  • برای نگه داری بهتر از دستگاه کپی تون، بهتره این دستگاه رو به صورت افقی نصب کنین.
  • تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات زیراکس، بر حسب تجربه معتقدن که بهترین دما برای نگه داری كارتریج ها بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد هست. برای اینکه کارتریج از این دما تجاوز نکنه، بهتره کپی رو در معرض نور آفتاب قرار ندین.
  • برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل فتوکپی، بهتره این دستگاه رو در کنار پنجره و یا محیط های آلوده نصب نکنین. فراموش نکنین که گرد و خاک یکی از مخرب ترین موارد برای این محصولات به شمار میره.
  • به عنوان یکی از نکات نگهداری از دستگاه کپی، توصیه می کنیم پریز مورد استفاده برای این دستگاه رو از پریز سایر دستگاه ها از جمله رایانه، دستگاه کپی و … جدا کنین. به این ترتیب فشار مضاعف به چاپگر وارد نمیشه.
  • یکی از مهم ترین نکات مراقبت از فتوکپی Xerox اینه که محل اتصال كابل برق به پریز و پرینتر شل نباشه؛ در این صورت ممکنه بر اثر ایجاد جرقه، دستگاه دچار مشکلاتی بشه.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″ css=”.vc_custom_1549786315257{margin-right: 10px !important;margin-left: 10px !important;border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-color: #999999 !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #999999 !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #999999 !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #999999 !important;border-bottom-style: solid !important;border-radius: 15px !important;}”][vc_column_text]

  • به هیچ عنوان درب دستگاه رو در حین انجام فرایند کپی باز نکنین و دستگاه رو خاموش نکنین.
  • توجه داشته باشین که از کاغذهای منگه دار و چسب دار در کپی زیراکس تون استفاده نکنین.
  • پهنای سینی كاغذ رو به شكلی تنظیم كنین كه با لبه كاغذ مماس باشه و حداكثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با كاغذ فاصله داشته باشه. این مورد یکی از مهم ترین نکات نگهداری از دستگاه کپی هست و باید مورد توجه قرار بگیره.
  • اگه از كاغذ گلاسه برای چاپ استفاده می‏کنین، بهتره از مدل های مخصوص دستگاه خودتون استفاده کنین. لازمه بدونین که اكثر كاغذ گلاسه‏ های موجود در بازار مخصوص پرینترهای جوهر افشان هستن و استفاده از این كاغذها در مدل لیزری، شل شدن كاغذ در اثر حرارت فیوزر رو به دنبال خواهد داشت که در نتیجه ی این مساله، کاغذ در دستگاه گیر میکنه و نیاز به تعمیرات تخصصی فتوکپی هست.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 سایر نکات مراقبت از دستگاه کپی زیراکس

علاوه بر موارد ذکر شده، نکات دیگه ای هم وجود دارن که رعایت کردن اونها باعث میشه دستگاه کپی عملکرد بهتری داشته باشه. مثلا بهتره از دستگاه خود به صورت مداوم استفاده نکنین و گاهی بهش استراحت بدین. با مراجعه به دفترچه راهنمای فتوکپی زیراکس خودتون، از ظرفیت کاری اون مطلع بشین و هرگز بیشتر از ظرفیت تعیین شده از این محصول کار نکشین. اگه قصد تمیز کردن دستگاه کپی رو دارین، توصیه می کنیم از دستگاه های دمنده هوا برای این کار استفاده نكنین؛ این دستگاه ها باعث میشن که پودر موجود در داخل دستگاه کپی جلوی شیشه لیزر رو کدر میکنن و به این ترتیب، کیفیت چاپ کاهش پیدا کنه. و به عنوان آخرین مورد از نکات نگهداری از دستگاه کپی ، توصیه می کنیم دستگاه رو خاموش کنین و با استفاده از یك پارچه مرطوب، اقدام به تمیز کردن این دستگاه کنین.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی زیراکس در کرج

نمایندگی زیراکس در کرج ، یکی از فعال ترین مراکز در زمینه ی فروش و تعمیر محصولات این شرکت در استان البرز محسوب میشه. این مرکز، به دلیل همکاری با مجرب ترین کارشناسان حوزه ی فروش و تعمیرات، تونسته خدمات قابل توجهی رو به کاربران خودش ارائه کنه. از جمله اقداماتی که نمایندگی زیراکس در راستای تکریم مشتری انجام میده، باید به مشاوره های تخصصی فروش اشاره کرد. در این بخش، کارشناسان فروش ضمن تسلط بر مشخصات فنی و طرز کار تولیدات زیراکس، مشاوره های کاربردی و مفیدی رو به کاربران ارائه میدن. تعمیرات تخصصی هم یکی دیگه از خدماتی هست که نمایندگی زیراکس در کرج به کاربرای عزیز ارائه میده. حوزه ی سرویس دهی این مرکز، محدوده ی استان البرز شامل کرج، شاهین ویلا، باغستان، مهرشهر، اشتهارد، هشتگرد، ملارد، فردیس، اندیشه و …. رو شامل میشه.

 [/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩