اشتراک گذاری

لنز دوربین ریکو

در قدم اول لازم است با تعریف لنز آشنا شوید. به مجموعه ای از عدسی ها که درون یک استوانه قرار گرفته اند لنز گفته می شود. قطعه ی اصلی برای این که یک دستگاه با عنوان دوربین شناخته شود وجود لنز می باشد. شرکت ریکو یکی از برترین تولید کنندگان انواع دوربین است. لنز ها با توجه به کاربردی که دارند در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. اگر یکی از علاقمندان به عکاسی باشید یا با دوربین ها سر و کار داشته باشید احتمالا اسامی مختلفی مثل لنز نرمال، سوپر زوم، واید، فیش آی و … به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم انواع لنز دوربین ریکو را بررسی کنیم. این لنز ها در برند های مختلفی تولید می شوند.

به یاد داشته باشید برای خرید لنز یکسان بودن برند دوربین با مارک لنز الزامی بوده و عدم تطابق این دو با یکدیگر باعث بی فایده بودن و بلا استفاده بودن لنز و دوربین می شود. آشنایی با انواع لنز دوربین و کاربرد آن ها به شما کمک می کند تا انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

لنز دوربین ریکو

آشنایی با انواع لنز دوربین ریکو

لنز نرمال:

لنز نرمال یا استاندارد از پر طرفدار ترین لنز دوربین ریکو در میان کاربران به شمار می آید.  فاصله کانونی لنز نرمال  (۵۰، ۸۵ یا ۱۰۰ میلیمتر) می باشد. زاویه دید لنز نرمال همانند چشم انسان می باشد به طوری که تمام آن چه شما با چشم خود مشاهده می کنید قابلیت ثبت در داخل دوربین را دارد. این لنز معمولا برای کاربری های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

لنز واید/ عریض:

Wide angle lens ، لنز های واید یا عریض لنز هایی با زاویه ی باز معرفی می شوند. زاویه دید ارائه شده در این لنز محدوده ی گسترده تری را نسبت به لنز نرمال در بر می گیرد. به عبارتی شما با استفاده از این لنز می توانید کار وسیع تری را برای عکاسی خود انتخاب کنید. . فاصله کانونی این لنز ۱۰ تا ۴۲ میلیمتر می باشد و برای ثبت عکس های گروهی و یا عکاسی از معماری های عظیم  بسیار مناسب است.

لنز ماکرو:

شرکت ریکو یکی از بهترین تولید کنندگان لنز ماکرو است. سبک عکاسی ماکرو ، کلوز آپ و ماکرو گرافیکی با استفاده از این لنز های مخصوص جلوه ی بیشتری به عکس می بخشد. لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه های بسیار کوچک مثل حشرات، یا بزرگنمایی یک شی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. فوکوس در این لنز ها بر روی سوژه های بسیار نزدیک طراحی شده است که این امکان باعث ریکو بودن تصاویر می شود.  فاصله کانونی لنز ماکرو بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر متغیر است.

لنز تله/ زوم/ سوپر زوم:

لنز های تله که با عنوان زوم و سوپر زوم هم شناخته شده اند، نوع دیگری از لنز ها هستند که فاصله کانونی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتری را ارائه می کند. استفاده از این لنز ها کمک می کند تا سوژه هایی که در فاصله های دور از شما قرار دارند قابل ثبت باشند. این لنز ها در حالی که نام های مختلفی دارند دارای فاصله کانونی های متفاوتی هم هستند. کاربرد این لنز ها در زمینه ی عکاسی ورزشی، عکاسی حیات وحش و مستند سازی می باشد. این لنز ها به دلیل فاصله ی کانونی خوبی که دارند امکان عکاسی از فواصل دور را فراهم می کنند.

لنز فیش آی یا چشم ماهی:

در لنز فیش آی یا چشم ماهی محدوده‌ی فاصله کانونی بین ۷ تا ۱۶ میلیمتر متغیر است. یک لنز چشم ماهی لنزی خاص با زاویه عریض است که با تغییر دادن خطوط صاف به منحنی‌ عکس هایی خیلی عریض به شما می دهد. این لنز معمولا برای ثبت تصاویر خاص مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این لنز با کج کردن پرسپکتیو و ایجاد یک تصویر ۱۸۰ درجه ای، عکس هایی به صورت دورانی، محدب یا حتی بیضی می سازد.

لنزهای تیلت شیفت:

لنزهای تیلت شیفت به دلیل قابلیت تغییر زاویه ی دید لنز های خاصی می باشند و طرفداران خاص خود را دارند. تغییر زاویه لنز، به عکاس زمانی که در عمق میدان و پرسپکتیو محدودیت دارد کمک می کنند. تغییر زاویه ی دید در این لنز ها  باعث قرار دادن نور ها در شرایط خاص می شود و عکس هایی که با این لنز ثبت می شوند با استفاده از ترفند های دیجیتالی به دست نمی آیند.  استفاده از لنزهای تیلت شیفت هنگام عکس برداری از مناظر و بنا های معماری خاص، ضروری هستند.

تعمیر لنز دوربین ریکو

همان طور که می دانید لنز ها حساس ترین قطعات موجود در دوربین ها می باشند. تعمیر لنز دوربین ریکو لازم است تنها توسط متخصصان انجام شود. اگر در تعمیر لنز دوربین ریکو تکنسین ها مهارت مورد نیاز را نداشته باشند ممکن است آسیب های بسیاری به این قطعه وارد کنند. به یاد داشته باشید در اغلب موارد لنز ها نیاز به  تعویض دارند نه تعمیر، زیرا آسیب دیدگی لنز اثر مستقیم بر عدسی ها دارد و کارکرد آن را با اختلال مواجه می کند.

آسیب دیدگی های لنز در مواردی منجر عدم عملکرد کلی این قطعه خواهد شد. تعمیرات لنز دوربین ریکو تنها در موارد محدودی مثل خط و خش بر روی لنز ، نفوذ گرد و غبار به داخل آن امکان پذیر می باشد.

تعمیرات دوربین ریکو

تعمیرات دوربین ریکو در این واحد توسط متخصصان مجرب انجام می شود. انواع دوربین های تولید شده توسط شرکت ریکو در این نمایندگی قابل تعمیر می باشند. کارشناسان و مهندسان این واحد به دلیل بهره مندی از تخصص و مهارت لازم برای تعمیرات دوربین می توانند تعمیر این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه انجام دهند. تعویض قطعات انواع دوربین ریکو در این واحد انجام می شود. شما می توانید در صورت مشاهده ی هر گونه آسیب دیدگی به این واحد مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

نمایندگی ریکو

نمایندگی دوربین ریکو با وجود سالها تلاش و تجربه توانسته است همچنان برای کاربران اولویت اول باقی بماند. نمایندگی رسمی ریکو با بهره مندی از مجرب ترین متخصصان توانسته است سرویس های تعمیرات را در بالاترین سطح کیفی و در مدت زمانی کوتاه ارائه کند. خدمات فروش در این نمایندگی با حضور مشاوران نمونه انجام می شود. کاربران برای انتخاب بهتر محصولات می توانند از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوند. تمام خدمات تعمیرات، گارانتی و فروش در این مرکز ارائه می شوند. بخش فروش در این نمایندگی تمام محصولات تولید شده ی کمپانی ریکو را ارائه می کند.

تعمیرات ریکو

تعمیرات ریکو از واحد هایی مجزا تشکیل شده است که هر کدام خدمات مرتبط با یک محصول را ارائه می کنند. استفاده از مدرن ترین ابزار آلات و تجهیزات باعث شده تا روند تعمیرات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. تعویض قطعات در این واحد تنها با نمونه ی اصلی آن ها جایگزین خواهد شد. تعمیرات انواع محصولات ریکو در این واحد انجام می شود. شما کاربران ریکو می توانید برای تعمیر انواع محصولات به واحد مرتبط با آن مراجعه کنید و محصول خود را تعمیر کنید. تمام مشکلات دستگاه شما در این مرکز قابل تعمیر هستند. تعمیرات ریکو در این واحد ها توسط مجرب ترین کارشناسان و مهندسان انجام می شود.

اخبار، اطلاعات، مقاله های جدید و سوالات پر تکرار کاربران را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩