اشتراک گذاری

چرا کپی بی کیفیت است؟

یکی از آزار دهنده ترین مشکلات دستگاه های کپی، کاهش کیفیت چاپ این دستگاهه. اگه با این اختلال موجه شده باشین، بدون شک تایید می کننین که چقدر عصبی تون کرده. به همین خاطر هم ما توی مطلب امروزمون، در مورد همین اختلال صحبت می کنیم و ضمن بررسی دلایلش، روش های برطرف کردنش رو بهتون ارائه میدیم. 

خب به طور کلی، کاهش کیفیت کپی دلایل مختلفی داره و خیلی عوامل در این مساله تاثیر میذاره. ممکنه مشکل از مواد مصرفی باشه یا این که قطعات داخلی دستگاه دچار نقص شده باشن. به هر ترتیب، اطلاع از عوامل موثر و ترفندهای رفع مشکل مورد بحث، به شما کمک میکنه که مساله رو در اسرع وقت برطرف کنین و کپی های مورد نظرتون رو با کیفیت مطلوب در اختیار داشته باشین. 

اگه روش های ارائه شده رو انجام دادین و کیفیت چاپ دستگاه کپی تون به حالت اولیه برنگشت، میتونین رو تخصص و مهارت تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات کپی برای بررسی ترمیم تخصصی این محصول حساب کنین. همراهمون باشین تا نکات کامل تری رو راجع به دلایل کاهش کیفیت کپی و راه حل های اون بهتون ارائه بدیم.

چرا کپی بی کیفیت است؟

مهم ترین دلایل کاهش کیفیت کپی

دستگاه فتوکپی، ساختار پیچیده ای داره و بخش های زیادی فعال هستن تا فرایند چاپ انجام بشه. اگه هر کدوم از این بخش ها مشکلی داشته باشن، عملیات چاپ مختل میشه و مشکلاتی در خروجی دستگاه به وجود میاد. کاهش یا تموم شدن مواد مصرفی مثل تونر و جوهر، به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل کاهش کیفیت کپی شناخته میشه. 

عملکرد کارتریج به شدت به این مواد وابسته س و کوچک ترین تغییری در مقدار یا کیفیت این مواد، میتونه منجر به کاهش محسوس کیفیت چاپ بشه. با این وجو، خیلی از کاربرا عنوان کردن که کارتریج دستگاه کپی شون رو تازه شارژ کردن، ولی کیفیت کپی کاهش پیدا کرده و اصلا در سطح مطلوب نیست. 

توی این شرایط، مشکل کمی جدی تره و باید قطعات داخلی دستگاه مورد بررسی و تعمیر قرار بگیره. شناسایی قطعه ی آسیب دیده و تعمیرش ، فرایند پیچیده ایه که نیاز به تخصص بالایی داره و بهتره که توسط افراد وارد انجام بشه. اگه اشتباهی در این فرایند رخ بده، ممکنه قطعات و بخش های مختلف آسیب ببینن و کلی هزینه رو دستتون بذارن. بنابراین، توصیه می کنیم که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، حتما بررسی و تعمیر محصول تون برای رفع مشکل کاهش کیفیت کپی رو به عهده ی تکنسین های مجرب نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی بذارین.

کدام قطعات در افت کیفیت کپی موثرند؟

تو بخش قبلی گفتیم که اگه کارتریج دستگاه کپی تون رو تازه شارژ کردین و بازم با مشکل کاهش کیفیت کپی مواجه هستین، قطعا مساله ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاه هست. یکی از قطعاتی که توی این شرایط احتمال خرابیش وجود داره، فیوزینگه. خب این قطعه در گرم کردن تونر و چسبیدن این ماده به سطح کاغذ نقش داره و اگه درست عمل نکنه، فرایند مورد بحث هم به درستی انجام نمیشه؛ در نتیجه، کیفیت چاپ به شدت افت پیدا میکنه. 

دومین قطعه ی مهم در بروز این اتفاق، درام هست. خرابی درام هم به خاطر تاثیری که روی تونر میذاره، می تونه کیفیت کپی رو به شدت کاهش بده. تونر ریزی که در اثر خرابی کارتریج ایجاد میشه هم جزء دلایل بی کیفیت بودن کپی به شمار میره. از تاثیر خرابی داکتر بلید در کاهش کیفیت کپی هم نباید غافل شد؛ از کار افتادن این قطعه هم میتونه به شدت روی کیفیت چاپ تاثیر بذاره و شما رو با مشکل مواجه کنه. 

تعمیر یا تعویض هر کدوم از قطعات ذکر شده، مشکل کاهش کیفیت کپی رو برطرف میکنه؛ فقط باید توجه داشته باشین که این فرایند، باید به شکل تخصصی و توسط افرادی انجام بشه که تجربه ی کافی در این زمینه دارن. تخصص و مهارت بالای کارشناس های نمایندگی دستگاه کپی، میتونه در این زمینه به شما کمک کنه.

روش های رفع مشکل پایین بودن کیفیت کپی

اولین راهکار برای رفع مشکل کاهش کیفیت کپی ، شارژ کارتریج هست. اگه با این کار مساله برطرف نشد، بد نیست این قطعه رو بررسی کنین و در صورت خرابی، تعمیر یا تعویضش کنین. قطعاتی مثل فیوزینگ و درام و داکتر بلید که در بخش قبلی بهشون اشاره شد هم نیاز به تعمیر یا تعویض دارن و وهمونطور که گفتیم، این کار باید توسط تعمیرکارهای حرفه ای انجام بشه. توجه داشته باشید که ادامه دار شدن هر کدوم از این موارد و برطرف نشدن اونها، می تونه آسیب های بسیاری رو در طول زمان به دستگاه کپی شما وارد کنه؛ بنابراین در زمان مناسب اقدام به تعمیرش کنین. نمایندگی کپی با ارائه ی خدمات تعمیر دستگاه کپی در محل، امکانی رو فراهم کرده که ترمیم این محصول راحت تر انجام بشه و شما کاربرای عزیز برای رفع ایرادهای محصول مورد نظرتون، از هر برندی، کمترین زحمت و هزینه رو متحمل بشین.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی دستگاه کپی، عنوان مجموعه ایه که به صورت تخصصی و حرفه ای، در زمینه ی فروش و ترمیم انواع مدل های فتوکپی فعالیت میکنه. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت میکنن که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات ماشین های اداری هستن و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول رو دارن.

این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری رو مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه میدن. انواع برندهای مطرح از جمله کانن، کونیکا مینولتا، ریکو، اچ پی، زیراکس، کیوسرا و … در نمایندگی دستگاه کپی مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار میگیره. به این ترتیب، شما عزیزان میتونین از ترمیم فتوکپی خودتون به صورت حرفه ای اطمینان داشته باشین و اونو مثل روز اول از همکارای ما تحویل بگیرین.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩