اشتراک گذاری

آموزش تعمیر دستگاه کپی

آموزش تعمیر دستگاه کپی، فرآیندی است که نیاز به برگزاری دوره های خاصی دارد. البته همکاران ما در نمایندگی کپی در ایران، با بهره گیری از آخرین متدهای روز دنیا این دوره ها را در دو سطح عمومی و خصوصی برای علاقه مندان برگزار می کنند.

نکته ای که نباید از یادآوری آن غافل شد، لزوم شناخت دقیق قطعات کپی و روش های تعمیر هریک از این قطعات می باشد. در این مقاله، ما ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این موارد، به ارائه نکات مهم در آموزش تعمیر دستگاه کپی به شما کاربران عزیز می پردازیم. اگر در گروه استفاده کنندگان از این محصول هستید، می توانید با مطالعه مطلب پیش رو به اطلاعات جامعی در این مورد دست پیدا کنید.

آموزش تعمیر دستگاه کپی

آموزش تعمیرات دستگاه کپی

در این مرکز دوره های آموزشی تعمیر دستگاه کپی که به دو بخش دوره های تخصصی و عمومی تقسیم می شود. در هریک از این دوره ها آموزش ها و سرفصل های مختلفی در حوزه تعمیر انواع دستگاه کپی از قبیل: کپی رنگی، تک رنگ، ایستاده و رومیزی به متقاضیان ارائه داده می شود. به منظور یادگیری هرچه بهتر دانش پژوهان گرامی انواع دستگاه های کپی قدیمی و جدید در برندهای بنام و غیر نامی در امر آموزش مورد بررسی قرار می گیرد.

چنانچه مایل به دریافت گواهینامه تعمیر دستگاه کپی هستید ملزم به گذراندن دو مرحله آموزش عمومی و تخصصی و کسب نمره قابل قبول می باشید. در این کارگاه  اصول اصلی عیب یابی نرم افزاری و سخت افزاری کاملا باز شده و به نحوه رفع کردن عیوب بخش های مکانیکی و الکترونیکی کاملاٌ پرداخته می شود. این مرکز در تهران دارای شعبات متعددی است که  تعمیر دستگاه کپی در کرج از شعبه های دیگر این مرکز می باشد.

شناخت قطعات در آموزش تعمیر دستگاه کپی

یکی از مهم ترین مواردی که در آموزش تعمیر دستگاه کپی باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت قطعات این دستگاه است. به عبارت دیگر، تا زمانی که شناخت درستی از این قطعات و نحوه کار آنها در دست نباشد، رفع مشکلات و معایب دستگاه کپی به صورت اصولی امکان پذیر نخواهد بود. از این رو مدرسین دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی، قطعات و بخش های مختلف این دستگاه را به کارآموزان معرفی کرده و روش کار هریک را کاملا تشریح خواهند کرد.

به عنوان مثال دراین دوره به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که کاغذ کش چیست و چه وظیفه در دستگاه کپی بر عهده دارد. همچنین پنل دستگاه بررسی شده و وظایف آن تشریح می گردد. قطعات دیگری همچون فیوزینگ، یونیت تغذیه، کارتریج، یونیت دولوپر، یونیت ترانسفر، اپتیک، درام و بردهای الکترونیکی، در فرآیند آموزش معرفی شده و دانشجویان به صورت تخصصی می توانند با این بخش ها و جزئیات آنها آشنا شوند.

آموزش عیب یابی دستگاه کپی

یکی دیگر از نکاتی که در آموزش تعمیر دستگاه کپی بررسی شده و در این مطلب نیز توضیح داده خواهد شد، معایب این دستگاه پر قطعه و پیچیده است. با توجه به حجم و میزان کاری که دستگاه کپی انجام می دهد، بروز مشکلات گاه و بی گاه در آن کاملا طبیعی است. اگر تعمیرکار از انواع مختلف این معایب آگاهی نداشته و آنها را نشناسد، قادر به عیب یابی صحیح دستگاه نخواهد بود. در نتیجه، فرآیند تعمیر نیز با مشکل روبرو خواهد شد. از این رو در حین آموزش تعمیر دستگاه کپی، مشکلات و خرابی های آن نیز به هنرجویان آموزش داده می شود.

جهت اطلاع شما مخاطبین عزیز باید بگوییم که مشکلاتی همچون: خرابی کاغذکش دستگاه کپی، گیر کردن کاغذ در دستگاه، ایجاد خطوطی روی برگه کپی، نقص در فیوزینگ دستگاه، خرابی و یا تمام شدن پودرهای دستگاه، خروج کاغذ از دستگاه به صورت چروک، ایجاد نقاطی روی برگه کپی، خرابی پنل، اختلال در عملکرد یونیت تغذیه دستگاه کپی، وجود نقص در یونیت دولوپر دستگاه، خرابی یونیت ترانسفر در دستگاه کپی، مشکل در اپتیک دستگاه، خرابی درام، بروز مشکل در بردهای الکترونیکی دستگاه کپی، ایجاد اختلال در کار برد اصلی دستگاه و خرابی سنسورها را می توان در گروه اصلی ترین اختلالات مورد توجه در آموزش تعمیر دستگاه کپی جای داد.

آموزش تعمیر و تعویض قطعات دستگاه کپی

پس از آشنایی با قطعات دستگاه کپی و معایب احتمالی این قطعات، نوبت به هدف اصلی این مطلب یعنی آموزش تعمیر دستگاه کپی می رسد. در زیر، روش ها و نکات مربوط به تعمیر هریک از معایب و قطعات دستگاه کپی را جهت اطلاع شما کاربران گرامی ارائه می دهیم:

  • تعمیر کاغذکش دستگاه کپی :

 تعمیر و یا تعویض قطعاتی همچون فید های عبور برگه و سنولوئید، تعویض چرخ دنده های دستگاه، می تواند مشکلات ناشی از خرابی کاغذکش فتوکپی را برطرف نماید.

  • تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی :

در دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی به کاربران آموزش داده می شود که با تعویض تفلون، پاکسازی هات رولر، تعویض و یا تعمیر ترمیستور و تمیز کردن فیوزینگ، این قطعه را ترمیم نمایند.

  • تمام شدن پودرهای دستگاه :

شارژ یا تعویض کارتریج در این حالت بهترین راه حل برای تعمیر دستگاه کپی می باشد.

  • کاهش کیفیت کپی یا ایجاد خطوطی روی آن:

تعمیر درام فتوکپی و یا تعویض این قطعه در صورت نیاز، راه حلی است که در آموزش تعمیر دستگاه کپی برای رفع این مشکل آموزش داده می شود.

  • تعمیرات پنل دستگاه کپی :

در صورت خرابی پنل دستگاه کپی، دستگاه باید توسط متخصصین مربوطه تعمیر شده و در صورت نیاز، اقدام به تعویض این قطعه گردد.

  • تعمیر یونیت های دستگاه کپی :

یکی از مهم ترین مباحثی که در آموزش تعمیر دستگاه کپی مطرح می شود، مربوط به ترمیم یونیت های این دستگاه است. به طور کلی برای تعمیر یونیت های مختلف کپی، باید ابتدا قطعات داخلی یونیت ها تعمیر و یا تعویض شوند.

مرکز تعمیر دستگاه کپی

مرکز تعمیر دستگاه کپی ، ارائه دهنده خدمات فروش و تعمیرات این محصول به کاربران می باشد. محصولات تمامی برندهای دستگاه کپی در فروشگاه های مرکزی این نمایندگی به فروش می رسد. کاربران می توانند ضمن مراجعه به این فروشگاه ها، مدل و برند مورد نظر خود را تقاضا کرده و اطلاعات جامعی را از کارشناسان فروش کپی دریافت کنند.

جدیدترین محصولات کپی کانن، کونیکا مینولتا، اچ پی، شارپ، توشیبا، فوجیتسو و … در نمایندگی تعمیرات کپی عرضه می شود. همچنین دارندگان این محصول می توانند در صورت بروز هرگونه اختلال در روند عملکرد دستگاه کپی خود، به واحدهای تعمیرات ایجاد شده در نمایندگی کپی مراجعه کرده و خدمات لازم را به صورت تخصصی دریافت دارند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل دریافت است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩