اشتراک گذاری

تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو

تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو را می‌توان یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی ریکو به شمار آورد. با توجه به اهمیت فیوزینگ در عملکرد کلی دستگاه کپی، این کار توسط متخصصین حوزه تعمیرات کپی شارپ و با استفاده از ابزار با کیفیت و استاندارد انجام می‌گردد. در این مطلب، قصد داریم به نکاتی در مورد این قطعه، نحوه عملکرد آن و همچنین تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو بپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیر فیوزینگ کپی ریکو

نکات مهم در تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو

جهت تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو ، آشنایی با نکات مهم امری ضروری و اجتناب ناپذیر است . پیش از هر چیز باید اطلاعات مهم در مورد این قطعه و عملکرد آن را کسب نماییم. شاید گاهی با این پرسش مواجه شده باشید که فیوزینگ چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که فیوزینگ یا به بیان دیگر، یونیت فیوزینگ، اصلی‌ترین علت گرم بودن کاغذ پس از خروج از دستگاه کپی می‌باشد.

ورق کاغذ، پس از گذشتن از زیر این قطعه به خارج دستگاه کپی هدایت می‌گردد. جالب است بدانید که فیوزینگ کپی ریکو، قابل تعویض بوده و پس از اتمام کارایی، می‌توان آن را با نمونه جدید جایگزین کرد. در نمونه‌های قدیمی‌تر دستگاه‌های کپی، فیوزینگ‌ها از یک لامپ گرم کننده درون هات‌رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، در حالیکه دستگاه‌های امروزی، به جای لامپ به یک المنت گرم کننده مجهز شده‌اند. همچنین در این مدل‌ها، جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است. با ایجاد این تغییرات؛ عملکرد دستگاه کپی به طرز مشهودی ارتقاء یافته است.

نحوه ی کار فیوزینگ کپی ricoh

یکی از مواردی که در تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو به آن توجه می‌شود، نحوه کار این بخش از دستگاه می‌باشد. باید گفت که عملکرد این بخش به شکلی است که ابتدا درام، تونر را روی کاغذ می پاشد. در مرحله بعدی، یونیت فیوزینگ وارد عمل شده و تونر را حرارت می‌دهد.

پس از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج می‌کند. نکته جالب تر اینکه فیوزینگ، از سرعت عمل بالایی برخوردار است و همین سرعت عمل، مانع جرقه زدن و آتش گرفتن کاغذ در طول فرآیند کپی می‌گردد.

ایجاد خوردگی بدنه

گاهی ممکن است بدنه پرس یا تفلون در این قطعه دچار خوردگی شده یا اصطلاحا زدگی پیدا کند. در این صورت، تصویر کپی از بین می‌رود و یا تونر از روی کاغذ پاک می‌گردد. تعویض دقیق تفلون و پرس، می‌تواند منجر به تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو گردد.

اگر به حوزه تعمیرات علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعمیر فتوکپی را هم مطالعه کنید

ایرادات فیوزینگ دستگاه کپی ریکو

فیوزینگ هم همچون سایر قطعات دستگاه کپی ممکن است دچار نقایص و ایراداتی در عملکرد خود شود. بدیهی است که این ایرادها، در عملکرد کلی دستگاه کپی تاثیر گذاشته و موجب مختل شدن آن می‌گردد. در زیر، به بررسی مواردی از این نقایص و راه‌حل های تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو اشاره می‌کنیم.

نقص ترمیستور

در برخی موارد، ترمیستور کپی دچار نقایصی می شود. این مساله با صدور خطای h3 از دستگاه همراه می باشد. خرابی ترمیستور، موجب می شود که نمایشگر کپی، ارور را نشان دهد و در پی آن، دستگاه برای انجام کار آماده نمی شود. تعویض ترمیستور، تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو را ممکن می سازد.

کثیف شدن هات رولر

کثیف شدن هات رولر، یکی دیگر از دلایل نقص عملکرد فیوزینگ در دستگاه کپی می‌باشد. این اتفاق عموما به خاطر مجاورت دستگاه با گرد و غبار ایجاد می شود. بدیهی است که در نتیجه این اتفاق، کپی گرفته شده توسط دستگاه شما، کثیف خواهد بود. به منظور تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو در این حالت، کافی است پرس و تفلون را تمیز کرده و در صورت نیاز، تعویض نمایید.

کثیف شدن هات رولر

آلودگی ناخنک های تفلون

جالب است بدانید که در قسمت تفلون و پرس دستگاه های کپی، ناخنک هایی وجود دارد که بر عملکرد این قطعات تاثیر می گذارند. اگر این ناخنک ها به هر دلیلی آلوده شوند، موجب خط خوردگی تفلون و پرس می گردند و در نتیجه، این بخش ها با کندی عملکرد مواجه خواهند شد. برای تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو، کافی است ناخنک ها تمیز شوند. البته به یاد داشته باشید که ایجاد آلودگی در ناخنک ها مثل آلودگی سینی ورودی هیتر، یکی از مهم ترین عوامل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی می باشد.

توصیه می کنیم در صورت بروز هریک از موارد بالا در دستگاه کپی خود، حتما به مراکز تعمیر مجاز ریکو مراجعه نمایید.

واحد تعمیر کپی ریکو

کارشناسان ارشد واحد تعمیر کپی ریکو، ضمن برخورداری از اطلاعات و دانش فنی بالا در مورد قطعات دستگاه کپی، قادر به ارائه ی خدمات در حوزه ی تعمیرات فیوزینگ کپی ریکو به شما کاربران گرامی می باشند.

تجهیز این واحد به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات حوزه ی تعمیر، موجب شده که پس از پایان فرایند تعمیر، دستگاه کیفیت عملکردی اولیه ی خود را بازیابد. ذکر این نکته ضروری است که در واحد تعمیر کپی ریکو، در صورت نیاز به تعویض هریک از قطعات دستگاه من جمله فیوزینگ، از نمونه های اورجینال استفده خواهد شد.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو در ایران ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر این محصولات به کاربران می باشد. مدیریت این مرکز در راستای عمل به شعار تکریم ارباب رجوع، اقدام به استخدام کارشناسان مجرب و متخصص در کلیه ی بخش ها نموده است. دانش فنی و تجربه ی بالای این کارشناسان موجب شده که در نمایندگی ریکو، مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات به کاربران ارائه گردد.

یکی از نقاط قوت این نمایندگی را می توان واحدهای تعمیرات ricoh دانست. در این واحدها، مهندسین برتر تعمیرات، با به کارگیری انواع ابزارآلات پیشرفته، اقدام به تعمیرات تخصصی محصولات می نمایند. کیفیت بالای خدمات ارائه شده در واحدهای تعمیرات ریکو ، نمایندگی ریکو را به یک مرکز مورد اعتماد برای مشتریان تبدیل نموده است.

جهت اطلاع از آخرین اخبار ، مقالات و سوالات متداول نمایندگی ریکو، می توانید به بخش زیر مراجعه کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩