اشتراک گذاری

ایمنی کار با دستگاه کپی

نکات ایمنی کار با دستگاه کپی جزء مواردی است که اطلاع از آنها برای هریک از کاربران این دستگاه، امری ضروری به تلقی می شود. امروزه میزان استفاده از دستگاه های کپی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و بخش عظیمی از کار ادارات و سازمان ها با این محصول انجام می شود. کاربران بیشماری هستند که ساعات بسیاری از روز را به کار با دستگاه های کپی اختصاص می دهند؛ بدون آنکه در مورد ایمنی کار با این محصول و نکات مربوط به آن اطلاعاتی داشته باشند.

از آنجا که کار کردن مداوم با دستگاه کپی و نزدیکی مداوم به این محصول می تواند مضراتی برای انسان داشته باشد، لازم است که کاربران این دستگاه نکاتی را برای افزایش ایمنی رعایت نمایند. در این مطلب ما نکات و مواردی را به شما عزیزان ارائه می دهیم که رعایت کردن آنها، مضرات کار با دستگاه فتوکپی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. برای آشنایی با نکات ایمنی کار با دستگاه کپی ، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

ایمنی کار با دستگاه کپی

شرح موارد ایمنی کار با دستگاه کپی

کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی همواره در مورد خطرات اشعه های دستگاه کپی به کاربران هشدار می دهند. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، نکاتی را به کاربران پیشنهاد می دهند که با رعایت کردن آنها، می توان از خطرات دستگاه مورد بحث کاست. مهم ترین موارد ایمنی کار با دستگاه کپی عبارتند از:

محل نصب

یکی از مهم ترین نکاتی که در ایمنی کار با دستگاه فتوکپی باید مورد توجه کاربران قرار بگیرد، محل نصب دستگاه است. داشتن تهویه مناسب می تواند عملکرد این محصول را بهبود بخشیده و طول عمر آن را نیز افزایش دهد. همچنین به این ترتیب، سر و صدای دستگاه نیز موجب آزار شما نخواهد شد.

سرویس دستگاه کپی

یکی دیگر از مواردی که درهنگام کار با انواع مدل های دستگاه کپی اهمیت دارد، سرویس این دستگاه است. اگر شما این دستگاه را به موقع سرویس نکرده و درست نگه داری نکنید، ترکیبات سمی دستگاه به بیرون نشت پیدا می کنند؛ جالب است بدانید که این ترکیبات سمی هستند و در صورت تماس بدن با آنها، می توانند خطر آفرین باشند.

این مقاله نکات جدیدی را شرح میدهد : چگونه گوشی را به دستگاه کپی وصل کنیم؟

مواد شیمیایی

در دستگاه های کپی مقادیر زیادی مواد شیمیایی وجود دارد که بسیاری از عملکردهای دستگاه با استفاده از آنها انجام می شود. گاز اوزون یکی از این مواد است که وقتی دستگاه های کپی و پرینترهای لیزری با ولتاژهای بالا کار می کنند، تولید می گردد. این گاز که بوی شیرینی دارد، فوق العاده سمی بوده و برای انسان ها خطرناک است. سلنیوم و سولفید کادمیوم ماده ای است که بعضی از کارتریج های رنگی در دستگاه های کپی از آن استفاده می کنند.

وقتی دستگاه گرم می شود، گاز مذکور از کارتریج متصاعد شده و موجب تحریک و ایجاد حساسیت در گلو و مخاط تنفسی افراد می شود. در ایمنی کار با دستگاه کپی، به مواد و گازهای دیگری همچون اکسید نیتروژن، منواکسید کربن، تونر یا پودر دستگاه فتوکپی و … نیز توجه می شود. برای خنثی کردن تاثیرات این مواد، توصیه می شود در هنگام کار با دستگاه کپی ماسک زده و یا دستگاه را در محیطی نصب کنید که تهویه مناسب داشته باشد.

استفاده درست از دستگاه

یکی دیگر از نکات ایمنی کار با دستگاه کپی ، این است که چاپ در حجم زیاد باعث افزایش خطرات این محصول برای کاربران خواهد شد. در واقع وقتی شما با کار بیش از حد، از دستگاه کپی خود درست استفاده نمی کنید، حد مجاز تماس با گاز اوزون و سایر مواد شیمیایی افزایش پیدا می کند.

اشعه ماورای بنفش

جالب است بدانید که دستگاه های فتوکپی اشعه ماورای بنفش دارند که می تواند برای افراد خطرناک باشد. برای تضمین ایمنی کار با دستگاه کپی، بهتر است وقتی در حال استفاده از دستگاه هستید، از بسته بودن در آن اطمینان حاصل کنید.

تعویض فیلتر

یکی دیگر از موارد ایمنی کار با دستگاه کپی، تعویض به هنگام فیلتر این دستگاه است. عدم توجه به این مساله می تواند تاثیرات زیان باری را برای دستگاه و سلامتی کاربران به دنبال داشته باشد. لذا توصیه می کنیم که به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی مرکزی است که به صورت متمرکز و تخصصی به بررسی و تعمیر انواع این دستگاه می پردازد. تعمیرات کپی حوزه ای است که نیاز به مهارت و تخصص بالایی داشته و همه افراد قادر به فعالیت حرفه ای در زمینه نیستند. در راستای ارائه خدمات مطلوب تر و جلب رضایت کاربران، نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی اقدام به استخدام مجرب ترین تعمیرکاران ماشین ها اداری نموده است.

این افراد با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و نیز تخصص بالایی که در این زمینه دارند، قدر به برطرف کردن کلیه مشکلات و نواقص دستگاه کپی می باشند. نمایندگی دستگاه کپی به کاربران خود این اطمینان را می دهد که محصولشان (از هریک از برندهای کونیکا مینولتا، ریکو، کانن، اچ پی، توشیبا و … ) در حرفه ای ترین سطح ممکن ترمیم می گردد.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩