اشتراک گذاری

تعمیر برد پاور پرینتر برادر

برد پاور پرینتر برادر ، عملکرد درست و بی نقص پرینتر، مستلزم اینه که قطعات و بخش های مختلف این دستگاه درست کار کنن و ایرادی نداشته باشن. چاپگرها قطعات متعددی دارن که خرابی هر کدوم از اونها، کارکرد کلی دستگاه رو دچار مشکل میکنه. یکی از این قطعات که اتفاقا بخش خیلی مهم و تاثیرگذاری هم هست، برد پاور هست. خب پاور بخش اصلی همه ی دستگاه های الکتریکی به شمار میره و معمولا با انرژی و تامین برق دستگاه در ارتباط هست.

برد پاور پرینتر برادرهم دقیقا همین ویژگی رو داره و واسطه ی تامین انرژی مورد نیاز دستگاه هست. کارشناس های تعمیر پرینتر معتقدن که اگه برد پاور خراب بشه و درست کار نکنه، میتونه کل عملکرد چاپگر رو زیر سوال ببره. لازمه بدونین که تعمیرات این قطعه هم فرایند حساسی هست و باید توسط افراد متخصص انجام بشه که مهارت و تجربه ی کافی در این زمینه دارن. همکارای ما در نمایندگی برادر مرکز سخت افزار ایران، هم مهارت کافی در این حوزه دارن و هم از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا در فرایند ترمیم استفاده میکنن. در نتیجه شما میتونین برای ترمیم و رفع ایرادهای برد پاور چاپگرتون از اونا کمک بگیرین؛ همچنین در ادامه ی این مطلب، شما عزیزان رو با نکات و موارد کاربردی راجع به برد پاور پرینتر brother و تعمیرات این قطعه آشنا می کنیم.

تعمیر برد پاور پرینتر برادر

عملکرد برد پاور پرینتر

همونطور که گفتیم، پاور تو همه ی دستگاه های الکتریکی وجود داره. حالا جالبه بدونین که این قطعه در دستگاه های فتوکپی هم هست و اتفاقا اهمیتش تو این محصول بیشتره؛ به این دلیل که دستگاه کپی انرژی و توان بیشتری برای کار لازم داره و برد پاور، بار عملکردی بیشتری داره. به هر ترتیب، باید بدونین که خرابی برد پاور پرینتر برادر ، فرایند تامین انرژی دستگاه رو به شدت با مشکل مواجه میکنه و حتی باعث از کار افتادن دستگاه میشه.

از طرفی چون برد پاور رو همه ی قطعات دستگاه تاثیر میذاره، باید مشکلش رو در اسرع وقت برطرف کنین؛ چون تداوم خرابیش نوعی تهدید برای همه ی بخش های چاپگر محسوب میشه. مساله ی دیگه که تو بخش قبلی هم بهش اشاره شد، اینه که تعمیرات برد پاور باید توسط افرادی انجام بشه که مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین های اداری دارن. اگه اشتباهی در این فرایند رخ بده، آسیب دیدگی این قطعه بیشتر میشه و سایر بخش های پرینتر هم به خطر میفتن. لازمه بدونین که تکنسین های نمایندگی تعمیرات برادر به خاطر دوره های تخصصی تعمیر پرینتر که گذروندن و تجربه ی بالایی که دارن، میتونن قطعه ی مورد بحث رو به بهترین شکل ترمیم کنن و عملکرد چاپگر شما رو به حالت عادی برگردونن.

دلایل خرابی برد پاور

با توجه به این که برد پاور پرینتر برادر با برق این دستگاه در ارتباطه، احتمال خرابی اون خیلی بالاس. یکی از اصلی ترین دلایل خرابی و از کار افتادن این قطعه، نوسانات جریان برق هست. شدت و ضعف های مکرر جریان برق، ولتاژ اضافی وارد دستگاه میکنه و توی این شرایط، اولین قطعه ای که تحت تاثیر قرار میگیره، برد پاور هست. به طور کلی، به دو دلیل ممکنه برد پاور پرینتر یا دستگاه کپی از کار بیفته یا دچار مشکل بشه. اولین دلیل، همین ورود ولتاژ اضافی هست که بهش اشاره کردیم. دومین دلیل هم اینه که دستگاه بیشتر از ظرفیتش کار میکنه.

وقتی میزان کار پرینتر بیشتر از ظرفیتش باشه، به برد فشار مضاعف وارد میشه؛ در نتیجه ممکنه این قطعه از کار بیفته. همچنین وقتی ولتاژ وارد شده به برد پاور بیشتر از اندازه ی طبیعی باشه، این قطعه دچار مشکلات جدی میشه و در نتیجه، عملکرد دستگاه مختل میشه. به همین دلیله که تعمیرکارهای نمایندگی پرینتر brother به کاربرا توصیه میکنن موقع کار کردن با چاپگر، به ظرفیت کاری مشخص شده توجه داشته باشن.

پیشگیری از خرابی برد پاور چاپگر

 
خرابی یا از کار افتادن برد پاور پرینتر برادر، اتفاقیه که میتونه هزینه های زیادی رو به شما تحمیل کنه. به همین خاطر هم باید تا حد امکان از بروز این اتفاق جلوگیری کنین. شما میتونین با رعایت کردن چندتا نکته ی ساده، از خرابی این قطعه پیشگیری کنین و متحمل هزینه های تعمیراتی سنگین نشین. استفاده یه منبع برق مطمئن برای چاپگر برادر، توجه به ظرفیت تعیین شده برای این دستگاه و کار کردن با اون در همین چهارچوب، نگه داری از دستگاه در محیطی بدون گرد و خاک و تمیز کردن به موقع این محصول، میتونه کمک زیادی به پیشگیری از خرابی قطعه ی مورد بحث کنه.

تعمیرات برد پاور پرینتر برادر

با وجود تمام نکاتی که گفتیم، باید بدونین که خرابی برد پاور پرینتر یه اتفاق ناگزیر هست و به هر حال ممکنه این مساله پیش بیاد. برای تعمیر این قطعه، روش های مختلفی وجود داره. اگه امکان ترمیم وجود داشته باشه، همکارای ما در نمایندگی مجاز تعمیر پرینتر برادر، این قطعه رو تعمیر و مشکلات ناشی از خرابی اون رو برطرف میکنن. اما بعضی وقتا شدت آسیب دیدگی خیلی بالاس و امکان تعمیر برد پاور وجود نداره. توی این وضعیت، اقدام به تعویض برد پاور پرینتر برادر میشه و عملکرد دستگاه به حالت عادی برمیگرده. مهندسین مجرب و متعهد نمایندگی مورد بحث، برای تعویض این قطعه از نمونه ی اصل و اورجینال استفاده میکنن تا کارکرد درست و بی نقص دستگاه تضمین بشه.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩