اشتراک گذاری

چرا پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد؟

” چرا پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ؟” یک سوال رایج و اپیدمی که همه کاربران به دنبال راه حل قطعی و جواب درست آن هستند. همان طور که می دانید پرینترها انواع مختلفی دارند؛ فرآیند چاپ در آنها ممکن است اندکی متفاوت باشد، اما روال کلی کار پرینترها این است که متون و تصاویر را از سیستم گرفته و آنها را بر روی کاغذ یا رسانه مشابه دیگری چاپ می کنند.

پرینترها زبان مخصوص به خود را دارند.  هنگامی که یک پرینتر می خواهد تصویر یا نوشته ای را چاپ کند باید به زبان پرینتر ترجمه شود. این کار معمولا توسط درایور یا برنامه راه انداز پرینتر انجام می شود.  وقتی پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، به این معنی است که مشکلی در روند کار وجود دارد و باید برای تعمیرات پرینتر به یک مرکز مجاز و معتبر مراجعه کرد.

پرینت نگرفتن پرینتر زیراکس

علت پرینت نگرفتن پرینتر زیراکس

وقتی پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، این مشکل ریشه در یکی از این موارد زیر دارد؛ هر کدام را باید به صورت جداگانه بررسی و ارزیابی کنیم؛

1. سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ

فعال نبودن سرویس پرینت اسپولر (Print Spooler)

کامپیوتر کار چاپ را به کمک یکی از سرویس های ویندوز به نام  print Spooler انجام می دهد؛ وقتی پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، فعال یا غیر فعال بودن این سرویس را چک کنید.

میزان فضای درایو کامپیوتر که ویندوز و درایور پرینتر در آن نصب شده است هم در مشکل پرینت نگرفتن پرینتر زیراکس موثر است. پس باید میزان فضای خالی درایو مربوطه -معمولا درایو( C )  -را چک کنید و از وجود فضای کافی مطمئن شوید.

اشکالات فیزیکی و نرم افزاری پورت های یو اس بی کامپیوتر نیز در عدم اجرای دستور پرینت توسط پرینتر زیراکس دخیل است. از سلامت این کابل مطمئن شوید و نحوه اتصال آن به دستگاه را چک کنید. می توانید با استفاده از یک فلش مموری یا دستگاه یو اس بی دیگر پورت یو اس بی کامپیوتر خود را چک کنید.

2. خاموش بودن پرینتر

پرینتر زیراکس را چک کنید که روشن باشد، اگر پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، باید سلامت کابل برق و پریز دیواری را چک کنید

3. کابل دیتای پرینتر

مشکل کابل دیتا یکی از مشکلاتی است که وقتی پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. سلامت این کابل را یک بار دیگرچک کنید.

4. درایور پرینتر

مشکل در درایو کامپیوتر یا نصب ناقص آن می تواند دلیل این باشد که پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد . درایور پرینتر در هنگام نصب باید پورت مربوط به پرینتر را شناسایی کند و شماره ای به آن اختصاص دهد؛ ممکن است این کار به درستی انجام نشده باشد.

پس برای چک کردن این مسئله در قسمت منوی استارت وارد گزینه Device and Printers شوید؛ این گزینه از قسمت کنترل پنل کامپیوتر هم قابل دسترسی است؛ در این صفحه می توانید درایورهای نصب شده را ببینید. وقتی پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، کابل یو اس بی پرینتر زیراکس را جدا کرده و چند ثانیه تامل کنید، در صورتی که شکل پرینتر به حالت فریز یا کمرنگ درآمد یعنی پرینتر شما به درستی نصب شده است. با وصل مجدد کابل پرینتر باید شکل آن از حالت فریز خارج شود.

5. مشکلات پرینتر

اکثر پرینترها از جمله پرینتر زیراکس، چراغی با عنوان Ready یا حالت آماده به کار دارند که با دریافت دستور چاپ به صورت چشمک زن در می آید. مطمئن شوید که این حالت فعال است. در گام بعدی وقتی که پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد ، پر بودن کاست کاغذ را چک کنید. می توانید کارتریج آن را یک بار خارج کرده و مجددا جا بزنید و همین طور مسیر حرکت کاغذ را بررسی کنید تا تکه کاغذی در محل آن وجود نداشته باشد.

بهتر است درایور پرینتر زیراکس خود را بطور کامل نصب کنید و از درایورهای اصلی استفاده کنید. در هر صورت پرینتر با اعلام کد خطای مربوطه مشکل خود را با شما در میان می گذارد که از طریق  رمزگشایی آن می توانید متوجه شوید که چرا پرینتر زیراکس پرینت نمی گیرد .

تعمیر پرینتر زیراکس

اگر به عنوان کاربری از کمپانی زیراکس یکی از مدل های مختلف از پرینتر زیراکس را در اختیار دارید و هم اکنون با مشکلاتی روبه رو هستید، نگران نباشید؛ برای تعمیر پرینتر زیراکس به سرانگشتان طلایی و پر توان تعمیرکاران ما در واحد اختصاصی تعمیرات پرینتر زیراکس اعتماد کنید و حس دلنشین برخورداری از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی را تجربه نمایید.

در این این واحد حرفه ای، همه امکانات و ابزارآلات لازم برای عیب یابی دقیق و اجرای مراحل ترمیم و تعمیر فراهم است و کاربران می توانند با امنیت فراوان از این خدمات استفاده کنند. سرویس در محل پریتنر زیراکس نیز برای تامین رفاه هر چه بیشتر کاربران راه اندازی شده است.

واحد های تعمیرات زیراکس

کمپانی زیراکس طیف وسیعی از پرینترهای رنگی و سیاه و سفید، سیستم‌های چند منظوره، دستگاه‌های کپی عکس، چاپ دیجیتال را تولید و به فروش می‌رساند. همه این محصولات نیاز به خدمات در حوزه عیب یابی و ترمیم و تعمیر دارند. به همین دلیل واحد های تعمیرات زیراکس را به صورت جداگانه و منفک راه اندازی نمودیم.

هر واحد را به ابزار و تجهیزات جانبی مدرن و پیشرفته مجهز کرده ایم. تعمیرکاران برای اجرای خدمات تعمیراتی در زمینه کاری خود، سال ها تجربه طولانی و درخشان دارند که  تضمین کننده کیفیت خدمات رسانی در هر یک از این بخش ها است.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، در کنار کاربران عزیز است. در این نمایندگی می توانید به کمک امکانات و تسهیلات منحصر به فرد و ویژه، خریدی امن و ایمن داشته باشید. تنها نمایندگی زیراکس در ایران، مشتری و کاربر را محوری ترین و مهمترین فاکتور برای حیات خود می داند. به همین دلیل است که برای جلب رضایت او از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

این نماینده مجاز زیراکس در کنار خدمات پس از فروش اصل و شرکتی، امتیازات و فرصت های ویژه ای در اختیار کاربران می گذارد که تامین کننده سلامت و امنیت خرید آنها است. برای مثال هر کاربری که قصد خرید محصولی از محصولات زیراکس را داشته باشد، می تواند با شرکت در جلسات مشاوره ای رایگان و تخصصی، انتخابی بهینه و مناسب داشته باشد.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی زیراکس و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

3/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩