اشتراک گذاری

ماشین های اداری چیست؟

ماشین های اداری جزء لاینفک دفاتر و مراکز معتبر امروزی هستند. ماشین های اداری شامل انواع تجهیزاتی می شود که باعث سرعت در انجام امور یا به نوعی ارتقاء بخشیدن خدمات ارائه شده در آن مراکز می شوند.

انواع ماشین های اداری شامل دستگاه کپی، پرینتر، اسکنر، دستگاه فکس، بارکد خوان، پرینتر های لیبل زن و… می شوند. در ادامه به تقسیم بندی ماشین های اداری و کاربرد های متعدد آن ها می پردازیم. همراه ما باشید.

ماشین های اداری چیست؟

انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری در فروشگاه ها

فروشگاه ها هم از استفاده از این دستگاه ها بی نصیب نمانده اند. استفاده از دستگاه بارکد خوان، پرینتر لیبل زن و… باعث شده تا فروشگاه ها نظم بیشتری داشته باشند و همچنین خدمات مرتبط را در مدت زمان کوتاهی ارائه کنند.

ماشین های اداری کاربردی در ادارات

 کاغذ خرد کن، ساعت حضور و غیاب، اسکنر اثر انگشت، پرینتر، اسکنر، پلاتر، فکس از جمله تجهیزات هستند که در دسته ی ماشین های اداری پرکاربرد در ادارات قرار می گیرند. استفاده از این دستگاه ها باعث تسریع انجام امور اداری شده است.

ماشین های اداری در بانک و صرافی ها

دستگاه های اسکناس شمار، تشخیص اصالت اسکناس و ارز، پرینتر های سوزنی، پرینتر چاپ کارت های اعتباری بانکی و… از جمله دستگاه هایی هستند که با پیشرفت تکنولوژی در اختیار ما قرار گرفته اند و انجام امور مورد نیاز را برای ما راحت تر کرده اند.

قطعات کاربردی در ماشین های اداری

کاربردی ترین قطعه در ماشین های اداری مین برد (mainboard) این دستگاه ها  می باشد. در اصل تمام کارایی ماشین های اداری را مین برد این دستگاه پشتیبانی می کند. تمام اجزای کنترلی از جمله سنسور ها و موتورها بر روی آن قرا دارد و به طور کلی وظیفه کنترل تمام اجزای الکترونیکی و مکانیکی در دستگاه را بر عهده دارد.

تونر، کارتریج، چیپ ست، داکتر بلید، درام و کاغذ کش از جمله قطعاتی هستند که در تمام دستگاه های اداری کاربرد دارند. کارتریج نیز نقش قابل توجهی در عملکرد دستگاه های اداری دارد. به طور کلی خالی شدن شارژ کارتریج عملکرد دستگاه را مختل می کند.  اختلال در کارکرد هر یک از این قطعات کارایی کلی دستگاه را دچار اختلال می کند.

کاربرد ماشین های اداری

  •  دستگاه کپی : 

وظیفه ی تکثیر را بر عهده دارد به این صورت که یک برگه به عنوان نمونه در دستگاه گذاشته می شود و دستگاه کپی به تعداد مورد نظر کاربر از روی آن چاپ می کند.

  • دستگاه پرینتر: 

از طریق کامپیوتر دستور پرینت را دریافت می کند و بعد تصویر یا فایل مورد نظر را پرینت می گیرد.

  • پرینتر چاپ کارت های اعتباری بانکی: 

این دستگاه اطلاعات شخصی هر کاربر را که متناسب با اطلاعات بانکی از پیش تعیین شده برای او است را چاپ می کند. جنس کارت چاپ شده در این دستگاه ها pvc می باشد.

تعمیرات دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی به مهارت و ابزارآلات خاصی نیاز دارد. این دستگاه دارای پیچیدگی های داخلی است و تعمیرات آن باید توسط کارشناس مربوطه انجام شود. مرکز تعمیرات کپی قادر است انواع قطعات موجود در این دستگاه را تعمیر و تعویض کند. لازم به ذکر است که قطعات فرسوده ی دستگاه کپی فقط با نمونه ی اورجینال آن ها جایگزین می شوند.

به همین علت شما می توانید تعمیرات تخصصی دستگاه کپی را به کادر فنی این واحد بسپارید و پس از اعمال تعمیرات دستگاه کپی آن را تحویل بگیرید. تعمیارت در این واحد با بهر مندی از مدرن ترین تجهیزات و بر اساس استناندارد های جهانی انجام می شود.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی دستگاه کپی انوع مختلف این دستگاه را به فروش می رساند. حضور مشاوران در نمایندگی رسمی دستگاه کپی تاثیر بسزایی در امور خرید و فروش دستگاه ها دارد. سرویس های تعمیرات، گارانتی و تعویض قطعات در این نمایندگی انجام می شود. مشاوران این مرکز به خریداران جهت انتخابی آگاهانه کمک خواهند کرد. شما می توانید دستگاه کپی مورد نیاز خود را با گارانتی معتبر از این نمایندگی دریافت کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =