اشتراک گذاری

ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس

ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس یکی از ترفند های بسیار کاربردی و کار راه اندازی است که میتونه به شما کمک کنه کیفیت پرینتر زیراکس یا هر پرینتر دیگه ای رو احیا کنین. تمیز کردن هد پرینتر کار بسیار موثر و مهمیه که تاثیر مستقیمی توی کیفیت نهایی دستگاه داره. تمیز کردن هد پرینتر زمانی انجام میشه که کیفیت چاپ افت کرده و شما مطمئنید که نازل های پاشش جوهر مسدود شدن.

هد کثیف در چاپ خطوط اضافی ایجاد میکنه. برای تمیز کردن هد پرینتر نباید هدها رو از هم جدا کرد، چون هد ها به صورت میلیمتری و دقیق باید جایگذاری بشن و معمولا کاربر نمیتونه این کار رو انجام بده. یادآوری این نکته ضروریه که برای پاک کردن هد پرینتر یا Head Cleaning جوهر زیادی مصرف میشه و به طور کلی این فرایند ناگزیر از مصرف زیاد جوهره؛ پس مطمئن بشین که حتما هد کثیفه و شما چاره ای جز انجام این کار ندارین. این نکته رو هم بدونین که هنگامی که کارتریج خالیه، نمیتونین هد رو پاک کنین.

پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی مجاز پرینتر زیراکس است که توسط تیمی از خبره‌ترین کارشناسان تعمیر پرینتر و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌پذیرد.

ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس

اجرای ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس

برای اجرای ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس باید این نکته رو هم بدونین که ممکنه توی پرینتر شما کارتریج جوهر و هد چاپگر از هم جدا باشن. با هر تفسیری به هر حال این هدها کثیف میشن یا جوهر خشک شده روی اونا قرار میگیره. میتونین با اجرای ترفندی که در ادامه بهتون یاد میدیم، هد دستگاهتون رو تمیز کنین و کیفیت چاپتون رو یه بار دیگه برگردونین.

روش اول

برای اجرای ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس باید قبل از هر کاری دستگاهتون رو خاموش کنین. با خاموش کردن دستگاه، هد سفت میشه و در یک جا باقی میمونه.  برای اینکه بتونین هد رو تکون بدین باید هد رو از حالت قفل شده خارج کنین. پس پرینتر رو روشن کنین و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر رو از برق بکشین. حالا هد حرکت میکنه. دستمال خیسی رو زیر سری چاپگر بکشین. با یه دست محکم نگه دارین و با دست دیگه سری رو به آرومی به جلو و عقب حرکت بدین. بعد همون قسمتی که هد در حالت خاموش، در اون قرار میگیره هم پاک کنین؛ بعد از اینکه همه قسمت های هد رو تمیز کردین، سیستم رو به برق وصل کنین و کیفیت چاپ رو بررسی کنین.

روش دوم

ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس در این روش با استفاده از گزینه Head Cleaning دستگاه انجام میشه. توی این ترفند بسته به نوع سیستمی که به دستگاه شما متصله، مراحل تمیز کردن هد، میتونه فرق کنه. ابتدا تعدادی کاغذ در محل تغذیه کاغذ دستگاه قرار بدین. اگه از ویندوز استفاده میکنین، روی آیکن پرینتر در نوار وظیفه (Taskbar) پایین سمت راست، کلیک راست کنین و گزینه Head Cleaning رو انتخاب کنین؛ در سیستم مکنتاش از پوشه Applications پرینتر رو پیدا کنین و OK کنین ، بعدش روی Head Cleaning کلیک کنین تا دستگاه شروع کنه هد رو تمیز کنه. یک دقیقه زمان برای انجام این فرایند لازمه.

در هنگام انجام این ترفند، چراغ پاور چشمک میزنه و بعد از اتمام کار به رنگ سبز میشه. موقع اجرای ترفند پاک‏سازی هد دائمی پرینتر زیراکس به هیچ وجه دستگاه رو خاموش نکنین، چون ممکنه دستگاه آسیب ببینه. پس از اتمام فرایند تمیز کردن هد، نازل های پرینتر رو چک کنین. اگر هاشور ها به خوبی چاپ شدن، روی گزینه Finish کلیک کنین. اگه لازم بود، دوباره این کار رو انجام بدین. در صورتی که بعد از دو بار اجرای این فرایند، همچنان دستگاهتون مشکل داشت، دستگاه رو به مدت شش ساعت خاموش کنین. بعد دوباره هد رو پاک کنین. اگه بازم کیفیت راضی کننده نبود، دیگه باید کارتریج رو تعویض کنین.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس درگاهی امن و قابل اعتماد برای همه کاربران این برنده. همه کاربرا میتونن به کمک این نمایندگی همه نیازهاشون رو رفع کنن. نمایندگی زیراکس با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده. در این نمایندگی مجاز و استاندارد انبوهی از خدمات و تسهیلات متنوع در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات پرینتر زیراکس در اختیار کاربرا قرار میگیره. همه خدمات و سرویس های این نمایندگی همراه با ضمانت نامه های معتبره.  برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩