اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر ریکو

شرکت ریکو یکی از موفق ترین تولیدکنندگان پرینتر می باشد. پرینترها دارای کارایی های متفاوتی می باشند که در مدل های پرینتر رنگی و پرینتر سیاه و سفید وارد بازار شده اند. قطعات داخلی پرینترها دارای حساسیت ها و پیچیدگی های بسیاری است.

درام پرینتر یکی از بخش های این دستگاه می باشد که ممکن است بنابر دلایل گوناگون دچار آسیب دیدگی بشود. جهت آشنایی بیشتر با قطعات پرینتر و تعمیر درام پرینتر ریکو همراه ما باشید.

تعمیر درام پرینتر ریکو

وظیفه ی درام پرینتر

درام، لوله ی استوانه ای از جنس آلومینیوم و معمولا سبز  یا آبی کم رنگ هست که دارای روکشی مخصوص و چرخ دنده در دو طرف و اتصال بدنه می باشد. عمده ی خرابی های کارتریج به علت مشکلات درام است. درام دارای تیغه های پاک کننده ای هست که تونر اضافی را از روی آن پاک می کنند و همچنین مانع سایش کاغذ روی آن در زمان چاپ می گردد.

درام در پرینترهای لیزری و جوهرافشان ریکو

یک درام لیزری دارای تفاوت هایی از هد یک درام جوهر افشان است. اول از همه، این دو تکنولوژی برای تولید تصاویر به مواد مختلفی متکی هستند. درام ها از ذرات کوچک و پلاستیکی مانند “تونر” استفاده می کنند و آن را روی سطح کاغذ ذوب می‎کنند و در پایان یک حالت نیمه براق ایجاد می کنند که در برابر اشعه مقاوم است.

درام ها همچنین معمولا از تونر جدا می ‎شوند که اجازه می دهد این دو مورد به صورت جداگانه هنگامی که خراب یا کهنه می‎ شوند با هم جایگزین شوند. در مقابل، اکثر پرینترهای جوهرافشان هد را با جوهر ادغام می‎ کنند و نیاز است که به طور همزمان تعویض شوند.

هزینه چاپ هر صفحه در پرینترهای لیزری به رغم هزینه‎ های بالای اولیه پرینترهای لیزری، کمتر از پرینترهای جوهرافشان است. به دلیل عملکرد حساس این قطعه، تعمیر درام پرینتر ریکو باید حتما توسط متخصصان مجرب و کار آزموده انجام شود.

خرابی و تعمیر درام پرینتر ریکو

بین کاغذ و سطح درام اختلاف بسیار کمی وجود دارد. حساسیت درام ها به خراش بسیار زیاد است. اگر سطح درام به هر دلیلی خراشیده شود علامت هایی اضافه بر روی کاغذ چاپ می کنند. آسیب دیدگی درام پرینتر چاپ این علائم را به صورت دائمی همراه خود دارد.

جذب نشدن تونر به درام باعث می شود عمل پرینت انجام نشود. هر درام به طور کل یک عمر مفید دارد که پس از آن از دست دادن شارژ برای این قطعه شروع خواهد شد. بد نیست بدانید پرینترهای لیزری رنگی به یک درام جداگانه و کارتریج تونر برای هر رنگ نیاز دارند. پرینترهای لیزری رنگی به هزینه های بیشتری برای تعمیرات و نگهداری نیاز دارند.

موارد آسیب دیدگی و تعمیر درام پرینتر ریکو

  • لک های خاکستری تونر بر روی صفحه به دلیل خرابی ناشی از تابش نور خورشید به درام (نور دیده) می باشد.
  • جای چرخ خاکستری در قسمت چپ یا راست صفحه، این خرابی گاهی به نام “شن باد آورده” نیز نامیده می شود. این خرابی ناشی از درام کار کرده است.
  • خط کاملا صاف و خیلی نازک بر روی برگه ی چاپ شده نشان دهنده خط خوردگی روی درام است.
  • وجود نقطه هایی که تا انتهای صفحه تکرار می شوند نشان دهنده پریدگی سطح درام است (خرابی سطح درام). فواصل بین نقطه ها بستگی به قطر درام دارد.

تعمیرات پرینتر

تعمیرات پرینتر در این واحد به وسیله ی جدیدترین ابزارآلات انجام می شود. انواع پرینتر در این مرکز قابل تعمیر است. پرینتر ها دارای مشکلاتی شبیه به هم می باشند. این اختلالات شامل آسیب دیدگی درام دستگاه، خالی شدن شارژ کارتریج، گیر کردن کاغذ در پرینتر، عدم عملکرد دستگاه و… می باشد.

همچنین اپر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد این کار در مرکز تعمیر تخصصی پرینتر انجام می شود و قطعه ی مستهلک با یک قطعه ی جدید جایگزین می شود.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با بهره مندی از متخصصان و کارشناسانی  مجرب در ارائه ی بهترین خدمات همراه شماست. لازم به ذکر است که حضور مشاوران در این مرکز امکان خریدی هوشمندانه تر را برای مشتریان فراهم کرده است.

مهندسان و مشاوران این مرکز تمام اطلاعات تخصصی در مورد انواع محصولات کمپانی ریکو را دارند و این امر کمک می کند تا مشتریان محصولی مناسب با کاربری خود را از این مرکز خریداری کنند. نمایندگی ریکو با هدف حمایت از مشتریان امکان دسترسی به تمام خدمات مورد نیازشان را در این نمایندگی فراهم کرده است. سرویس های تعمیرات، گارانتی و فروش در این نمایندگی انجام می شود.

تعمیرات ریکو

تعمیرات ریکو متشکل از قسمت های متفاوت از یکدیگر می باشد. همه ی این قسمت ها به تعمیرات تخصصی هر محصول می پردازند. تعمیرات ریکو با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا انجام می شود. قطعات تعویض شده برای انواع دستگاه ریکو در این کمپانی دارای ضمانت اصالت کالا می باشند.

استفاده از بروزترین ابزارآلات روند تعمیرات را در این مرکز سرعت بخشیده است. بد نیست بدانید تمام دستگاههای تعمیر شده پس از تعمیرکاری توسط کاربران تست شده و بعد تحویل داده می شوند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩