اشتراک گذاری

واژه نامه دستگاه کپی (2)

در این مقاله تمامی اصطلاحات مرتبط با کارایی های مختلف در دستگاه کپی را در چند قسمت گوناگون به شما معرفی کرده ایم. معرفی و بررسی واژه نامه دستگاه کپی به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند به راحتی از دستگاه کپی استفاده کرده و با قطعات و لغت نامه ی مرتبط با آن آشنا باشد. در ادامه به شرح واژه ها و لغات و اصطلاحات مرتبط با انواع دستگاه کپی می پردازیم. به منظور آشنایی بیشتر با دیگر اصطلاحات توصیه می کنیم قسمت اول مقاله ” واژه نامه دستگاه کپی “را مطالعه نمایید.

واژه نامه دستگاه کپی

فیبر نوری

فیبر نوری به لایه هایی از فیبر های به هم فشرده گفته می شود که به هنگام تشکیل تصویر در دستگاه کپی نور را به درام منتقل می کنند. اپتیک های فیبری در مقایسه با لنز های اپتیکال قیمت پایین تری داشته و برای تولید از فرآیند ساده تری پیروی می کنند.

زمان اولین کپی

زمان اولین کپی در واژه نامه دستگاه کپی به زمان مورد نیاز دستگاه از زمان فشار دکمه Start تا زمان اعمال اولین کپی . رسیدن برگه ی کپی گرفته شده به سینی خروجی گفته می شود.

فیوزینگ یا هیتر

فیوزینگ یا هیتر به قطعه ای در دستگاه کپی گفته می شود که با حرارتی که ایجاد می کند ذرات تونر را به یکدیگر چسبانده و باعث تثبیت تونر بر روی کاغذ می شود.

رابط گرافیکی

رابط گرافیکی در واژه نامه دستگاه کپی به سیستمی گفته می شود که امکان تبدیل دستگاه کپی به یک پرینتر را فراهم می کند.

کپی دو رو

با استفاده از این سیستم کاربر می تواند بدون تعویض سینی کاغذ بر روی دو گروه مختلف کاغذ کپی بگیرد. استفاده از این سیستم برای فرآیند کپی دو رو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تغییر حاشیه

با این امکان کاربر سیستم دستگاه کپی می تواند برگه را جا به جا کند و به عبارتی حاشیه آن را تغییر دهد. با این سیستم برگه ی کپی شده را می توان به راحتی و بدون از دست دادن بخش از مطالب، پانچ کرد.

حداکثر اندازه کپی

” حداکثر اندازه کپی ” به بزرگترین اندازه ی کاغذ گفته می شود که امکان عبور از دستگاه را دارد.

تکرار کپی

تکرار کپی در واژه نامه دستگاه کپی به سیستمی گفته می شود که می تواند بیشترین میزان را از یک نسخه ی اصلی کپی بگیرد یا به عبارتی برای آن برنامه ریزی شود. وجود این قابلیت در هر دستگاه کپی متفاوت است.

سرعت تکرار کپی

حداکثر سرعت خروجی دستگاه در زمانی که کپی تکرار می شود را در واژه نامه با ” سرعت تکرار کپی ” معرفی می کنند.

  اپتیک

بخشی از اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه فتوکپی آنالوگ لنز ها و آینه ها هستند. این قطعات تصویر اسکن شده توسط دستگاه را از شیشه به درام که هادی تصویر است منتقل می کنند. به جهت بزرگنمایی نیز آینه ها پس از گذشتن نور از لنز آن را به درام می تابانند.

وزن و یا ضخامت کاغذ

هر دستگاه کپی با توجه به کارایی که ارائه می دهد از قابلیت های گوناگونی بهره مند است . یکی از این قابلیت ها که سبب تمایز میان انواع دستگاه کپی می شود ضخامت متفاوت کاغذ ها است، هر دستگاه کپی وزن و یا ضخامت محدودی را می تواند در خود جای دهد.

ظرفیت کاغذ

هر دستگاه کپی متناسب با کارایی که دارد حجم مشخصی از کاغذ را می تواند در خود نگه دارد به میزان گنجایش این بخش از دستگاه در واژه نامه دستگاه کپی ” ظرفیت کاغذ” گفته می شود.

سینی کاغذ

سینی کاغذ به جایگاهی گفته می شود که کاغذ های سفید پیش از کپی گرفتن در آن ذخیره می شوند.

حالت عکس

حالت عکس به سیستمی در دستگاه کپی گفته می شود که می تواند با تنظیم بر روی این حالت کپی را به صورت واضح تری انجام دهد. در این حالت می توان تصاویر و عکس های سایه روشن را با وضوح بالایی کپی کرد.

شیشه نورده

platen یا شیشه نورده، در واژه نامه دستگاه کپی به صفحه ای شیشه ای فته می شود که اسناد برای کپی شدن بر روی آن قرار می گیرند.

سینی کاغذ

سینی کاغذ به جایگاهی گفته می شود که کاغذ های سفید پیش از کپی گرفتن در آن ذخیره می شوند.

حالت عکس

حالت عکس به سیستمی در دستگاه کپی گفته می شود که می تواند با تنظیم بر روی این حالت کپی را به صورت واضح تری انجام دهد. در این حالت می توان تصاویر و عکس های سایه روشن را با وضوح بالایی کپی کرد.

شیشه نورده

platen یا شیشه نورده، در واژه نامه دستگاه کپی به صفحه ای شیشه ای فته می شود که اسناد برای کپی شدن بر روی آن قرار می گیرند.

مرتب ساز

وسیله ای است که برای مرتب سازی برگه های کپی گرفته و دسته بندی آن ها به دستگاه کپی اضافه می شود.

 

  Stationary

با این ویژگی platen بدون حرکت می ماند و این در حالی است که یک وسیله ی اسکن داخلی برای کپی گرفتن از سند قرار داده شده در آن حرکت می کند. این ویژگی به جهت ابعاد دستگاه را بزرگ تر کرده اما به کاربر اجازه می دهد که سینی تغذیه کننده سند را به دستگاه اضافه کند.

حداکثر اندازه اصلی

بزرگترین ابعاد برای سندی که می توانید آن را برای کپی بر روی شیشه ی دستگاه قرار دهید.

 حمل سند

Platen با حمل سند می تواند برگه را از جهتی به جهت دیگر بر روی اپتیک ها جا به جا کند. دستگاه هایی که از سیستم platen متحرک بهره مند هستند می توانند در یک دقیقه کمتر از 20 برگه را کپی بگیرند.

کاهش اندازه

کاهش اندازه به کاربر اجازه می دهد که اندازه ی تصویر مورد نیاز خود را بر روی برگه ی کپی تا حد دلخواه کوچک کند.

Scan Once Print Many

سیستمی است که با آن می توان یک بار برگه ی مورد نظر را اسکن کرده و در  دفعات بعدی بدون نیاز به اسکن مجدد از آن کپی بگیرید.

فیدر سند تک

” فیدر سند تک” در واژه نامه دستگاه کپی زمانی مورد  استفاده قرار می گیرد که در زمان کپی برداری سند به صورت دستی داخل مکانیسم تغذیه قرار داده شود.

تونر

تونر پودری از جنس پلاستیک – کربن است که تصاویر را بر روی برگه چاپ می کند.

  Zoom

قابلیت زوم یکی از حالت هایی است که افزایش یا کاهش زوم به میزان ۱% توسط کاربر امکان پذیر می کند. در صدهای بزرگنمایی (+/-) معمولاً از ۶۵% تا ۱۵۵% می‌ باشد.

  X-Y Zoom

  X-Y Zoom به ویژگی گفته می شود که می تواند به طور مستقل نسبت های عمودی و افقی را در کپی تغییر دهد.

زمان گرم شدن دستگاه

به مدت زمانی گفته می شود که دستگاه پس از روشن شدن برای کار کردن نیاز دارد.  Warm-Up Time نام دیگر زمان گرم شدن دستگاه است که به این منظور از آن در واژه نامه دستگاه کپی استفاده می شود.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی به منظور ارائه ی خدماتی کاربردی در دو بخش فروش و تعمیر انواع دستگاه کپی فعالیت می کند. نمایندگی دستگاه کپی انواع دستگاه کپی در برند های محبوب را همراه با تضمین به فروش می رساند. تمامی دستگاه ها در نمایندگی مرکزی دستگاه کپی به صورت اورجینال به فروش می رسند. ضمن آن که در صورت آسیب دیدگی این قطعات می توانید به واحد تعمیرات دستگاه کپی مراجعه کرده و تمامی خدمات ذکر شده در ضمانت نامه را دریافت نمایید. مهندسان حاضر در واحد تعمیرات تخصصی دستگاه کپی به دلیل بهره مندی از به روز ترین علوم تعمیراتی می توانند انواع اختلالات دستگاه کپی در برند های معتبری مثل توشیبا ، کونیکا مینولتا ، شارپ ، کیوسرا و … را تعمیر نمایند. تعویض قطعات انواع دستگاه کپی از دیگر خدماتی است که در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی توسط مهندسان حرفه ای و مجرب انجام می شود. انواع قطعات معیوب در دستگاه های کپی در این نمایندگی با نمونه های اصلی جایگزین می شوند. به یاد داشته باشید تنها در صورت استفاده از قطعات اورجینال امکان بازگردانی کیفیت و کارایی دستگاه وجود دارد.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره دستگاه کپی را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩