اشتراک گذاری

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس یکی از خدماتی است که همکاران ما در نمایندگی زیراکس به کاربران ارائه می دهند. برای انجام مراحل این کار، نیاز به باز کردن دستگاه و بررسی قطعات داخلی آن می باشد. از آنجا که چنین فرایندی نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و درصد خطا در آن بالا است، تعمیر و تعویض دولوپر زیر نظر جمعی از کارشناسان مجرب تعمیرات کپی انجام می شود.

اگر جزء کاربران هریک از مدل های دستگاه کپی زیراکس هستید، بد نیست اطلاعاتی در مورد این محصول و نیز دولوپر آن داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند که در صورت بروز مشکل، آن را تشخیص داده و در زمان مناسب اقدام به برطرف کردن آن نمایید.

برای کسب اطلاعات تخصصی تر در این زمینه، مطلب پیش رو را به ارائه نکاتی در مورد تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس اختصاص داده ایم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

دولوپر چیست و چه وظیفه ای دارد؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دولوپر چیست و چه وظیفه ای دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که دولوپر یا پودر سنگین، ماده ای است که در برخی ماشین های اداری از جمله پرینتر و دستگاه کپی وجود دارد. این ماده، تونر را به درام منتقل کرده و به این ترتیب، نقش اساسی در کیفیت چاپ دستگاه دارد.

برخی چنین تصور می کنند که پودر سنگین در دستگاه کپی مصرف شده و سطح آن کم می شود؛ این در حالی است که دولوپر ماده مصرفی نیست. این ماده پس از مدتی خواص خود را از دست داده و باید با دولوپر جدید تعویض شود.

عکاس ها دولوپر را خوب می شناسند چرا که از آن به عنوان ماده ای برای چاپ و ظهور عکس استفاده می کنند. تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس از آن جهت دارای اهمیت است که باید از مواد با کیفیت برای این کار استفاده کرد؛ در غیر این صورت دستگاه دچار مشکلات جدی تری خواهد شد.

این مقاله را از دست ندهید: ADF کپی چگونه کار می کند؟

مشکلات مورد توجه در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

یکی از مهم ترین مشکلات مورد توجه در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس، مخلوط شدن مواد اضافه با دولوپر است. دولوپر خاصیت مغناطیسی دارد و به همین دلیل ممکن است اشیاء و مواد خارجی را به خود جذب نماید. مخلوط شدن هرگونه ماده اضافه با پودر سنگین، کار این ماده را در انتقال تونر دچار مشکل کرده و در نتیجه، موجب افت کیفیت کپی خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به دولوپر، تعویض دیر هنگام این ماده است. همانطور که گفتیم دولوپر تاریخ مصرف داشته و پس از مدتی، کیفیت خود را از دست می دهد. به تعویق افتادن زمان تعویض این ماده، می تواند موجب بروز مشکلاتی همچون تونر ریزی شده و به این ترتیب، کیفیت چاپ دستگاه را به شدت کاهش دهد.

ریزش دولوپر نیز دیگر مشکلی است که نیاز به تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس دارد. در بخش های بعد در مورد این مساله توضیحات بیشتری ارائه می کنیم.

تعویض دولوپر دستگاه کپی زیراکس

همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم، اصلی ترین روش برای تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس، تعویض این ماده است. البته حتی در صورت عدم وجود مشکل نیز دولوپر باید پس از مدتی تعویض گردد. برای تعویض دولوپر دستگاه کپی زیراکس، باید در انتخاب ماده جدید دقت بسیاری کرد.

پودر سنگین بی کیفیت و غیر اورجینال می تواند به راحتی به عملکرد دستگاه آسیب رسانده و علاوه بر افت کیفیت کپی، مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد. در حالی که دولوپر مرغوب، کیفیت چاپ را به حد اعلی رسانده و از بروز مشکلاتی مثل اورتونر و … جلوگیری می کند. همچنین عملیات تعویض باید به دست افرادی انجام شود که مهارت کافی در این زمینه داشته باشند.

روش تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

غالب مشکلات دولوپر به گونه ای است که نیاز به تعویض این ماده می باشد. اما در صورت بروز مشکل ریزش پودر سنگین، نیازی به تعویض نبوده و می توان این ماده را به راحتی تعمیر کرد. روش تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس به این شکل است که باید دولوپر را با یک حلال (ترجیحا بنزین) ترکیب کنید.

سپس ماده را در معرض تابش آفتاب قرار داده و به آن زمان دهید تا کاملا خشک شود. سپس شاهد خواهید بود که دانه های تونر چسبیده به دولوپر، که عامل اصلی ریزش آن بوده اند، به راحتی جدا شده و مشکل حل می شود. توجه داشته باشید که اگر تجربه کافی برای انجام این کار را ندارید، تعمیر دولوپر کپی زیراکس خود را به یک مرکز مطمئن و معتبر بسپارید.

تعمیرات دستگاه کپی زیراکس

واحد تعمیرات کپی زیراکس ، با هدف افزایش بهره وری و تمرکز کارکنان و ارتقاء سطح کیفی خدمات راه اندازی شده است. این واحد، به صورت تخصصی و متمرکز، انواع مدل های دستگاه کپی زیراکس را بررسی نموده و پس از تشخیص مشکل، به تعمیر آنها می پردازد.

به دلیل وجود تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و مدرن، اقدامات تعمیر در بالاترین سطح حرفه ای گری انجام شده و درصد خطای آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تعمیرکاران فعال در این واحد نیز جزء نیروهای زبده بوده و تجربه بسیار بالایی در حوزه تعمیرات دستگاه کپی دارند. گفتنی است کلیه اقدامات لازم برای تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس نیز در این واحد انجام می گردد.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس در ایران ، انواع خدمات مربوط به فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت را به کاربران محترم ارائه می دهد. موفقیت این مرکز در کسب رضایت کاربرانش، به واسطه تلاش مثال زدنی کارکنانش به دست آمده است.

همکاران ما در این نمایندگی تلاش می کنند با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم سازند. فروش جدیدترین مدل های پرینتر، دستگاه کپی، فکس، اسکنر و… زیراکس به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی محصولات و نیز خدمات پس از فروش، به عنوان اصلی ترین فعالیت های نمایندگی زیراکس به شمار می روند.

نمایندگی زیراکس

واحدهای تعمیرات زیراکس

اقدامات تخصصی در زمینه رفع مشکلات محصولات زیراکس، در واحدهای تعمیرات این نمایندگی انجام می گردد. این واحدها، به سبب برخورداری از ابزار و دستگاه های پیشرفته و نیز به خدمت گرفتن متخصصین زبده، خدمات بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه می نمایند.

هریک از انواع محصولات تولید شده در کمپانی بزرگ زیراکس، در واحدهای تعمیرات زیراکس قابل بررسی و تعمیر می باشند. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعات، همکاران ما در این واحد از قطعات اورجینال استفاده کرده و نهایت امانت داری و تعهد را در فرایند تعویض و تعمیر رعایت می کنند.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩