اشتراک گذاری

پیکاپ رولر پرینتر

پیکاپ رولر پرینتر ( paper pick-up roller) قطعه‌ای است که وظیفه برداشتن و مکش کاغذ در پرینتر را برعهده دارد. شکل فیزیکی پیکاپ معمولاً بیضی است و نخستین مرحله در فرآیند چاپ، توسط آن آغاز می‌شود. پیکاپ رولر پرینتر، چرخه پلاستیک مانندی است که کار کشیدن کاغذ به درون پرینتر را توسط پد زیری و با یک بار چرخش که اصطلاحاً به آن درایو کردن می گویند انجام می‌دهد.

 پیکاپ رولر در واقع فیدی است که در سینی پرینتر با کاغذ در تماس است و سبب فید اولیه کاغذ از سینی می گردد. این فید دلیل اصلی گیر کاغذ در سینی ها است. بنابراین اگر کاغذ اصلاً از سینی فید نمی شود و ارور گیر کردن کاغذ مکرراً اعلام می شود می توان احتمال دارد که مشکل از پیکاپ رولر پرینتر باشد و نیاز است تا اقدامات لازم جهت تعویض و یا تعمیر پیکاپ رولر پرینتر انجام شود.

پیکاپ رولر پرینتر

آموزش سرویس پیکاپ رولر پرینتر

. اگر شما نیز به دلیل گیر کردن های مکرر کاغذ به این نتیجه رسیده اید که نیاز به سرویس و تمیز کردن پیکاپ رولر پرینتر خود دارید می توانید با پیاده سازی مراحل زیر این کار را انجام دهید. در صورتی که امکان انجام این کار را ندارید می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی پرینتر و حضور در پارت تعمیر پیکاپ رولر پرینتر خدمات مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید.

  • در گام نخست پرینتر را از برق کشیده و اجازه دهید که دستگاه کاملا خنک شود. پس از آن برای سهولت کار کاتریج دستگاه را خارج نمایید.
  • نکته: پیکاپ رولر عموماً در دو رنگ آبی و طوسی تولید می شود و محل قرارگیری آن پشت کارتریج است.
  • در این مرحله نیاز است تا دکمه پیکاپ رولر را به سمت جلوی پرینتر بچرخانید. پس از این کار به آرامی پیکاپ رولر را به مستقیم بکشید.
  • یک پارچه نخی ساده برداشته و آنرا آغشته به الکل کنید و بر روی پیکاپ رولر به آرامی بکشید.
  • گرد و خاک احتمالی و غبار موجود در پیکاپ را با دستمال نخی تمیز پاک کنید و اجازه دهید پیکاپ خشک شود.
  • پیکاپ رولر را در محل خود قرار دهید و دکمه آنرا به سمت عقب پرینتر بچرخانید.
  • در مرحله آخر از تعمیر پیکاپ رولر پرینتر ، کاتریج را سر جای خود قرار دهید و درب پرینتر را ببندید.
  • پرینتر  را به برق بزنید و آن را برای کار آماده کنید.

نشانه‌های خرابی پیکاپ رولر پرینتر

معمول‌ترین نشانۀ خرابی پیکاپ رولر پرینتر آن است که پس از روشن شدن پرینتر، کاغذ‌های موجود در سینی کاغذ پرینتر، شروع به تکان خوردن کنند، اما پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز جهت چاپ را به خود جذب کند. چنین اتفاقی دال بر خرابی پیکاپ پرینتر  و نیاز به تعویض آن است. البته باید به این نکته توجه داشت که در مواردی وجود یک شی خارجی مثل تکه کاغذ، سوزن منگنه یا سایر قطعات، سبب می‌گردد که پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز را به داخل چاپگر مکش کرده و فرآیند چاپ را به انجام رساند. بنابریان پیش از اقدام به تعویض پیکاپ رولر پرینتر  بهتر است از عدم وجود یک شی خارجی در مسیر مکش کاغذ، مطمئن گردید.

در تعویض و سرویس پیکاپ رولر پرینتر به نکات زیر دقت نمایید

ترانسفر رولر غلطک لاستیک اسفنجی سیاه رنگی است که در زیر محل قرار گیری کارتریج است. بهتر برای این کار از یک ورق کاغذ استفاده شود. یکی از نکاتی که می بایست در زمان سرویس، تعویض و تعمیر پیکاپ رولر پرینتر به آن توجه داشت، آن است که می بایست از دست زدن به تراسفر رولر خوداری کرد. روش آن نیز آن است که در هنگام تعویض یا تمیز کردن پیکاپ رولر، کاغذ را روی ترانسفر رولر قراردهید. نکته دیگر آن است که به دلیل اینکه در تمیز کردن پیکاپ رولر معمولاً از الکل استفاده می شود و این ماده اشتعال‌زاست بهتر است تمیز کردن پیکاپ رولر را در محلی به دور از آتش یا هر ماده دیگری که سبب اشتعال الکل می شود، انجام دهید.

همچنین اجازه دهید تا پیکاپ رولر بعد از تمیز کردن کاملا خشک شود سپس آن را در جای خود قرار دهید. قویاً توصیه می‌شود که قبل از خشک شدن پیکاپ رولر پرینتر را به برق نزنید. در صورت نبود الکل می توانید پارچه بدون پرز را به مقدار بسیار کم مرطوب نمایید و پیکاپ رولر را تمیز نمایید. در صورتی که مهارت این کار را ندارید بهتر است به کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات ریکو ، واحد تخصصی تعمیر پیکاپ رولر پرینتر مراجعه نمایید.

نمایندگی پرینتر ریکو

نمایندگی پرینتر ریکو با تیمی از مجرب ‌ترین و متعهدترین کارشناسان، قادر به تعمیر و بازیابی تمامی قطعات سخت ‌افزاری و رفع کلیه اشکالات نرم افزاری پرینترهای ریکو می‌‌باشد. به شما این اطمینان داده می شود که در این مرکز تمامی قطعات معیوب با قطعات اورجینال جایگزین شود و حتی الامکان از تعویض قطعات اورجینال دستگاه خودداری گردد تا پرینتر با همان کیفیت و ساختار اولیه به کار خویش ادامه دهد. برتری نمایندگی ریکو در ایران صرفه‌جویی در زمان و هزینه، استفاده از قطعات اورجینال، سرعت بالای انجام تعمیرات، انجام مشاوره پیش از تعمیر پرینتر و اعلام نتیجه‌ نهایی پس از اتمام کار است.

اخبار، اطلاعات، مقاله های جدید و سوالات پر تکرار کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩