اشتراک گذاری

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو قطعه کمتر شناخته شده ای در این دستگاه است. چیپست یا شمارنده بخشی از کارتریج دستگاه فتوکپی ریکو است که مسئول شمارش برگه هایی است که توسط دستگاه چاپ می شوند. کارتریج محل و محفظه ای است که جوهر را درون خود نگه می دارد و هنگام چاپ به اندازه لازم آن را در اختیار دستگاه قرار می دهد تا سند مورد نظر چاپ شود. چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو دستیار کارتریج است. اگر در این بخش از دستگاه کپی خود با ایراد و اختلالی روبه رو شده اید، بهتر است خودسرانه دستگاه را دستکاری نکنید و فقط از یک مرکز معتبر تعمیر دستگاه کپی ریکو درخواست کمک کنید. در غیر این صورت باید منتظر ایرادات و اختلالات بیشتر و شدید تری باشید که رفع آنها هزینه بر و سخت خواهد بود.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1097″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_override=”full” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

مسئولیت چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو قطعه ای کنتور مانند از برد الکترونیکی است که مسئولیت شمارش تعداد صفحات چاپ شده توسط دستگاه کپی را بر عهده دارد. در کنار اینکه تعداد صفحات چاپ شده توسط دستگاه کپی را می شمارد، مسئولیت تشخیص سلامت، اصل بودن و قدرت چاپ کارتریج را نیز بر عهده دارد. اگر تعداد صفحات بیشتر از حد مشخص شده در دستگاه کپی باشد، چیپست یا شمارنده، کارتریج را غیر فعال می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نشانه های خرابی چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

ارور های  Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace اعلام می کند که کارتریج را یا شارژ یا تعویض می کند. اگر پس از انجام شارژ یا تعویض کارتریج، همچنان با این پیغام ها رو به رو می شوید، لازم است چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو  را ریست کنید؛ در نهایت ممکن است مجبور باشید شمارنده کارتریج را تعویض کنید. این موضوع بستگی به شرایط و شدت و حدت اختلال دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_override=”full” bg_color_value=”#dd6c6c”][vc_column][vc_column_text]

اهمیت تعویض شمارنده کارتریج دستگاه کپی ریکو

تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو مهم است، زیرا این قطعه مانع از چاپ بیش از حد اسناد می شود. هر چیپست به کارتریج تنها اجازه چاپ 2000 برگ را می دهد، حتی اگر کارتریج شارژ شده باشد، چیپست اجازه چاپ بیشتر را صادر نمی کند. اگر بیش از توان دستگاه دستور چاپ صادر شود، چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو  عملکرد کارتریج  را غیر فعال می کند. با غیر فعال شدن کارتریج امکان استفاده مجدد از دستگاه وجود ندارد و تنها راهی که باقی می ماند، تعویض چیپست است. البته باید بدانید که برای خلاصی از این مشکل راه های میانبری وجود دارد که تنها یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب می تواند آن را اجرا کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تعویض و تعمیر چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

باید بدانید که تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو در هر دوره ای از شارژ کارتریج مقرون به صرفه نیست و باید از روش های دیگری استفاده کنیم که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد. یکی از این روش ها آپدیت فریمور است. آپدیت فریمور باعث می‌شود که با هر بار شارژ کارتریج، نیازی به تعویض چیپست نباشد. فریمور در واقع نرم افزاری است که بر روی دستگاه تعریف شده و باعث می‌شود سنسور شناسایی چیپست غیر فعال شود و چیپست از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر حالت دهد. تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو هزینه بالایی برای کاربر دارد. با این حال با استفاده از چیپست های دست دوم با هزینه ای نسبتا کمتر می توان امکان شارژ کارتریج را فراهم کرد. با تعویض چیپست هزینه های دیگری برای کاربر به وجود می آیند، به همین دلیل کاربر ترجیح می دهد اگر امکان پذیر و عملیاتی باشد، از روش ریست کردن چیپست استفاده کند. در این روش، چیپست عملا غیرفعال و بلا استفاده می شود، اما عملکرد دستگاه همچنان باقی می ماند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_override=”full” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو از نمایندگی های مجاز و اصلی است که توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی صفر تا صد خدمات فروش و پس از فروش و تعمیرات را حمایت و پشتیبانی می کند. کمپانی ریکو در تولید انواع محصولات الکترونیکی از جمله دوربین ها و تجهیزات اداری، پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و دورنگارها فعالیت می کند. نمایندگی ریکو  فروش و پس از فروش و تعمیرات همه این دستگاه ها را حمایت و پشتیبانی می کند. تمامی سرویس ها همراه با تضمین های معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

[/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩