اشتراک گذاری

تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو

فن یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است که دمای این دستگاه را در هنگام کار زیاد، کنترل می کند. با توجه به نوع چینش قطعات لپ تاپ، وقتی این دستگاه چند ساعت کار می کند، دمای آن افزایش یافته و قطعات در معرض خطر قرار می گیرند. در این شرایط فن به کار می افتد و دمای دستگاه را به حد متعادل می رساند. حال تصور کنید که فن دچار مشکل شده باشد و نتواند فرایند خنک سازی را به درستی انجام دهد. بدیهی است که در این شرایط، دما کاهش پیدا نکرده و قطعاتی همچون cpu ، مادربرد، هارد و … خواهند سوخت. در ادامه این مطلب، ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو و مشکلات این قطعه، به بررسی روش های ترمیمی فن و بخش های مختلف آن خواهیم پرداخت. خاطر نشان می کنیم که در صورت بروز هرگونه ایراد در کارکرد قطعه مورد بحث، می توانید به واحد تعمیرات تخصصی لپ تاپ نمایندگی فوجیتسو مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات ترمیمی را از همکاران مجرب ما دریافت دارید.

تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو

مشکلات رایج فن لپ تاپ

همانطور اشاره کردیم، فن قطعه بسیار مهمی در لپ تاپ است که مشکلات آن می تواند زمینه ساز بروز اختلالات بسیار جدی در این دستگاه باشد. یکی از مشکلات رایج فن لپ تاپ فوجیتسو که کاربران به راحتی از آن مطلع می شوند، صدا دادن آن است. یعنی وقتی لپ تاپ را روشن می کنید، صداهای ناهنجار و غیر عادی از این قطعه تولید شده و فن دائما کار می کند. گاهی هم ممکن است در اثر گیر کردن مواد خارجی در بین پره ها و یا مشکلات دیگر، فن به طور کلی کار نکند. در این حالت مشاهده می کنید که دمای لپ تاپ افزایش یافته و تا حدی پیش می رود که حرارت دستگاه را به راحتی روی دست خود احساس می کنید. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از وارد آمدن آسیب های جدی تر در لپ تاپ فوجیتسو، هریک از این مشکلات باید در اسرع وقت برطرف شوند؛ تداوم آنها به شدت برای قطعاتی همچون مادربرد و cpu خطرناک بوده و ممکن است این قطعات را با مشکلات جدی مواجه سازد.  لذا توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه ایراد در فن لپ تاپ تان، هرچه سریع تر به فکر تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو در نمایندگی تعمیرات فوجیتسو باشید.

برطرف کردن صدای فن لپ تاپ

در کنار مواردی که ذکر کردیم، صدا دادن فن یکی از رایج ترین و البته مهم ترین مشکلات این قطعه به شمار می رود. این مساله علاوه بر این که کاربران را در هنگام کار با لپ تاپ اذیت می کند، نگران کننده نیز می باشد. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با اجرای آنها می توانید صدای فن لپ تاپ فوجیتسو را تا حد قابل توجهی کاهش داده و این مشکل را برطرف نمایید. در زیر به بررسی این روش ها می پردازیم:

فن مجزا

ابتدایی ترین روش برای رفع صدای فن لپ تاپ ، این است که از یک فن جداگانه برای دستگاه استفاده کنید. به خصوص وقتی که با لپ تاپ بازی می کنید و یا کارهای گرافیکی انجام می دهید، می توانید یک فن در کنار این دستگاه قرار داده و به این ترتیب، از گرمای دستگاه بکاهید. انواع مدل های کول پد در بازار موجود هستند که با استفاده از آنها می توانید صدای فن را کاهش داده و بر عمر این قطعه بیفزایید.

توقف پردازش ها

یکی از دلایل صدا دادن و از کار افتادن فن لپ تاپ فوجیتسو ، حجم بالای پردازش هایی است که این دستگاه انجام می دهد. در واقع می توان گفت گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود، مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. پردازش هایی که در پس زمینه برنامه ها انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. بنابراین با بستن برنامه های غیر ضروری و توقف پردازش آنها، کار cpu کمتر شده و به دنبال آن، عملکرد فن کاهش یافته و صداهای آن نیز کم تر می شود.

گردگیری فن

سومین راهکار برای رفع مشکل فن لپ تاپ fujitsu ، گردگیری و تمیز کردن این قطعه است. به مرور زمان، گرد و خاک و آلودگی های محیطی بخش های مختلف فن را در بر می گیرد و عملکرد این قطعه را با اختلال مواجه می سازد. برای این کار باید لپ تاپ باز شود و فن با استفاده از مواد به خصوصی تمیز گردد. از آنجا که کاربران عادی قادر به انجام این کار به شکل صحیح و اصولی نیستند، بهتر است که برای این منظور از متخصصین ما در نمایندگی رسمی فوجیتسو کمک بگیرید.

نرم افزار های کنترل سرعت

وجود مقادیر کمی سر و صدا در فن لپ تاپ امری طبیعی است. جالب است بدانید که استفاده از نرم افزار های کنترل سرعت فن می تواند حتی همین صدای محدود را نیز از بین ببرد. برای این منظور چند نرم افزار معتبر طراحی و تولید شده اند که می توانید آنها را از وب سایت های معتبر دانلود کرده و صدای فن لپ تاپ فوجیتسو خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هزینه تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو

برای تعیین قیمت نهایی تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو یا هر برند دیگری، باید این قطعه را بررسی کرده و میزان و نوع خرابی را شناسایی کرد. اگر مشکل از پره ها بوده و یا فن آلوده باشد، می توان با مبلغی پایین، این قطعه را تعمیر کرد. در صورتی که پره ها شکسته باشند و یا موتور فن از کار افتاده باشد، نیاز به تعویض این بخش ها بوده و هزینه کمی بیشتر است. البته گاهی هم امکان تعمیر فن وجود نداشته و باید آن را تعویض کنید. در این صورت، هزینه تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو و تعویض آن بیشتر خواهد بود.

تعویض فن لپ تاپ فوجیتسو

متخصصین ما تلاش می کنند که با تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو و بخش های مختلف آن، مشکلات عملکردی این دستگاه را برطرف نمایند. به این وجود، در برخی موارد شدت آسیب دیدگی فن به اندازه ای است که با هیچ روشی نمی توان آن را تعمیر نمود. در این صورت تکنسین ها با تعویض فن، مشکلات آن را برطرف نموده و از بروز مشکلات جدی تر در لپ تاپ جلوگیری می کنند. برای تعویض این قطعه، اول باید محفظه پشتی لپ تاپ را باز کرده و اتصالات مربوط به آن را با دقت جدا نمود. اگر این اتصالات به اشتباه باز شوند، ممکن است به سایر قطعات دستگاه آسیب وارد شود. پس از طی این مرحله، فن از جای خود خارج شده و فن جدید جایگزین می گردد. بی کیفیت بودن فن جدید زمینه را برای بروز مشکلات جدی در لپ تاپ فراهم کرده و این قطعه باید حتما اورجینال باشد. همکاران ما در نمایندگی مجاز فوجیتسو، ضمن آگاهی کامل از تبعات منفی قطعات بی کیفیت، این اطمینان را به شما می دهند که در لپ تاپ تان از قطعات اورجینال استفاده می کنند.

هزینه تعویض فن لپ تاپ فوجیتسو

هزینه تعویض فن لپ تاپ فوجیتسو به قیمت مدل جدید این قطعه بستگی دارد. معمولا قطعات اورجینال و با کیفیت، گران تر هستند و در مقابل، کیفیت بیشتری دارند. البته قیمت فن جدید تنها بخشی از هزینه تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو و دیگر برندهاست و باید هزینه کلی تعمیرات را نیز مد نظر داشته باشید.

نمایندگی رسمی فوجیتسو

نمایندگی رسمی فوجیتسو، به واسطه خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، توانسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل شود. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات را به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربران را جلب نموده است. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، راه اندازی فروشگاه های رسمی فروش فوجیتسو، ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستند که در نمایندگی رسمی fujitsu به کاربران ارائه می گردد. تکنسین های مجرب واحدهای تعمیرات فوجیتسو، تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات ترمیم محصولات این شرکت در بالاترین سطح کیفی به کار بسته اند. در همین راستا نیز این افراد، دوره های تخصصی را در آموزشگاه های معتبر گذرانده و به صورت کامل، با جزئیات تعمیر محصولات الکترونیک آشنا هستند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =