اشتراک گذاری

تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو

تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو یکی از اقدامات تخصصی است که توسط تکنسین های ماهر و مجرب نمایندگی ریکو انجام می گردد. با توجه به اهمیت و حساسیت مین برد، تعمیرات آن با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته و به روز انجام می گردد. بسیاری از کاربران دستگاه کپی، اطلاعاتی در مورد قطعات این محصول نداشته و به همین دلیل هم همواره با مشکلاتی روبرو هستند.

این در حالی است که آگاهی در مورد بخش ها و قطعات این محصول، می تواند شما را در روند تعمیرات کپی یاری نماید. از آنجا که افزایش سطح اطلاعات شما مخاطبین گرامی یکی از دغدغه های اصلی همکاران ما می باشد، مقاله پیش رو را به بررسی نکات مربوط به تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو اختصاص داده ایم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر مین برد فتوکپی ریکو

مین برد چیست؟

مین برد، یکی از قطعات دستگاه کپی و پرنتر است که به آن برد اصلی هم گفته می شود. این قطعه، به نوعی مدیریت عملکردهای دستگاه را بر عهده دارد. در واقع می توان چنین گفت که وظیفه پردازش اطلاعات کپی، بر عهده مین برد است. وقتی اطلاعات مورد نظر از کامپیوتر یا از راه های دیگر وارد دستگاه کپی می شوند، مین برد وارد عمل شده و آنها را پردازش می کند.

سپس مشخص می کند که این اطلاعات، با چه ویژگی هایی از دستگاه خارج شوند. قطعاتی همچون چیپ ست، بایوس و cmos، اجزای تشکلی دهنده مین برد هستند. آنچه در تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو مد نظر قرار می گیرد، نحوه عملکرد این قطعات و سلامت یا خرابی آنها است. لازم است بدانید که بررسی هریک از این قطعات، ظرافت های خاصی داشته و مهارت بالایی را می طلبد. این مهارت تنها از عهده تعمیرکاران مجرب این حوزه برآمده و کاربران عادی به هیچ عنوان قادر به انجام فرایند تعمیر مین برد کپی نیستند.

مشکلات مطرح در تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو

به طور کلی اصلی ترین مشکل در برد اصلی هر دستگاهی، سوختن آن است. بنابراین رایج ترین مشکل در تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو را نیز باید سوختن این قطعه تلقی کرد. در اثر بروز عواملی مثل  نوسانات جریان برق، مشکلات درگاههای ورودی و خروجی دستگاه و نوسانات ولتاژی، قطعات داخلی مین برد به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و از کار می افتند.

به این ترتیب، در فرایند پردازش دستگاه مشکلاتی به وجود آمده و کپی ارائه شده با ایراداتی همراه خواهد بود. بنابراین اگر در روند چاپ دستگاه کپی خود مشکلاتی را مشاهده کرده و شاهد تکرار آنها بودید، به خرابی مین برد شک کنید. در این شرایط، نیاز به مداخله هرچه سریع تر یک تعمیرکار زبده و تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو در اسرع وقت می باشد.

تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو در محل

با توجه به وزن بالای دستگاه کپی و شرایط سخت جابجایی این محصول، تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو در محل انجام می شود. اگر در صحبت های اولیه با کاربر، همکاران ما به این تشخیص برسند که ایراد از مین برد دستگاه است، ضمن فراهم ساختن تجهیزات مورد نیاز، به محل اعزام می شوند.

سپس به صورت تخصصی اقدام به تعمیر مین برد دستگاه کرده و در صورت نیاز، آن را با یک نمونه اورجینال تعویض می کنند. به این ترتیب، نیازی به جابجایی دستگاه نبوده و کاربران می توانند شاهد عملکرد کپی خود با کیفیت اولیه باشند.

تعویض مین برد دستگاه کپی ریکو

اگرچه تعمیر مین برد دستگاه کپی ریکو در اغلب موارد امکان پذیر است، اما گاهی این امر امکان پذیر نسیت. به عنوان مثال، گاهی شدت جریان برق به حدی است که این قطعه کاملا سوخته و به هیچ عنوان قابلیت تعمیر را ندارد. در این شرایط، می توان مین برد را تعویض کرده و با استفاده از یک برد جدید، مشکلات دستگاه را برطرف نمود.

تعویض مین برد دستگاه کپی ریکو، باید در محیطی مجهز و توسط افرادی مجرب انجام شود. همچنین قطعه جایگزین شده باید اورجینال باشد و کیفیت لازم را داشته باشد. در صورت رعایت نشدن هریک از این موارد، این احتمال وجود دارد که در آینده دستگاه عملکرد خوبی نداشته و یا حتی به سایر بخش های آن نیز آسیب برسد.

واحد تعمیرات کپی ریکو

واحد تعمیرات دستگاه کپی ریکو با هدف افزایش بهره وری و تمرکز کارکنان و ارتقاء سطح کیفی خدمات را اندازی شده است. این واحد، به صورت تخصصی و متمرکز، انواع مدل های دستگاه کپی ریکو را بررسی نموده و پس از تشخیص مشکل، به تعمیر آنها می پردازد. به دلیل وجود تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و مدرن، اقدامات تعمیر در بالاترین سطح حرفه ای گری انجام شده و درصد خطای آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تعمیرکاران فعال در این واحد نیز جزء نیروهای زبده بوده و تجربه بسیار بالایی در حوزه تعمیرات دستگاه های کپی دارند. واحد تعمیرات کپی ریکو همچنین برای راحتی بیشتر کاربرانش، خدمات سرویس در محل کپی را به آنها ارائه می دهد.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو در ایران انواع خدمات مربوط به فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت را به کاربران محترم ارائه می دهد. موفقیت این مرکز در کسب رضایت کاربرانش، به واسطه تلاش مثال زدنی کارکنانش به دست آمده است. همکاران ما در این نمایندگی تلاش می کنند با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم سازند. فروش جدیدترین مدل های پرینتر، دستگاه کپی، فکس، اسکنر و… ریکو به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی محصولات و نیز خدمات پس از فروش، به عنوان اصلی ترین فعالیت های نمایندگی ricoh به شمار می روند.

واحدهای تعمیرات ریکو

اقدامات تخصصی در زمینه رفع مشکلات محصولات ریکو، در واحدهای تعمیرات این نمایندگی انجام می گردد. این واحدها، به سبب برخورداری از ابزار و دستگاه های پیشرفته و نیز به خدمت گرفتن متخصصین زبده، خدمات بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه می نمایند.

هریک از انواع محصولات تولید شده در کمپانی بزرگ ریکو، در واحدهای تعمیرات ریکو قابل بررسی و تعمیر می باشند. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعات، همکاران ما در این واحد از قطعات اورجینال استفاده کرده و نهایت امانت داری و تعهد را در فرایند تعویض و تعمیر رعایت می کنند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل دریافت است.

مرکز تعمیرات کپی 

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩