اشتراک گذاری

فیوزینگ پرینتر زیراکس چیست؟

فیوزینگ پرینتر از قطعات داخلی پیرنتر است. این قطعه همان قطعه ای است که سبب داغ شدن کاغذ پس از خروج از دستگاه می شود. در پرینتر های جدید از جمله پرینتر زیراکس،  فیوزینگ پرینتر از یک المنت گرم کننده، فیوزر فیلم و پرس رول تشکیل می شود.

در فرایند چاپ این درام است که تونر را به اندازه نیاز روی کاغذ می ریزد و به کمک فیوزینگ پرینتر زیراکس کاغذ حرارت می بیند و نهایتا تصویر چاپ می شود. کاغذ نیز پس از پایان فرایند چاپ به کمک غلتک خروجی از دستگاه خارج می شود. دلیل اینکه با حرارت بالای فیوزینگ پرینتر زیراکس، کاغذ آتش نمی گیرد، سرعت بالای این قطعه است که به هیچ وجه فرصت جرقه و سوختن را به کاغذ نمی دهد.

بعضی از پرینترها به سیستمی مجهز هستند که زمان تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر را اعلام می کنند. در غیر این صورت کاربر می تواند با مشاهده خطوط اضافی روی سند چاپی متوجه اختلال فیوزینگ پرینتر زیراکس شود.

فیوزینگ پرینتر زیراکس چیست؟

تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس

در تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس توجه به علائم و هشدار ها، لازم و ضروری است. کاربر آگاه از این روش می تواند از آسیب به دستگاه جلوگیری کند. اختلال در فیوزینگ پرینتر امکان کار با دستگاه را منتفی می سازد.

برای تعمیر یونیت فیوزینگ پرینتر زیراکس باید قطعات این یونیت از جمله هاترولر، بوش هاترولر، بلبرینگ هاترولر و پرس، ترمیستور، لامپ فیوزینگ، ناخنک هاترولر و پرس، پوسته فیوزینگ، پاک کننده پرس، ابری هاترولر، پرس و… را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. با اثبات کارایی غلط و نامناسب هر یک از این قطعات مشخص می شود که بین گزینه های تعویض یا تعمیر کدام می تواند مشکل را حل کند.

مراحل تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس

  • پنج کابل کانکتور کوچک را از برد ECU جدا کنید.
  • کانکتورهای تخت را باز کنید
  • یک پیچ را از سنسور خروج کاغذ باز نمایید و سنسور خروج کاغذ را از چاپگر خارج کنید 
  • اکنون می توانید فیوزینگ پرینتر زیراکس را به آرامی بیرون آورید و برای تعویض یا تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس وارد عمل شوید.
  • قاب سمت چپ، راست، پشت و قاب جلو پرینتر زیراکس را باز کنید.
  • دو عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ باز کنید
  • پیچ سوم را از وسط چرخ دنده بزرگ روی صفحه راست فیوزینگ پرینتر زیراکس باز کنید
  • اکنون قاب را باز نمایید و ۳ عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ باز نمایید.
  • کابل کانکتور فیوزینگ پرینتر زیراکس را با فشار دادن و آزاد کردن خار پشت کانکتور باز کنید.

راهنمایی: می توانید از میان سوراخ های چرخ دنده ۶۹T به پیچ سوم دسترسی داشته باشید. اگر چرخ دنده ۶۹T احتیاج به تنظیم دارد. لازم است اول چرخ دنده سرغلطک فشار را باز کنید. برای باز کردن چرخ دنده سر غلطک فشار باید خار را به سمت عقب فشار دهید.

علت سفید چاپ کردن پرینتر را در این مقاله بخوانید

بستن فیوزینگ:

چرخ دنده بزرگ را از انتهای فیوزینگ باز کنید و فیوزینگ پرینتر زیراکس را در محل قبلی خود قرار دهید و چرخ دنده بزرگ را سرجای خود ببندید.

تعمیر پرینتر زیراکس

پرینتر یکی از محصولات پر طرفدار از کمپانی زیراکس است که به تناسب کارایی و عملکردی که دارد، همواره در معرض آسیب های مشخصی است. این دستگاه با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد، باز هم می تواند دست خوش اختلالات و مشکلاتی شود که عمدتا به دلیل کاربری غلط کاربر است.

در هر صورت در تعمیرگاه تخصصی پرینتر برای تعمیر پرینتر زیراکس مشکلات ریز و درشت این دستگاه شناسایی شده است. راه حل ها مشخص هستند و تعمیرکاران و تکنسین ها با ریشه یابی دقیق و درست، مسیر اصلی را برای بهبود وضعیت پرینتر زیراکس و بازگشت سلامت او انجام می دهند.

واحد های تعمیرات زیراکس

کمپانی زیراکس طیف وسیعی از پرینترهای رنگی و سیاه و سفید، سیستم‌های چند منظوره، دستگاه‌های کپی عکس، چاپ دیجیتال را تولید و عرضه می کند. برای تعمیر هر یک از این محصولات باید مرکزی جامع و معتبر وجود داشته باشد تا مسئولیت صفر تا صد تعمیرات و عیب یابی را بپذیرد.

واحد های تعمیرات زیراکس با برخورداری از امکانات ویژه تعمیر و عیب یابی به راحتی می تواند همه آنچه که برای بهبود وضعیت هر یک از این تولیدات لازم است، انجام دهد. این واحد ها آرشیوی قوی از قطعات جانبی را نیز در اختیار دارد که فرایند تعویض را برای کاربر و تعمیرکار هموار و باز می سازد.

نمایندگی زیراکس

در نمایندگی زیراکس می توانید مجموعه ای از بهترین خدمات را در حوزه فروش و پس از فروش دریافت کنید. در این نمایندگی برای کاربران و مشتریان ارزش بسیار زیادی قائل هستیم. این نمایندگی مشتری مداری را از اصول مهم و ارزنده ای می داند که باعث حیات نمایندگی رسمی زیراکس می شود.

در این نمایندگی برای رفاه حال کاربران، امکانات و تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته ایم که با برخورداری از آنها کاربر می تواند مطمئن باشد که از مرجعی امن و مطمئن اقدام به خرید می کند. برای اطلاع از جزئیات این امکانات و تسهیلات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩