اشتراک گذاری

راهنمای کار با ADF کپی

ADF یا موتور تغذیه خودکار، یک قابلیت نسبتا جدید در دستگاه های فتوکپی هست که امکان چاپ دو طرفه ی اتوماتیک رو در این دستگاه فراهم میکنه و به این ترتیب، کار شما رو برای کپی اسناد پشت و رو راحت میکنه. اون دستگاه هایی که به این قابلیت مجهز هستن، دیگه نیازی به دخالت کاربر برای برگردوندن کاغذ به صورت دستی ندارن و این فرایند، بدون دخالت کاربر میشه. در واقع باید گفت که این فناوری، نوعی مزیت برای دستگاه های کپی به شمار میره که در برخی از مدل های فتوکپی، به کار برده شده. اما با همه ی این تفاسیر، خیلیا برای کار کردن با این قطعه مشکل دارن و به راحتی نمیتونن ازش استفاده کنن. اگه شما هم جزء اون دسته از کاربرا هستین که برای کار با ADF  کپی دچار ابهاماتی هستین، پیشنهاد میدیم مطلب امروز ما رو از دست ندین. در ادامه ی این مقاله، با استفاده از تجربیات کارشناس های مجرب حاضر در نمایندگی دستگاه کپی، اطلاعات جامعی رو در مورد مراحل و روش های کار با این قطعه ی کاربردی بهتون ارائه میدیم؛ همراهمون باشین.

راهنمای کار با ADF کپی

عملکرد ADF در دستگاه کپی

در بخش قبل اشاره کردیم که adf یا قابلیت تغذیه ی خودکار، یکی از قابلیت های کاربردی دستگاه کپی هست که برگه ها رو به صورت اتوماتیک پشت و رو میکنه و به این ترتیب، دخالت کاربر در فرایند کپی رو به حداقل میرسونه. سینی های ADF در اندازه‎های مختلفی تولید و عرضه میشن و ظرفیت مشخصی برای نگهداری کاغذ دارن. کم ظرفیت ترین مدل این قطعه از 15 تا 25 صفحه شروع میشه و برخی از انواع بزرگتر، به اندازه 35 و یا 50 صفحه هم ظرفیت نگهداری دارن. 

بدون وجود این قابلیت، شما باید برگه ها رو به صورت یک به یک و دستی پشت و رو کنین و کپی بگیرین. به طور کلی، کار با ADF  کپی کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و ما نکات کاربردی رو در این مورد بهتون ارائه میدیم. اگه این قطعه دچار ایرادی شد و یا شما نتونستین به راحتی باهاش کار کنین، میتونین راهنمایی های لازم رو از متخصصین تعمیرات کپی در مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین و از ترمیم محصول مورد نظرتون به شکل تخصصی، اطمینان کامل داشته باشین.

مراحل کار با ADF کپی

برای راحت تر شدن فرایند کار با راهنمای کار با ADF کپی ، باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین:

  • برای کار کردن با adf دستگاه فتوکپی، اول اطمینان حاصل کنین که سند مورد نظر شما بر روی شیشه باقی نمونده.
  • در مرحله ی دوم، بایدADF رو به آرومی ببندین و مطمئن بشین که کاملا بسته شده.
  • در این مرحله، راهنما های سند روی ADF رو به اندازه ی سند یا اسنادتون تنظیم کنین.
  • اسنادی که قصد کپی گرفتن از اونها رو دارید، در سینی ADF قرار بدین. (توجه داشته باشید که روی برگه ها به سمت بالا باشه.)
  • برای کار کردن با adf دستگاه فتوکپی، اول اطمینان حاصل کنین که سند مورد نظر شما بر روی شیشه باقی نمونده.
  • در مرحله ی دوم، بایدADF رو به آرومی ببندین و مطمئن بشین که کاملا بسته شده.
  • در این مرحله، راهنما های سند روی ADF رو به اندازه ی سند یا اسنادتون تنظیم کنین.
  • اسنادی که قصد کپی گرفتن از اونها رو دارید، در سینی ADF قرار بدین. (توجه داشته باشید که روی برگه ها به سمت بالا باشه.)

تعمیر ADF دستگاه کپی

با همه ی توضیحاتی که ارائه شد، به نظرتون اگه در حین کار با ADF  کپی ، این قطعه دچار نقص بشه و از کار بیفته، باید چکار کرد؟ لازمه بدونین که این قطعه، حساسیت های خاص خودش رو داره و به دلایل مختلف، ممکنه دچار مشکل بشه. بدیهیه که از کار افتادن این قطعه، امکان پشت و رو شدن خودکار اسناد و برگه ها رو از دستگاه سلب میکنه و شما رو برای این کار به دردسر میندازه. 

تعمیر این قطعه و یا تعویض اون هم فرایندی هست که نیاز به رعایت کردن ظرافت ها و نکات ویژه ای داره. همکارای ما در واحد تعمیرات فتوکپی مرکز سخت افزار ایران، ضمن برخورداری از دانش فنی و مهارت کافی برای این منظور، از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده میکنن و قطعه ی مورد بحث رو به صورت تخصصی ترمیم میکنن.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

مرکز سخت افزار ایران، عنوان بزرگ ترین مرکز تعمیرات در کشور رو یدک میکشه و این عنوان رو به واسطه ی حوزه ی گسترده ی خدمات رسانیش به دست آورده. نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های این مرکزه در زمینه ی بررسی و ترمیم انواع مدل های این محصول فعالیت میکنه. این مرکز در راستای ارائه سرویس های نوین و استاندارد به کاربران، از مجرب ترین تکنسین های تعمیر کپی دعوت به همکاری کرده. 

مدیریت این نمایندگی، برای بهبود سطح کیفی خدمات، انواع مدرن و به روز تجهیزات و ابزار تعمیراتی رو تهیه کرده و در اختیار تکنسین ها قرار داده. استفاده از این تجهیزات، فرایند ترمیم دستگاه کپی رو تسریع کرده و وجهه ی تخصصی تری به اون داده. لازمه بدونین که نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، تفاوتی بین برندهای این محصول قائل نمیشه و هر کدوم از مدل های کپی شارپ، توشیبا، کونیکا مینولتا، ریکو، زیراکس و … رو بررسی و تعمیر میکنه. از جمله خدمات ویژه ی این مرکز، باید به تعمیر دستگاه کپی در محل اشاره کنیم که در بخش های بعدی به تفصیل در مورد اون صحبت می کنیم.

1/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩