اشتراک گذاری

ارورهای دستگاه کپی زیراکس

در این مطلب در مورد ارورهای دستگاه کپی زیراکس و روش های برطرف کردن آنها صحبت خواهیم کرد. دستگاه های کپی و به طور کلی ماشین های اداری، بیشتر مشکلات و اختلالاتشان را با صدور علائم و پیغام هایی به اطلاع کاربران می رسانند. کاربر باید معنا و مفهوم هریک از این پیغام ها را بداند و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها را انجام دهد.

در غیر این صورت مشکل برطرف نشده و تداوم آن دردسرساز خواهد شد. اگر بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد این ارورها قصد برطرف کردن آنها را داشته باشید، ممکن است مراحل را اشتباه انجام داده و در نتیجه، دستگاه کپی خود را دچار مشکلات جدی تری نمایید.

لذا توصیه می کنیم برای رفع ارورهای دستگاه کپی زیراکس خود به حتما از همکاران ما در نمایندگی تعمیر دستگاه کپی کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با پیغام های خطای کپی زیراکس ، می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ارورهای دستگاه کپی زیراکس

رایج ترین ارورهای دستگاه کپی زیراکس

به عنوان رایج ترین ارورهای دستگاه کپی زیراکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Jam at : رسانه ای در پنل جلویی گیر کرده است. برای رفع این کد خطا باید پنل را بررسی کرده و انسداد را برطرف نمایید.
  • MPT : دستگاه یک رسانه را در سینی چندکاره شناسایی کرده است. ضمن بررسی سینی، مشکل را برطرف کنید.
  • Low : کارتریج خالی است و نیاز به شارژ دارد. شارژ کارتریج یا تعویض آن، ارور را برطرف می کند.
  • Missing : کارتریج و تونر شناسایی نمی شوند. برای بررسی و رفع این مورد از ارورهای دستگاه کپی زیراکس ، بهتر است از تکنسین های نمایندگی تعمیر کپی کمک بگیرید.
  • Imaging unit : واحد تصویربرداری بیش از حد استفاده شده است. برای رفع مشکل، میزان کار دستگاه را کاهش دهید.
  • maging unit expired : واحد تصویربرداری بیش از حد استفاده شده است.
  • Fuser : Fuser بیش از حد استفاده شده است.
  • Fuser Roll:replace : لوله Fuser بیش از حد استفاده شده است.
  • Transfer Kit : کیت انتقال بیش از حد استفاده شده است.
  • Error ## : خطایی رخ داده که ممکن است توسط کاربر قابل اصلاح باشد.

اینو بخون حتما به کارت میاد: چسبیدن کاغذ در دستگاه کپی

دلایل صدور پیغام خطا در کپی زیراکس

پس از معرفی برخی از مهم ترین ارور های دستگاه کپی زیراکس، لازم است که در مورد دلایل بروز این ارور ها اطلاعاتی را ارائه دهیم. به طور کلی وقتی دستگاه کپی در یکی از بخش ها یا قطعاتش دچار مشکل شود، این مشکل را با صدور پیغام های خطا به کاربران اطلاع می دهد.

بنابراین می توان گفت که این سیستم مفید بوده و برای پیشگیری از بروز نواقص جدی در این دستگاه برنامه ریزی شده است. مواردی همچون: قرار گیری کاغذ به صورت اشتباه در سینی، استفاده از کاغذ نامناسب، مرطوب بودن کاغذ، معیوب بودن کارتریج، جای گذاری نادرست کارتریج، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، مشکل یا قطعی سیم برق، عدم ارتباط صحیح دستگاه با کامپیوتر، باز بودن محفظه کپی و مواردی از این دست را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل صدور ارورهای دستگاه کپی زیراکس به شمار آورد.

البته در برخی از موارد مساله به این سادگی نبوده و این امکان وجود دارد که یکی از قطعات داخلی دستگاه دچار مشکل شوند. لذا بهتر است در صورت مشاهده هرگونه پیغام خطا و یا علامت در دستگاه کپی خود با مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

رفع ارورهای کپی زیراکس

برخی از ارورهای کپی زیراکس کاملا مشخص بوده و مفهوم آنها به راحتی قابل درک است. برای رفع این گروه از کدهای خطا کافی است مفهوم آن را دانسته و مشکل را برطرف نمایید. به عنوان مثال برای رفع ارور Low کافی است کارتریج دستگاه را شارژ نمایید. اما برخی از پیغام های دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در قطعات دستگاه هستند، توسط کاربران قابل رفع نیستند.

در این شرایط باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید که علاوه بر شناخت انواع ارورها و پیغام های دستگاه کپی مورد نظر، بر قطعات آن نیز تسلط کامل داشته باشد. بروز هرگونه خطا در فرایند رفع ارورهای کپی زیراکس، منجر به بروز مشکلات جدی تر در این دستگاه شده و هزینه های گزافی را به کاربران تحمیل می نماید. گفتنی است همکاران ما در واحد تعمیرات فتوکپی مرکز سخت افزار ایران ، مهارت و تخصص کافی برای رفع این مشکلات را دارا بوده و با کیفیت ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهند.

رفع ارورهای کپی زیراکس

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی مرکزی است که به صورت متمرکز و تخصصی به بررسی و تعمیر انواع این دستگاه می پردازد. تعمیرات کپی حوزه ای است که نیاز به مهارت و تخصص بالایی داشته و همه افراد قادر به فعالیت حرفه ای در زمینه نیستند. در راستای ارائه خدمات مطلوب تر و جلب رضایت کاربران، نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی اقدام به استخدام مجرب ترین تعمیرکاران ماشین ها اداری نموده است.

این افراد با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و نیز تخصص بالایی که در این زمینه دارند، قدر به برطرف کردن کلیه مشکلات و نواقص دستگاه کپی می باشند. مرکز تعمیر کپی به کاربران خود این اطمینان را می دهد که محصولشان (از هریک از برندهای کونیکا مینولتا، ریکو، کانن، اچ پی، توشیبا و … ) در حرفه ای ترین سطح ممکن ترمیم می گردد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩