اشتراک گذاری

در مورد دولوپر دستگاه کپی چه می دانید ؟

دستگاه های کپی امروزی به دنبال پیشرفت های ایجاد شده در تکنولوژی، مانند هر دستگاهی با پیچیدگی های بسیاری روبرو شدند. نتیجه ی چنین پیچیدگی هایی، تخصصی تر شدن خدمات و متنوع تر شدن آن ها بوده است. پس میتوان در نظر داشت که اجزای داخلی تجهیزات کپی، ریزتر و متفاوت تر و البته کاربردی تر از گذشته در این دستگاه ها، به وظایف جزیی و کلی خود میپردازند. یکی از این بخش ها دولوپر نام دارد. دولوپر دستگاه کپی موضوع بحث امروز ماست. 

اگر تا به حال اسم این ماده ی مهم  به گوشتان نخورده باشد، حتما به صورت غیر مستقیم شاهد عملکرد آن در فرایند چاپ و کپی بوده اید. معنای تحت‌اللفظی “دولوپر” (Developer) “توسعه دهنده” می‌ باشد و در علم شیمی و صنعت عکاسی به معنای ماده‌ی ظهور و ظاهر کننده‌ی عکس به کار می‌رود. کار این ماده در دستگا‌های مربوطه منتقل کردن “تونر” بر روی “درام” است.

در حقیقت “دولوپر” با چرخش، پودر را بر سطح درام می‌ ساید و درام آن را روی کاغذ به چاپ می‌رساند. این ماده که اصطلاحاً به آن پودر سنگین نیز گفته می‌شود دارای حالت مغناطیسی است و اگر در حین انتقال آن به دستگاه کوچک‌ ترین شی خارجی با آن مخلوط شود کیفیت چاپ را خراب کرده و نتیجه، ظهور رگه‌ های سفیدی بر روی کاغذ خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد دولوپر دستگاه کپی خواهیم گفت.

همچنین در صورتی که کاربران گرامی به تعویض دولوپر دستگاه کپی نیاز داشتید و یا دستگاه شما دچار اختلال شد می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات کپی تمامی آسیب دیدگی های دستگاه را تعمیر نمایید. سرویس های نمایندگی دستگاه کپی تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران ارائه شده و توسط این مرکز تضمین می شود.

در مورد دولوپر دستگاه کپی چه می دانید ؟

در مورد دولوپر دستگاه کپی چه میدانید ؟

لازم است بدانید دولوپر دستگاه کپی به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نمیگیرد. پس نمیتوان گفت دولوپر دستگاه کپی تمام میشود. بلکه دولوپر پس از مدت زمانی مشخص، کیفیت خود را از دست می‌دهد که با بروز چنین وضعیتی لازم است که عوض شود. با توجه به طول زمان تعویض، بهتر است از بهترین محصولات ممکن در این زمینه استفاده شود چرا که نقش دولوپر در کیفیت چاپ، بسیار مهم است.

هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر دستگاه کپی علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر را هم به شدت بالا خواهد برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را نیز در پی خواهد داشت. پس تا به اینجای کار فهمیدیم تعویض دولوپر دستگاه کپی امری مهم تلقی میشود.

این مقاله رو بخون حتما به کارت میاد : چسبیدن کاغذ در دستگاه کپی

چرا دولوپر پس از مدتی بی کیفیت میشود ؟

اصطلاحا به بی کیفیتی دولوپر دستگاه کپی ، ریزش گفته میشود. سوال اینجاست که چرا دولوپر دچار ریزش میشود؟ دولوپر در اصل دانه های براده آهن است که کار آن عرضه تونر به درام  به صورت یکنواخت و در درصد مشخصی از آغشته گی به تونر است و تونر که کربن بلک و پلاستیک است به مرور به دانه های دولوپر برای همیشه می چسبد.

کار دانه های دولوپر این است که تحت بار الکتریکی مشخصی این دانه های تونر چسبیده از خود جدا کنند و به سطح درام جذب شوند ولی چون چسبندگی تونر به دانه دولوپر بیشتر از قدرت بار جداکننده است، هم آن را نمی تواند از دانه دولوپر جدا کند و هم دانه دولوپر به عنوان حامل تونر، باری دارد که هیچوقت تخلیه نمی شود و در نتیجه قدرت چسبندگی به دانه تونر جدید را از دست می دهد.

این چسبندگی چنان است که گاهی بجای جدا شدن تونر از دانه تونر به همراه دولوپر جذب درام می شود و چون جرم آن بیش از مقدار انتظار بار درام هست در هنگام چرخش آن ریزش می کند و گاهی هم در هنگام جذب به درام نرسیده ریزش می کند. پس مشکل ریزش یا بی کیفیتی دولوپر دستگاه کپی ، امری اجتناب ناپذیر تلقی میشود.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی برادر خدماتی ویژه را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. این خدمات تمامی سرویس های پشتیبانی را در نمایندگی و محل شامل میشود. مراحلی چون عیب یابی و تعمیر در دستگاه کپی ، نیازمند تخصص و مهارتی ست که متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.

از این رو بسیاری از کاربران تجهیزات کپی برادر ممکن است با مراجعه به مراکز فاقد اعتبار و استاندارد، نتوانند از این خدمات بهره مند شوند. توصیه ی ما به این عزیزان مراجعه یا بر قراری تماس با تیم مشاوره ی نمایندگی تعمیر دستگاه کپی برادر، به هنگام بروز مشکلات در دستگاه کپی شان است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩