اشتراک گذاری

درام دستگاه کپی ریکو

در این مقاله برآنیم تا اطلاعاتی مفید درباره یکی دیگر از قطعات مهم دستگاه کپی ریکو –یعنی درام – را با شما به اشتراک بگذاریم. آشنایی با درام و عملکرد آن سبب می گردد تا کاربر استفاده صحیحی از این قطعه داشته باشد و به عمر مفید آن بیفزاید. همانگونه که می دانید درام دستگاه کپی ریکو، میله ای استوانه ای شکل است که وظیفه آن انتقال تصویر بر روی کاغذ است.

عملکرد و ساختار درام در پرینتر و دستگاه کپی تفاوت چندانی ندارد و این قطعه در هر دو دستگاه  وظیفه انتقال تصویر بر روی کاغذ را بر عهده دارد. لیکن تمایزی که می توان بین کارکرد درام در دستگاه فتوکپی و چاپگر یافت شیوه انتقال تصویر تابانده و ذخیره شده بر روی درام بر روی سطح کاغذ است.

درام دستگاه کپی ریکو

آشنایی با عملکرد درام دستگاه کپی ریکو

درام دستگاه کپی ریکو، میله ای استوانه ای شکل است که وظیفه آن انتقال تصویر بر روی کاغذ است. این میله استوانه ای یعنی دارای سطحی براق است که نور را هدایت می کند، توانایی تولید الکتریسیته ی ساکن را نیز دارد.

وقتی سندی در زیر دستگاه کپی قرار می گیرد باریکه نور شدیدی از روی آن رد می شود. این باریکه نور تصویری از سند را به یک عدسی انتقال داده و عدسی، تصویر برعکس شدۀ آن را روی درام می تاباند. در فرآیند کپی گرفتن، درام که حامل بارهای الکتریکی است در هنگام انعکاس تصویر روی آن واکنش نشان داده و نقاط تیره یا دارای تصویر که نور را منعکس نمی کنند همچنان دارای بار الکتریکی منفی روی سطح درام باقی می مانند.

سطح کاغذ با بارهای منفی باردار شده است و در بین تونر و درام قرار می گیرد. با توجه به اینکه بارهای غیر همنام یکدیگر را جذب می کنند، تونر با بار مثبت روی سطح کاغذ می ریزد و درام باعث می شود تن های قسمت های حاوی تصویر توسط کاغذ جذب گردند.

در پایان پس از جذب تونر توسط کاغذ، تونر در معرض گرمای یک فیوز در کنار درام قرار می گیرد و تحت دمای زیاد، ذرات ریز تونر ذوب شده و به سطح کاغذ می چسبند. درام دستگاه کپی ریکو در حین تماس با غلتک استوانه ای دیگری به نام فوم رول چرخیده و در نتیجه باقیمانده ذرات تونر از روی آن پاک می شوند. در پایان کاغذ با محتوای چاپ شده به وسیله غلتک هایی از دستگاه خارج می شود.

درام دستگاه کپی ریکو و اشکالات شایع ناشی از آن

در این بخش برآنیم تا برخی اشکالات رایج در دستگاه های کپی ریکو که به نوعی با درام یونیت دستگاه کپی ریکو مرتبط هستند را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورت بروز هر کدام از اشکالات زیر می توانید خدمات مرتبط با تعمیرات درام دستگاه کپی ریکو را با مراجعه به مرکز تعمیرات دستگاه کپی ریکو دریافت نمایید. برخی از شایع ترین اشکالاتی که به نوعی به دلیل بروز ایراد در یونیت درام هستند عبارتند از:

 بروز این اشکال عمدتاً به دلیل آن است که یونیت درام به خوبی در جای خود قرار نگرفته است. علت دیگر این اشکال می تواند خارج شدن ضامن درب از جای خود باشد. در صورتی که مشکل حل نشود احتمالا یونیت درام شکل هندسی خود را از دست داده است که در اینصورت جهت دریفات خدمات مرتبط با تعمیرات درام دستگاه کپی ریکو به نمایندگی مراجعه نمایید.

شنیده شدن صدای نابهنجاز از دستگاه کپی ریکو و خارج شدن برگه سفید:

 گاهی درام کپی ریکو دنده را خرد می کند که این مسئله سبب چاپ برگ سفید توسط دستگاه می شود. در چنین شرایطی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعویض درام کپی ریکو‌ انجام شود.

بروز اشکال در دولوپر دستگاه کپی ریکو:

بروز اشکال در دولوپر دستگاه ریکو نیز می توان به نوعی با درام مرتبط باشد. دولوپر ریزی دستگاه کپی ریکو می تواند از عدم اتصال درام به کپی باشد و جرقه زدن یکی از شارژرهای MC و TC باعث ریزش دولوپر در دستگاه فتوکپی می شود. جهت تشخیص این اشکال می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیرات درام دستگاه کپی ریکو تماس بگیرید.

خروج صدای نابهنجار از دستگاه کپی ریکو:

گاھی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در دستگاه فتوکپی ریکو صدا ایجاد می شود. در چنین شرایطی لازم است که اقدامات تخصصی مورد نیاز جهت تعویض درام و بلید پاک کننده کپی ریکو توسط کارشناسان تعمیرات درام دستگاه کپی ریکو بر روی دستگاه پیاده شود.

چسبیدن و گیر کردن کاغذ:

گاه مشاهده شده که کاغذ بر روی درام کپی می چسبد و جدا نمی شود. مهم ترین علت این اشکال می تواند وجود خرابی در ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن باشد. رفع این اشکال نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیرات کپی ریکو انجام می شود.

روشن شدن چراغ درام و نمایش :

زمانی که چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از٣٠ هزار برگ عبور کرده باشد. در این وضعیت باید درام را عوض کرد. توصیه می شود پس از این کار دولوپر و بلید را نیز عوض کرد.

چاپ کم رنگ دستگاه کپی:

 زمانی که تصویر کپی کم رنگ است چند احتمال وجود دارد: یا پودر دولوپر کارکرد زیادی داشته است و عمرش تمام شده است یا درام دستگاه کپی ضعیف شده است که در هر صورت، برای افزایش کیفیت چاپ می بایست هردوی آنها را عوض کرد.

وجود خطوط سفید در تصویر چاپ شده:

در صورتی که در تصویر چاپ شده خطوط سفید می افتد باید ابتدا سیم شارژهای MC و TC را عوض کنیم. در گام بعدی دولوپر چک شود تا کم نشده باشد. بعد از این دو مرحله باید درام را نیز چک کرد تا در صورت بروز اشکال در آن، تعمیرات درام دستگاه کپی ریکو و یا تعویض آن انجام شود.

کپی ریکو پودر دولوپر (پودر سنگین) را به بیرون می ریزد:

زمانی که در کپی ریکو پودر دولوپر ریزش دارد احتمالا یا سیم شارژ MC و یا TC کپی خراب و یا پاره شده است. احتمال دیگر آن است که درب کپی اتصال مناسبی ندارد و یا اتصالات شارژرهای درام جرقه می زند. رفع این اشکالات نیز توسط کارشناسان پارت تعمیرات درام کپی ریکو انجام می پذیرد.

تعمیرات دستگاه کپی ریکو

نمایندگی تعمیرات کپی ریکو ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصیِ مرتبط با این محصول اعم از بازبینی، سرویس، گردگیری، بهسازی و سرویس های دوره ای است. این مرکز با بهره‌‌مندی از پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر و با همکاری جمعی از مهندسان و کارشناسان این حوزه، فضایی ایجاد نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات ایجاد شده در دستگاه های کپی ریکو از جمله خرابی درام دستگاه کپی ریکو را رفع و برطرف نمود.

کیفیت تعمیر در مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو ضمن تجربه و تخصص کارشناسان، مرهون ابزارآلات پیشرفته‌ای است که مطابق با به‌روزترین فناوری‌های تعمیر، تهیه و خریداری شده‌اند. این امر ضمن سرعت‌بخشی و کیفیت‌دهی به خدمات ارائه شده، رضایت مشتریان این مرکز را در پی داشته است. متدهای بکار رفته در مرکز تعمیرات کپی ریکو به دلیل عیب یابی تخصصی دستگاه و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، بالاترین تأثیر را داشته و بازگرداننده کیفیت نخستین به این دستگاه ها بوده است.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو در ایران به یُمن حضور نیروی انسانی متخصص و ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات توانسته است اطمینان و رضایت کاربران ریکو را بیش از پیش جلب نموده و از جمله مراکز پیشرو و مطرح در ارائه خدمات گردد. نمایندگی ریکو در ایران امکانات خویش را همگام با موفقیت‌های اخیر این کمپانی محبوب و خوش‌ نام توسعه بخشیده و در تلاش است تا با حرکت رو به جلو، پیشگام در ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات باشد.

نمایندگی ریکو در ایران اصولی چون سرعت، کیفیت و  اخذ دستمزد منصفانه را سرلوحه واحد خدمات خود قرارداده و ارزیابی مستمر سطح کیفی خدمات را جهت رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان وظیفه خود می‌داند.

کادر مجرب و باسابقه نمایندگی ریکو در بخش تعمیر، با بهره‌مندی از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع و حل تمامی مشکلاتی گشته اند که به هر دلیل ممکن است در محصولات ریکو ایجاد شده باشند. تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهای جهانی است که از سوی شرکت‌های معتبری نظیر ریکو مطرح گشته‌اند. واحدهای تعمیرات ریکو در بخش زیر معرفی می گردند.

اخبار، مقالات ، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩