اشتراک گذاری

چگونه می توان میزان تونر کارتریج لیزری را تشخیص داد؟

یکی از فاکتورهای مهم در کار با انواع پرینتر زیراکس و البته سایر پرینترهای موجود در بازار، وجود میزان مناسب تونر در کارتریج است. اگر میزان تونر کارتریج موجود در پرینتر پایین باشد و کاربر ازاین مسئله بی‌اطلاع باشد، کیفیت چاپ کاهش یافته و اسناد خروجی کمرنگ و بی‌روح خواهند بود. 

برای پیشگیری از این اتفاق یعنی افت کیفیت چاپ توصیه می‌شود هر از چند گاهی از میزان تونر موجود در کارتریج پرینتر زیراکس گزارش گرفته شود. گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج روش خاص خود را دارد که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد. از آنجا که تشخیص میزان تونر، غالباً توسط چیپست موجود در کارتریج انجام می‌شود، بنابراین بد نیست پیش از پرداختن به شیوه گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج لیزری، نگاهی به چیپست کارتریج و نقش آن داشته باشیم.

چگونه می توان میزان تونر کارتریج لیزری را تشخیص دا

گزارش میزان تونر کارتریج لیزری توسط چیپست

چیپست نوعی برد الکتریکی بکار رفته در کارتریج است که یکی از کارکردهای آن ارائه گزارش از میزان تونر کارتریج لیزری و تعداد پرینت‌های گرفته شده توسط همان کارتریج است. گزارشی که میزان تونر موجود در کارتریج پرینتر زیراکس را نشان می دهد در بازه 0% تا 100% قرار می‌گیرد که درصد این میزان با توجه با مقدار تونر موجود در کارتریج متغیر است. 

باید توجه داشت که حداقل میزان تونر کارتریج لیزری که می‌بایست در دستگاه وجود داشته باشد حدود 5 تا 10% است؛ در صورتی که میزان تونر موجود در دستگاه پایین تر از این میزان باشد دستگاه توان تهیه پرینت باکیفیت را نخواهد داشت. این موضوع یعنی کاهش میزان تونر کارتریج لیزری و عدم امکان تهیه پرینت معمولاً با ارورهایی نظیر INSTALL BLACK CARTRIDGE و NO SUPPLY به کاربر اعلام می‌گردد. (در صورت مشاهده این کدخطاها نیاز به تعویض یا شارژ کارتریج است). در برخی از دستگاه‌ها نیز تمام شدن میزان تونر کارتریج لیزری توسط چراغ چشمک زنی که بر روی پرینتر زیراکس است به کاربر اعلام می‌گردد.

آموزش گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج لیزری

گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج لیزری در دستگاه‌های رنگی، سیاه و سفید، دارای پنل، بدون پنل و … روش خاص خود را دارد. در این بخش به برخی از روش‌های موجود جهت گزارش گرفتن از میزان تونر در انواع کارتریج مثلا کارتریج دستگاه‌های لیزری رنگی، دستگاه‌های لیزری فاقد صفحه نمایش و … پرداخته خواهد شد. در صورت استفاده از روش‌های زیر و مواجهه با اشکال در این کار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر زیراکس تماس گرفته و راهنمایی‌هایی لازم را دریافت نمایید.

گزارش از میزان تونر در دستگاه‌های لیزری رنگی فاقد صفحه نمایش

برای گزارش گرفتن از میزان تونر موجود در دستگاه‌های لیزری رنگی به دو روش می‌توان عمل کرد:

  • روش نخست: روش نخست قابل استفاده جهت تشخیص میزان تونر موجود در کارتریج، فشار دادن دکمه سبز رنگ روی پرینتر زیراکس به مدت چند ثانیه (تا زمانی که چراغ چشمک زن بر روی دستگاه روشن شود) است. فشردن این دکمه گزارشی در خصوص میزان تونر در کارتریج ها را به شما ارائه خواهد داد.
  • روش دوم: ارائه گزارش در این روش توسط رایانه کاربر انجام می شود. برای استفاده از این روش درAll Programs به Devices and printers بروید. سپس بر روی دستگاه مورد نظر کلیک راست نمایید. گزینهprinting preferences را انتخاب نمایید و گزینه services را برگزینید. در این بخش گزینه print information pages  را برگزینید و سپس گزینه supply status page را انتخاب کنید.

گزارش از میزان تونر در دستگاه‌های لیزری رنگی دارای صفحه نمایش

برای گزارش گرفتن از میزان تونر موجود در دستگاه‌های لیزری رنگی که دارای صفحه نمایش هستند کافی است تا دستورالعمل روبرو را دنبال نمایید: فشار دادن یکی از دکمه‌های OK، Menu یا Setting، انتخاب یکی از گزینه های Information یا Reports، و انتخاب گزینه Supplies Status.

آموزش گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج های لیزری مشکی

برای گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج لیزر مشکی در دستگاه‌هایی که دارای صفحه نمایش هستند کافی است که دکمه OK یا Menu یا Setting را انتخاب نمایید و در ادامه یکی از گزینه های Information یا Reports را برگزینید. در ادامه گزینه ی Supplies Status را انتخاب کنید تا گزارش مورد نیاز به شما ارائه شود.

گزارش گرفتن از دستگاه‌های لیزری مشکی فاقد صفحه نمایش

برای گزارش گرفتن از میزان تونر کارتریج لیزر مشکی که فاقد صفحه نمایش هستند به دو روش می‌توان عمل کرد.

  • روش اول: با فشار دادن دکمه سبز رنگ روی پرینتر زیراکس به مدت چند ثانیه تا زمانی که چراغ چشمک زن بر روی دستگاه روشن شود گزارشی در خصوص میزان تونر در کارتریج ها را دریافت خواهیم کرد.
  • روش دوم: برای تهیه گزارش از میزان کارتریج تونر لیزری با این روش کافی است تا دستورالعمل روبرو را دنبال نمایید: درAll Programs به بخش Devices and printers بروید. در این بخش بر روی دستگاه مورد نظر کلیک راست نمایید و سپس گزینه printing preferences را انتخاب نمایید. در این بخش گزینه services را انتخاب و در قسمت  print information pages  تب آخر را انتخاب و گزینه supply status page  را برگزینید.

تعمیرات زیراکس

مرکز تعمیرات زیراکس ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با بهسازی دستگاه های این برند اعم از ترمیم، تعویض، تعمیر و بازیابی قطعات است. تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که با تمرکز بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری، تسلط بالایی بر کانفینگ محصولات زیراکس یافته و می توانند در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تمامی اشکالات و اختلالات احتمالی پیش آمده در آنها را رفع نمایند. 

بعلاوه کارشناسان این مجموعه با واکاوی و بررسی تعداد بیشماری از دستگاه های معیوب زیراکس موفق به تدوین نوین ترین و سازگارترین شیوه‌های تعمیر و ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته‌اند. در شرح مهارت کارشناسان حاضر در این مرکز به ذکر این نکته بسنده می کنیم که مدیریت مرکز تعمیرات کپی زیراکس به دلیل اطمینان از سطح تبحر و دانش کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی نموده است. شما کاربران گرامی می توانید جهت بهره مندی از این خدمات به نمایندگی زیراکس در ایران مراجعه نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩