اشتراک گذاری

تعمیر یونیت لیزر کپی

یه قطعه خیلی مهم در دستگاه های کپی ، یونیت لیزره که تاثیر مستقیم در کیفیت و رنگ چاپ داره. البته این یونیت در بعضی از پرینترها هم وجود داره. اگه یونیت لیزر ایراد داشته باشه و درست کار نکنه، نمیشه انتظار یه چاپ با کیفیت و عالی از دستگاه داشت. خیلی از کاربرا در حالی که کلی هزینه واسه خرید فتوکپی کردن، کیفیت مطلوب رو از این دستگاه دریافت نمیکنن. البته این مساله دلایل مختلفی داره؛ ولی یکی از اصلی ترین دلایل افت کیفیت کپی، خرابی یونیت لیزر یا از کار افتادنش هست. در ادامه این مطلب، می تونین با استفاده از تجربیات کارشناس های تعمیر دستگاه کپی ، اطلاعات جالبی در مورد یونیت لیزر کپی به دست بیارین. در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی تعمیر هم همکارای ما در نمایندگی تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما خواهند بود.

تعمیر یونیت لیزر کپی

عملکرد یونیت لیزر کپی

یونیت لیزر دستگاه فتوکپی از بخش هایی تحت عنوان برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی تشکیل شده. هر کدوم از این بخش ها کار خاصی انجام میدن و به نحوی در فرایند تعمیر دستگاه کپی مورد توجه قرار میگیرن. یونیت لیزر، لیزر رو در خودش نگهداری میکنه و یه جورایی کار نور رو در دستگاه انجام میده. کیفیت چاپ دستگاه کپی ، به شکل مستقیم با نحوه عملکرد این قطعه در ارتباطه. 

بروز هرونه مشکل در یونیت لیزر، موجب ایجاد اختلال در سنسور میشه و به تبع اون، برگه به صورت سفید از دستگاه خارج میشه. به همین دلیل هم هست که کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی، اهمیت ویژه ای برای این قطعه و مشکلات اون قائل هستن و به کاربرا توصیه میکنن که تا حد امکان از بروز هرگونه مشکل در یونیت لیزر کپی پیشگیری کنن.

علائم خرابی یونیت لیزر دستگاه کپی

اگه شما علائم و نشانه های خرابی یونیت لیزر دستگاه کپی رو بشناسین و بهشون توجه کنین، به موقع متوجه این مشکل میشین و میتونین در زمان مناسب برطرفش کنین. به عنوان یکی از اصلی ترین علائم خرابی یونیت لیزر کپی ، باید به تار بودن تصویر اشاره کرد. فوکوس نبودن کپی خارج شده از دستگاه، اصلی ترین مشکلی هست که در اثر خرابی این یونیت به وجود میاد. آلودگی لنز هم مشکل دیگس که معمولا به دلیل آلودگی دستگاه و تجمع گرد و خاک در این محصول به وجود میاد و اختلالاتی رو ایجاد میکنه. 

گاهی ممکنه شاهد افت کیفیت چاپ دستگاه باشین؛ این اتفاق در حالی میفته که تازه کارتریج رو شارژ کردین و از عملکرد صحیح قطعات هم اطمینان کامل دارین. شما باید این اتفاق رو به عنوان یکی دیگه از علائم خرابی یونیت لیزر دستگاه کپی در نظر گرفته و به خارج شدن پین آینه از جایگاه اصلش توجه کنین. اگه به این علائم توجه کنین، تعمیر یونیت لیزر و رفع مشکلات ناشی از اون، کار چندان سختی نخواهد بود.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : تعمیر یونیت اسکن دستگاه کپی

دلایل خرابی یونیت لیزر فتوکپی

با توجه به این که یونیت لیزر کپی از چند قطعه مختلف ساخته شده، دلایل و عوامل متعددی میتونه باعث خرابی یا از کار افتادن اون بشه. به عنوان مثال، اگه پین آینه این یونیت از جای خودش خارج بشه، یونیت لیزر با مشکل مواجه میشه و نمیتونه کارش رو درست انجام بده. 

همچنین شکستن سوکت یونیت لیزر هم جزء مواردی هست که باعث از کار افتادن این قطعه میشه . گرد و خاک و رطوبت هم که جزء دلایل خرابی همه بخش های دستگاه کپی هست و روی این بخش ها به شدت تاثیر منفی میذاره. تعمیرکار برای رفع مشکلات یونیت لیزر، این دلایل رو مورد بررسی قرار میده و اونا رو برطرف میکنه.

تعمیرات یونیت لیزر کپی

تعمیر یونیت لیزر کپی یه فرایند تخصصی و حساسه و نیاز به مهارت بسیار بالایی داره. جا انداختن پین آینه، تعویض سوکت لیزر، سیم پیچی سوکت و به طور کلی بیرون آوردن و تعمیر این قطعه، اصلی ترین اقدام برای رفع مشکلات یونیت لیزر هست و البته باید با حساسیت ویژه ای انجام بشه. فقط تعمیرکارای دوره دیده و با تجربه دستگاه کپی مهارت لازم برای شناخت و رعایت این حساسیت ها رو دارن و میتونن عملیات تعمیر رو بدون کمترین مشکل انجام بدن. 

مراکز غیر معتبر ممکنه هزینه گزافی از شما دریافت کنن و علاوه بر برطرف نکردن مشکل، یونیت لیزر کپی شما رو با مشکلات جدی تری مواجه کنن. به همین دلیل توصیه می کنیم برای ترمیم این قطعه تنها به مراکز مجاز و معتبر مراجعه کنین و دستگاه رو به تعمیرکارهای معتبر واگذار کنین.

نمایندگی تعمیرات کپی

نمایندگی دستگاه کپی ، عنوان مجموعه ایه که به صورت تخصصی و حرفه ای، در زمینه ی فروش و ترمیم انواع مدل های فتوکپی فعالیت میکنه. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت میکنن که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات ماشین های اداری هستن و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول رو دارن. این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری رو مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه میدن. 

انواع برندهای مطرح از جمله کانن، کونیکا مینولتا، ریکو، اچ پی، زیراکس، کیوسرا و … در نمایندگی دستگاه کپی مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار میگیره. به این ترتیب، شما عزیزان میتونین از ترمیم فتوکپی خودتون به صورت حرفه ای اطمینان داشته باشین و اونو مثل روز اول از همکارای ما تحویل بگیرین.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩