اشتراک گذاری

کارتریج چاپگر ریکو

یکی از قطعات ضروری و مهم در انواع پرینتر های لیزری و جوهر افشان می باشد. هان طور که از نام این پرینتر ها مشخص است کارتریج چاپگر ریکو در پرینتر های لیزری با پودر سیاهی به نام تونر شارژ می شود و در پرینتر های جوهر افشان با جوهر شارژ می شود. کارتریج در پرینتر های جوهر افشان از طریق هد کارتریج  و جوهر دستور چاپ را بر روی کاغذ منتقل می کنند.  در پرینترهای لیزری انتقال دستور پرینت روی کاغذ، بوسیله پودر و یا همان تونر و بوسیله درام کارتریج انجام می‌پذیرد. 

با توجه به چگونگی فرآیند چاپ در این فرآیند هد و درام پرینتر در هر دو نوع کارتریج وظیفه ی انتقال اطلاعات و چاپ آن ها را بر روی کاغذ بر عهده دارند. کارتریج ها یکی از قطعات حساسی هستند که در مدت زمانی که از پرینتر استفاده می شود بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و دچار فرسودگی می شوند. با توجه به اینکه پرینتر ها دارای سیستم بسیار حساس و پیچیده ای هستند به شما توصیه می کنیم در صورتی که هر کدام از قطعات این دستگاه دچار آسیب دیدگی شد به واحد تعمیر تخصصی پرینتر مراجعه کنید.

کارتریج چاپگر ریکو

تعمیرات کارتریج چاپگر ریکو

تعمیرات کارتریج چاپگر ریکو لازم است توسط متخصصان حرفه ای و مجرب انجام شود. با وجود اینکه این قطعه بر اثر گذر زمان بی کیفیت می شود اما در دفعات اول که تونر یا جوهر وجود در آن به اتمام می رسد قابلیت شارژ آن وجود دارد. تمام شدن شارژ کارتریج یکی از عواملی است که بر کیفیت چاپ تاثیر مستقیم داشته و  و فرآیند پرینت را با مشکل رو به رو می کند.

 به یاد داشته باشید در صورتی که شارژ تونر و یا جوهر در کارتریج به اتمام رسید لازم است آن را با تونر و یا جوهر مرغوب شارژ کنید. در برخی موارد که آسیب دیدگی قطعه شدید باشد شارژ کارتریج بی تاثیر بوده و به همین دلیل لازم است آن را با یک نمونه ی اورجینال تعویض کنید. در ادامه به بررسی خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات چاپگر ریکو می پردازیم.

  • سرویس های زمان بندی شده دوره ای کارتریج در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو
  • سرویس تخصصی کلیه قطعات کارتریج جهت بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله ماژول های جانبی
  • تعمیر و تعویض قطعات مصرفی کارتریج ها جهت کاهش هزینه مصرفی
  • تعمیرات کارتریج جوهرافشان در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو
  • بروز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از سوی کمپانی های سازنده جهت رفع اختلالات
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز تعمیر کارتریج پرینتر ریکو
  • مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آنها
  • تعمیرات کارتریج لیزری رنگی در مرکز تعمیر کارتریج پرینتر ریکو
  • ارائه گزارش در خصوص صحت عملکرد و کارکرد تجهیزات و جزئیات مربوط به کارتریج و کلیه مواد مصرفی چاپ
  • انجام آزمایشات جامع جهت تست کلیه قطعات و کارکرد آنها در کارتریج
  • تعمیرات کارتریج های پرینتر ریکو
  • حذف و نصب مجدد نرم افزار درایور پرینتر جهت برطرف نمودن اختلالات موجود در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو

تعویض کارتریج چاپگر ریکو

تعویض کارتریج چاپگر ریکو یکی از خدماتی است که در نمایندگی رسمی ریکو ارائه می شود. متخصصان به دلیل آشنایی با تمامی قطعات این دستگاه فرآیند تعویض کارتریج پرینتر ریکو را در مدت زمانی کوتاه ارائه می کنند. در برخی دستگاه ها اجازه دسترسی به کارتریج تنها در صورت روشن بودن دستگاه به کاربر داده می شود و در برخی دستگاه ها بالعکس. پس از تعیین این مسئله در مورد دستگاه، می‌توان با زدن دکمه آزادسازی و کشیدن در به سمت جلو، در را باز کرد. در این مرحله شما می توانید کارتریج را از دستگاه خارج کنید. 

پس از این کار، کارتریج نو را بدون جدا کردن پلاستیک بسته بندی، از جعبه خارج کنید. (پیش از استفاده به آرامی کارتریج را تکان دهید تا پودر کارتریج در آن پخش شود). در ادامه می توانید پوشش کارتریج نو را باز کرده و نوار رنگی روی کارتریج را بکشید. به یاد داشته باشید خارج کردن کارتریج در هر دستگاه متفاوت بوده و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود آسیب هایی جدی به قطعه و دستگاه وارد خواهد شد.  به یاد داشته باشید به هنگام این کار حتی‌الامکان قسمت پایینی کارتریج را لمس نکنید.

 زیرا  لکه‌های احتمالی موجود در این قسمت کاهش کیقیت چاپ و بروز اشکال در پرینتر را در پی خواهد داشت. در این مرحله از تعویض کارتریج ریکو نیاز است که کارتریج با احتیاط در جای تعیین شده قرار گیرد. در ادامه قفل کارتریج را بسته و در پرینتر را ببندید. فرآیند تعویض کارتریج چاپگر ریکو در این مرحله پایان یافته و برای اطمینان از صحیح بودن این فرآیند لازم است پرینتر را تست کرده و یک برگه را چاپ کنید.

مرکز تعمیرات پرینتر

در صورتی که اعمال تعمیرات و یا تعویض قطعه توسط خودتان امکان پذیر نبود با مرکز تعمیرات پرینتر تماس گرفته و خواستار راهنمایی و مشاوره از کارشناسان این مرکز باشید. در موارد عادی و غیرتخصصی، کارشناسان ما راهکارهایی جهت تعمیرات پرینتر به شما ارائه خواهند داد تا اشکالات ایجاد شده به صورت تلفنی رفع گردد. در صورتی که دستگاه شما با اختلالات شدیدی رو به رو شده است می توانید در راستای رفع ایرادات دستگاه به مرکز تعمیرات پرینتر مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. تعویض و تعمیر انواع قطعات پرینتر در این مجموعه انجام می شود. انواع پرینتر های ریکو با مراجعه به مرکز تعمیرات پرینتر قابل تعمیر و ترمیم می باشند.

نمایندگی مجاز ریکو

نمایندگی مجاز ریکو با تاکید بر دو اصل تعهد و تضمین کیفیت در تلاش است تا مثل همیشه در خدمات رسانی پیشرو باشد. نمایندگی ریکو با هدف رضایت مشتریان تمام خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می کند. خدمات نمایندگی رسمی ریکو در دو بخش فروش و پس از فروش عرضه می شود. بهره مندی از مشاوران ارشد در این نمایندگی به خریداران برای انتخابی آگاهانه و هوشمندانه  کمک می کند. اطلاعات فنی این مشاوران به شما این امکان را می دهد تا از تمام خصوصیات دستگاه مورد نظر خود اطلاع داشته باشید. همچنین شما می توانید با مراجعه به نمایندگی ریکو راهنمایی های مورد نیاز برای نگهداری بهتر از دستگاه های خود را دریافت نمایید. تعمیرات انواع محصولات ریکو  در واحد تعمیرات ریکو انجام می شود. بهره مندی از ابزار و قطعات اورجینال نیز سبب شده تا فرآِیند تعمیرات در این مجموعه در بالاترین سطح کیفی انجام شود.

اخبار، اطلاعات، مقاله های جدید و سوالات پر تکرار کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩