اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر

کارتریج پرینتر، یه بخشی به اسم هد داره که وضعیتش در عملکرد این قطعه و کلا دستگاه، خیلی موثره. بعد از شارژ کردن کارتریج، باید حتما هد تمیز بشه؛ در غیر این صورت، مشکلاتی در عملکرد کارتریج به وجود میاد که میتونه رو کیفیت چاپ هم تاثیر منفی بذاره. جریان هوا، باعث انسداد هد میشه و مشکلات ذکر شده رو به وجود میاره. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، بهتره که هد پرینترتون رو هر چند وقت یه بار تمیز کنین و به این ترتیب، کاربری کارتریج رو به حالت عادی برگردونین.

کلیپ آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر بهتون کمک میکنه که این کار رو به صورت درست و اصولی انجام بدین و به این ترتیب، عملکرد کارتریج رو به حالت عادی برگردونین. ضمن این که یادآوری می کنیم متخصصین و تکنسین های مجرب تعمیرات پرینتر برادر هم در خدمتتون هستن تا راهنمایی ها و نکات لازم رو در این رابطه، بهتون ارائه بدن.

آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر

چرا هد پرینتر مسدود می شود؟

یکی از مواردی که باعث انسداد و گرفتگی هد چاپگر میشه، رسیدن هوا به این قطعه هست. جالبه بدونین هد، یه محافظ داره که اگه به مدت طولانی هوا بهش بخوره، به خاطر خشک شدن جوهر، مسدود میشه. گرد و خاک و اشیاء خارجی هم میتونن باعث گرفتگی و انسداد این قطعه بشن و مشکلاتی رو در کیفیت چاپ دستگاه شما به وجود بیارن. 

حتی نوسان های هوای اتاق و گرم و سرد شدن های مکررش هم غلظت هوا رو افزایش میده و باعث میشه که حباب های هوایی در خروجی های هد به وجود بیاد. اما یه دلیل خیلی مهم بروز این مشکل اینه که موقع تعویض یا شارژ کارتریج، عملیات هد کلین انجام نمیشه. در ویدئوی آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر  شما با مراحل و روش های این فرایند آشنا میشین و به این ترتیب، با چنین مشکلاتی هم مواجه نمیشین.

مراحل آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر

قبل از آموزش تمیز کردن هد چاپگر برادر، باید بدونین که این کار به دو روش دستی و نرم افزاری قابل انجام هست. در روش نرم افزاری، شما می تونین از برنامه های پاک سازی هد استفاده کنین و عملیات پاک سازی رو در سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش انجام بدین. روش دستی، موضوع بحث امروز ما هست و در کلیپ آموزش تمیز کردن هد پرینتر برادر باهاش آشنا میشین. مراحل این کار، به ترتیب زیر هست:

  • پرینتر رو خاموش کنین و از برق بکشین.
  • درپوش کارتریج رو بردارین و همه ی کارتریج های رنگی و سیاه و سفید رو بیرون بیارین.
  • هد پرینتر brother رو با دقت بیرون بیارین.
  • با استفاده از محلول آب و الکل، هد رو تمیز کنین. برای این کار، باید هد رو چند دقیقه ای در محلول بذارین.
  • هد رو از داخل محلول بیرون بیارین و اونو روی یه دستمال حوله ای بذارین تا خشک بشه.
  • حالا هد چاپگر رو سر جای خودش قرار بدین و کارتریج رو جا بندازین. قرار دادن هد پرینتر در جای خود و جا انداختن مجدد کارتریج

نمایندگی رسمی برادر

نمایندگی پرینتر برادر  به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز برای دریافت خدمات حوزه فروش و تعمیر محصولات این کمپانی شناخته میشه. این مرکز برای ارائه با کیفیت ترین خدمات در حوزه های ذکر شده، اقدام به استخدام جمعی از مجرب ترین کارشناس ها در واحدهای مختلف کرده. این مجموعه تحت نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران فعالیت میکنه و مجاز بودن فعالیت های اون، نشون دهنده ی سطح کیفی بالای خدماتش هست. همچنین تعمیرات پرینتر برادر هم در این مجموعه در سطح بالایی به کاربران محترم ارائه میشه. شما عزیزان میتونین برای رفع مشکل هریک از انواع دستگاه کپی، پرینتر، و … خودتون، به نمایندگی رسمی برادر مراجعه کنین و از بابت رفع مشکل محصولتون به صورت حرفه ای و بی نقص، اطمینان کامل داشته باشین.

4.5/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩