اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی خط میندازه؟

امروز می خوایم در مورد یکی از آزار دهنده ترین معایب دستگاه کپی برادر باهاتون صحبت کنیم. تصور کنین می خواین از جزوه ی یکی از هم کلاسی هاتون کپی بگیرید؛ یه مبغلی هم هزینه می کنین و جزه رو کپی می کنین. وقتی اونو باز می کنین که بخونین، می بینین که کلی خط و خطوط اضافه تو صفحه ها هست؛ تا حدی که حتی بعضی از صفحه ها رو نمیشه درست خوند. این مشکل می تونه واسه کپی مدارکتون هم پیش بیاد و حسابی شما رو به دردسر بندازه.

اگه کارتون جوریه که همیشه با دستگاه های فتوکپی کار دارین که مشکل خط انداختن دستگاه کپی و تداومش به مراتب می تونه آزار دهنده تر هم باشه. ما از تکسین های مجرب تعمیرات دستگاه کپی در نمایندگی برادر کمک گرفتیم و دلایل و روش های رفع این مشکل رو بهتون ارائه می دیم. باهامون همراه بشین تا بهتون بگیم که چطوری باید ایراد خط انداختن دستگاه کپی رو برطرف کنین.

چرا دستگاه کپی خط میندازه؟

دلایل خط انداختن دستگاه کپی

بیاین اول ببینیم که اصلا چرا دستگاه کپی روی برگه ها خط میندازه. قطعا یه ایراد یا نقصی توی قطعات و بخش های مختلف این محصول هست که باعث میشه کپی دارای خط های اضافه باشه. باید بخش هایی که با چاپ و خروج برگه مرتب هستن رو بررسی کنیم. البته این در شرایطی هست که خود بره یا برگه هایی که می خواین ازشون کپی تهیه کنین، خط و خطوطی نداشته باشن.

بنابراین شما اول برگه رو بررسی کنین و از این مورد مطمئن شین، بعد برید سراغ بقیه موارد و اونها رو چک کنید. یکی دیگه از دلایل بروز این اتفاق، آلوده بودن شیشه ی دستگاهه چون برگه از زیر اون شیشه میگذره و اگه کثیف باشه یا لکه ای داشته باشه، اونو به برگه منتقل می کنه. اگه شیشه تمیز بود، پس احتمالا یا کارتریج مشکل داره، یا تونر بی کیفیته، یا فیوزینگ و داکتر بلید درست کار نمی کنن. در این صورت، بهتره با کارشناسای مجرب ما در نمایندگی تعمیرات برادر مشورت کنین تا دستگاهتون رو بتونین به بهترین شکل ترمیم کنین.

راه حل خط انداختن فتوکپی

برای برطرف کردن مشکل خط انداختن دستگاه کپی  روش های زیر می تونن کاربردی و مفید باشن:

تمیز کردن شیشه

خب همونطور که گفتیم، یکی از مواردی که باعث میشه خطوط اضافی در برگه ی کپی شده ایجاد بشه، کثیف بودن شیشه ی دستگاه هست. اگه شیشه رو تمیز کنین، مشکل هم برطرف میشه و دیگه شاهد این خطوط نخواهید بود. فقط باید حواستون باشه که به هیچ وجه این قطعه رو با مواد صنعتی و پاک ‌کننده ‌هایی مثل استون، بنزین، آمونیاک، اتیل الکل یا کربن تتراکلرید تمیز نکنین؛ چون این مواد به شدت آسیب زا هستن و ممکنه مشکلات جدی تری رو برای شیشه فتوکپی ایجاد کنن.

نکته ی دیگه ای که باید رعایت کنین اینه که مایع پاک ‌کننده رو به طور مستقیم به شیشه نپاشین؛ این کار باعث میشه مایع به داخل دستگاه نفوذ پیدا کنه و به تبع اون، مشکلات جدی تری برای این محصول ایجاد بشه. برای تمیز کردن شیشه و رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی به صورت کامل، شما می تونین از یه دستمال نرم مرطوب شده با آب، شیشه پاک‌ کن غیرساینده یا تمیز کننده ی لنز عینک استفاده کنین. این مواد هم ارزونن و راحت پیدا میشن و هم خطر خاصی واسه قطعات دستگاه کپی برادر ندارن.

تمیز کردن اسلاید شو

یه قطعه ی خیلی کاربردی تو بعضی از مدل های فتوکپی brother وجود داره به نام اسلاید شو که کارش تمیز کردن قطعات مختلف این دستگاهه. اگه این قطعه آلوده بشه هم ممکنه شاهد ایجاد خطوطی روی کپی دستگاه باشیم؛ بنابراین لازمه که اسلاید شو رو تمیز کنین تا مشکل خط انداختن دستگاه کپی هم برطرف بشه. 

گردگیری سینی کاغذ هم یکی از روش هاییه که می تونه تو برطرف کردن مشکل مورد بحث تاثیرگذار باشه. اگه هیچ کدوم از روش های ذکر شده نتونست مشکل رو حل کنه، ایراد از قطعات داخلیه و باید برای تعمیر یا تعویض اونها، از کارشناس های با تجربه ی نمایندگی رسمی برادر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

تمیز کردن لکه های تونر

یکی دیگه از مواردی که باعث میشه خط روی برگه های کپی شده بیفته، خرابی کارتریجه که در اثر اون، تونر دستگاه به بیرون نشت پیدا می کنه و باعث آلودگی شیشه میشه. ضمن رعایت نکاتی که در بخش قبل ذکر کردیم، لکه های تونر موجود روی شیشه رو تمیز کنین و به این ترتیب، مشکل خط انداختن کپی رو برطرف کنین. 

همچنین همکارای ما در واحد تعمیرات ماشین های اداری نمایندگی برادر، توصیه می کنن که همیشه تونر های اضافی رو از کارتریج خارج کنین تا چنین مشکلی ایجاد نشه.

نمایندگی رسمی برادر

نمایندگی رسمی برادر، اصلی ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربر های عزیز به شمار میره. در هر کدوم از بخش های این مرکز، کارشناس هایی فعالیت می کنن که از سالها تجربه در حوزه کاری خود برخوردار هستن و می تونن تخصصی ترین خدمات رو به مراجعین ارائه بدن. 

همکارای ما اهمیت ویژه ای به مشتری مداری میدن و در همین راستا، سعی می کنن که با نهایت حسن برخورد و تعهد با مراجعین محترم برخورد کنن. ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی معتبر خدمات، ارائه خدمات پس از فروش و مواردی از این دست، از جمله مصادیق مشتری مداری در این مرکز به شمار میرن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی رسمی برادر و بخش های مختلف اون، می تونین به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه کنین.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩