اشتراک گذاری

چرا دستگاه فتوکپی روشن نمیشه؟

یکی از مشکلاتی تعداد زیادی از کاربرای دستگاه در تماس با نمایندگی برادر، ازش گلایه دارن، روشن نشدن این دستگاهه. گذشته از این که بعضی وقتا ممکنه حواستون نباشه و از دستگاهی که به برق وصل نیست، انتظار روشن شدن داشته باشین،این مشکل ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه. گاهی ممکنه مسئله خیلی راحت برطرف بشه و با اجرا کردن چند تا ترفند ساده، بتونین دستگاه فتوکپی برادر رو روشن کنین.

ولی گاهی مشکل جدی تره و یکی از قطعات داخلی از کار افتاده. در این شرایط، لازمه که دستگاه توسط یه تعمیرکار متخصص و با تجربه بررسی و ترمیم بشه. توجه داشته باشین که باز کردن و بررسی این محصول به دست افراد بی تجربه، می تونه آسیب های جدی بهش وارد کنه و هزینه ی تعمیراتش رو چند برابر کنه. توی این مطلب، شما همراهای عزیزمون رو با دلایل روشن نشدن فتوکپی آشنا می کنیم و روش های کاربردی رو برای رفع این مشکل بهتون ارائه میدیم. ضمن اینکه در صورت نیاز، می تونین از کارشناس های مجرب تعمیر دستگاه کپی در نمایندگی رسمی برادر هم کمک بگیرین.

چرا دستگاه فتوکپی روشن نمیشه؟

دلایل روشن نشدن فتوکپی

خب، گفتیم که روشن نشدن فتوکپی برادر می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. موارد زیر، جزء مهم ترین و اصلی ترین دلایل بروز این مشکل هستن:

استفاده ی بیش از حد از دستگاه کپی

یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن فتوکپی، کار کردن این دستگاه بیشتر از ظرفیتش هست. هر محصول و دستگاه الکترونیکی، ظرفیت کاری مشخصی داره که باید به دقت رعایت بشه. حالا اگه کار دستگاه فتوکپی برادر از این حد مشخص تجاوز کنه و بیشتر بشه، به قطعات کپی فشار میاد و به تبع اون، ممکنه دستگاه از کار بیفته یا دیگه روشن نشه. خیلی از کاربرا به این نکته توجه ندارن و اصلا نمی دونن که دستگاهشون چقدر ظرفیت و توان کاری داره.

به همین خاطر هم تا میتونن ازش کار میکشن و بعد شاکی میشن که چرا کپی روشن نمیشه! تعمیرکارای واحد تعمیرات برادر همیشه به کاربرا توصیه می کنن که برای جلوگیری از روشن نشدن دستگاه کپی شون و یا بروز مشکلات جدی تر، به اندازه ی ظرفیت و توان کاری این دستگاه ازش کار بکشن. نوع کارتون طوریه که دستگاه باید دائما روشن باشه، مثلا دفاتر چاپ و دفتر های فنی و انتشاراتی ها اینطوری هست، در این صورت، بهتره هر چند دقیقه یه بار دستگاه رو خاموش کنین و یه استراحت بهش بدین.

وصل نبودن برق

اول مطلب هم اشاره کردیم که گاهی روشن نشدن فتوکپی به این دلیله که برق به دستگاه نمی رسه. مثلا ممکنه برق قطع باشه یا اصلا فراموش کرده باشین دستگاه رو به برق وصل کنین. اتفاقی که همین چند وقت پیش افتاد این بود که یکی از کاربرای عزیز با ما تماس گرفتن و گفتن هر کاری می کنن دستگاه کپی برادری که اتفاقا تازه تعمیر کرده بودن روشن نمیشه. همکارای ما در قالب تیم تعمیر در محل، به محل مورد نظر این دوست عزیزمون رفتن و دستگاه رو به دقت وارسی کردن.

نکته ی جالب این جا بود که این دوستمون فراموش کرده بودن فتوکپی رو به برق وصل کنن و تنها دلیل روشن نشدن دستگاهشون همین بود. یا مثلا ممکنه کابل های دستگاه اتصالی داشته باشن یا دچار پارگی یا قطعی شده باشن؛ اگه با مشکل روشن نشدن فتوکپی مواجه شدین، توصیه می کنیم اول این موارد رو بررسی کنین بعدش اقدامات تخصصی تر رو انجام بدین.

استفاده نکردن از دستگاه

شاید کمی عجیب به نظر برسه، اما کار نکردن با دستگاه کپی می تونه باعث روشن نشدن این محصول بشه. در واقع وقتی شما یه دستگاه فتوکپی خریداری می کنین ولی به هر دلیلی، از اون استفاده نمی کنین، این مساله در دراز مدت میتونه مشکل ساز بشه. چطور؟ خب قطعات دستگاه بعد از یه مدت کلا از کار میفتن و در نتیجه، دستگاه کپی روشن نمیشه. 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه می کنیم اگه به هر دلیلی از فتوکپی تون استفاده نمی کنین، هر چند وقت یه بار روشنش کنین و یه چیزی باهاش کپی بگیرین که قطعاتش از کار نیفتن.

نمایندگی مجاز برادر

نمایندگی مجاز برادر، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. 

ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی رسمی برادر در مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی مجاز برادر، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩