اشتراک گذاری

چرا فتوکپی کمرنگ است ؟

چرا فتوکپی کمرنگ است؟ از جمله مشکلات رایج در پرینترها و دستگاه های کپی است. این اختلال بیشتر در پرینترهای لیزری رنگی و سیاه وسفید دیده می شود. پرینترهای جوهری معمولا مشکل کمرنگی در چاپ ندارند. در پرینترهای خانگی جدید اچ پی، کانن و سامسونگ کارتریج بعد از اولین شارژ چاپ کمرنگ می دهد. 

معمولا در پرینترهایی با توان کارکرد بالا بعد از شارژ دوم یا سوم چاپ کمرنگ می گردد.معمولا دستگاه هایی که در محیط های آلوده کار می کنند و یا چاپگرهایی که چند سالی از کارکرد آنها می گذرد با تعویض کارتریج باز هم چاپشان کمرنگ است. اگر چاپ پرینتر شما کمرنگ است به هیچ عنوان نمی توان از طریق تنظیمات کامپیوتر به چاپ با کیفیت رسید. 

ولی در پرینترهای چندکاره، دکمه ای برای بالابردن رنگ کپی وجود دارد که این تنظیمات نیز تاثیر چندانی ندارد. عامل اصلی کمرنگ بودن کپی کارتریج است. متخصصین تعمیر دستگاه کپی پس از بررسی دلایل مشکل نسبت به حل آن اقدام خواهند نمود.

چرا فتوکپی کمرنگ است ؟

عوامل موثر در کمرنگ بودن کپی

چرا فتوکپی کمرنگ است؟ بررسی عوامل موثر در کمرنگ شدن فتوکپی دلایل کمرنگ بودن فتوکپی در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد. اولین و مهمترین علت کمرنگ بودن کپی بعد از شارژ کارتریج مربوط به پودر است.

دومین مورد که روی کیفیت چاپ تاثیر بسزایی دارد درام است. سومین مورد مگنت و بلیدمگنت است که در هنگام شارژ کارتریج باید هردوی آنها به خوبی تمیز شوند. چهارمین دلیل برای کمرنگ بودن کپی مربوط به خود چاپگر است.

معمولا بعد از مدت زمانی که از کارکرد آن می گذرد باید سرویس شود و کلیه قطعات داخلی تمیز شوند تا دوباره چاپ پررنگ و با کیفیت را تجربه کنیم.  فراموش نکنید که این مورد را به افراد متخصص و نمایندگی های مجاز واگذار کنید.

برای تعمیر مین برد دستگاه کپی خود کلیک کنید

اقدامات اولیه جهت رفع مشکل کمرنگ شدن فتوکپی

پس از پاسخ به این پرسش که چرا فتوکپی کمرنگ است ؟  در این بخش به  راه کارهای موجود جهت رفع این مشکل می پردازیم. جهت رفع مشکل کمرنگ شدن فتوکپی ابتدا دستگاه را بررسی نمایید. سپس موارد ذیل را اعمال نمایید.

اگر دستگاه شما کانن و اچ پی است و بعد از اولین شارژ کمرنگ شده : حتما از پودر با کیفیت بالاتر استفاده کنید .

  • بلید مگنت (دکتربلید) را تمیز کنید .
  • درام کارتریج را عوض کنید و از جنس مرغوب استفاده کنید ( برای جلوگیری از کمرنگ بودن کپی ) .
  • با انجام صحیح موارد ذکر شده برای رفع ایراد چاپ کارتریج انواع چاپگرها ، شما می توانید به یک چاپ با کیفیت و مناسب دست پیدا کنید.

لازم به ذکر است ، در کارتریج های فابریک که برای اولین بار است شارژ می شوند لازم نیست پودر فابریک تخلیه شود. کارشناسان نمایندگی کپی با تکیه بر مهارت و تجربه خود بهترین خدمات تعمیر را برای رفع کمرنگ بودن کپی ارائه می دهند . جهت تعمیرات دستگاه کپی به نمایندگی مجاز کپی مراجعه نمایید.

مرکز تعمیر دستگاه کپی

مرکز تعمیر دستگاه کپی ، واحد های تعمیرات کپی را به صورت مجزا طراحی کرده است . درصورتی که کاربران با روشن نشدن پرینتر مواجه شدند جهت تعمیر باید به واحد مرتبط با دستگاه مراجعه نمایند . کارگاه های فنی این نمایندگی به ابزارآلات مدرن تجهیز شده است . همانطور که مستحضر هستید دلیل ایرادات پیش آمده در چاپگر می تواند یکی از این دو مورد باشد :  ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری . از این رو مرکز تعمیرات کپی در پارت های تعمیر تفکیک شده به ارائه ی خدمات ریکاوری می پردازد .

گفتی است ، کادرفنی ما در صورت نیاز به تعویض قطع از قطعه اصل بهره خواهند گرفت . در صورت مشاهده مشکلات مختلف از جمله کپی کمرنگ با متخصصین ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید .

جهت مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩